user icon

Williams aast met aerodynamische upgrade op twee rijders in Q3

  • Gepubliceerd op 01 apr 2010 09:57
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Williams verwacht meer van zichzelf dan het tot nu toe heeft laten zien. Daarom neemt de Britse renstal aerodynamische upgrades en nieuwe onderdelen voor de versnellingsbak mee naar de Grand Prix van Maleisië. Het doel is om beide rijders in de top tien te laten kwalificeren.

Technisch directeur Sam Michael: "Het doel is om beide coureurs in Q3 te brengen en onze positie in het constructeurkampioenschap te verbeteren. We nemen daarvoor wat vernieuwingen voor de FW32 mee. Het merendeel heeft betrekking tot de aerodynamica en we hebben ook iets om het schakelen naar een andere versnelling te verbeteren. Beide rijders zullen gedurende het weekend aan de starts werken om dat op het door ons gewenste niveau te brengen."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • ik gun het Barrichello en Hulkenberg zoveel dat Williams dit jaar niet kan zeure over de coureur, veruit het best koppel van de middenmoot teams

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 10:13
    • ARW

      Posts: 1.077

      Hulkenberg stelt tot dusver zwaar teleur. Ook als je kijkt dat hij vrijwel alles voordat hij in f1 kwam heeft gewonnen. Hij heeft ook heel wat kms getest in vergelijking met andere teams in de middenmoot. Ik vindt dat Force India wel een mooi koppel heeft. Luizzi die ontzettend goed doet en Sutil heeft gewoon veel pech gehad.

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 10:30
  • Yazzy

    Posts: 392

    dat is mooi ik hoop het voor ze... ik zou zeggen, The more the marrier

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 10:20
  • ARW

    Posts: 1.077

    Bahrein: Barichello veel sneller in de Q, Race en fastest lap.
    Australia: Barichello veel sneller in de Q.

    En dan is Barichello nog zelf geen held onder de coureurs.

    Mijn quote had alleen betrekking op welke middenmoter beste coureurs had. Maar ja het is nog vroeg. We zullen het beleven. \'Ik\' had meer van Hulkenberg verwacht. Vergeet niet dat Luizi een hele tijd uit de running was toen hij vorig jaar uit het niks in die auto werd gezet en hij deed het toen erg goed.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 12:03
    • Dennoow

      Posts: 962

      Ja Barrichello begon dit jaar aan zijn derde decennium formule 1, Hülkenberg begint aan z\'n derde race dit weekend, verschil: een halve seconde, poe! Barrichello al meerdere malen 2e t/m 4e geweest in F1-kampioenschappen en vaak gefungeerd als 2e coureur, maar rijden kan ie echt wel. Sutil is meestal een stuk sneller dan Liuzzi. Luca Badoer werd vorig jaar naast Raikkonen gezet en was vaak 2 seconden langzamer. Fisichella werd ernaast gezet, idem, ook veel langzamer. Beide mannen hebben een schat aan ervaring en konden niet eens mee. Schumacher heeft na drie jaar afwezigheid ook getest en is langzamer dan teamgenoot Rosberg, in beide races en kwalificaties eerlijk verslagen. Petrov zat in Q1 terwijl Kubica Q3 haalde en die was vorig jaar 2e in de GP2. Dus geef dat ventje nu maar even de tijd, hij had pech de afgelopen race en in Bahrein idd niet goed gereden, maar hij komt er wel!

      Ben heel benieuwd of het Williams gaat lukken! Barrichello zal de top 10 wel weer halen maar ik ben benieuwd waar hij terecht komt! Tot nu toe komt ie door alles te geven net in de top 10, plaats 8, 9 zo\'n beetje. De Cosworth-motor lijkt ook niet sterk genoeg. Ze kunnen iig niet lekker mee nog, denk dat ieder team met updates komt, dus ik verwacht geen wonderen.

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 15:43
  • Barrichello is een halve seconde sneller dan rookie Hulkenberg. Big deal zeg.

    Als dat over een stuk of 5 6 races nog steeds zo is, kom dan nog maar eens terug. Vooralsnog zegt dat gewoon geen moer.

    Liuzzi had al getest in die auto, dus helemaal uit het niets was het ook niet. Fisichella had net een race gewonnen in die auto en Liuzi is 8 tienden langzamer dan Sutil. Dat is een geweldige prestatie, maar als Hulkenberg 5 tienden achter Barrichello zit dan valt hij enrom tegen?

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 12:17
  • felix50

    Posts: 5.792

    nieuwe onderdelen voor de versnellingsbak ????? als het maar niet de zelfde zijn als die van de nieuwe teams want daar mankeert nogal wat aan .Vind het wel risico vol om dat te doen

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 13:34
  • sloggerke

    Posts: 646

    Dat Barrichello sneller is is normaal, maar het verschil is toch wel groot.
    In de kwalificatie scheelt het (maar?) 0,527 seconden, doch de \'gemiddelde\' raceronde in Bahrein van Hülkenberg was 2,892 seconden langzamer dan de gemiddelde raceronde van Barrichello (!)
    Dat is toch wel veel.
    Als je dan ziet dat Petrov in het eerste deel van de race in Bahrein zelfs sneller was dan Kubica. En die is nog even nat achter zijn oren.
    Maar goed geef de jongen inderdaad nog minstens 3 GP\'s de tijd, net zoals we de \'oudere\' mensen van de grid (opnieuw) tijd moeten geven...
    :-)

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 18:18
    • Werd Hulkenberg in Bahrein ook niet aangereden? Hij had in ieder geval een stop heel vroeg in de race.

      Het eerste deel van Bahrein was Hulkenberg overigens ook sneller dan Barrichello. Kubica zal ook bezig geweest zijn met inhalen na zijn spin in de eerste bocht. Dat zegt dus allemaal niet zoveel.

      Wel grappig dat je bij Hulkenberg een vraagteken zet of een halve seconde verschil veel is en dat je dan als voorbeeld met Petrov komt die het zo geweldig doet. Heb je gekeken hoe ver Petrov achter Kubica zat? 1.6 seconde in Bahrein en in Australie komt hij niet eens in Q2.

      Petrov reed zijn auto ook al vrij snel in de race stuk. Dan kun je het verschil op start finish ook niet echt vergelijken.

      Maar goed, laten we het inderdaad maar gewoon even afwachten.

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 21:19
  • de chief

    Posts: 62

    Nico moet wel alle zeilen bij zetten, want er zijn meer talenten geweest die zo met de noorderzon zijn vertrokken, Jan magnussen bijvoorbeeld die als de nieuwe Senna werd bestempeld.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 21:13

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar