user icon

Fernando Alonso: "Ferrari geeft een speciaal gevoel"

  • Gepubliceerd op 24 feb 2010 09:20
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso dankt het feit dat hij nu voor Ferrari uitkomt min of meer aan zijn vader. De Spanjaard dacht na zijn twee wereldtitels bij Renault al dat zijn loopbaan compleet was, maar zijn vader drukte hem op het hart dat hij ooit voor Ferrari gereden moest hebben. Alonso luisterde naar dat advies en is daar nu dankbaar voor.

In The Guardian zegt hij: “Mijn vader hield me dit altijd voor. Hij zei steeds dat mijn leven pas compleet zou zijn en ik pas met pensioen kan gaan als ik voor Ferrari geracet had. Zelf dacht ik na mijn twee titels bij Renault dat mijn leven al compleet was. Mijn pa wilde daar niets van weten en stelde dat mijn twee kampioenschappen vergeten zouden worden zodra ik voor Ferrari zou rijden, men zou mij dan herinneren als Ferrari-coureur. Ik dacht er het zijne van, maar nu denk ik dat hij gelijk had. Ferrari geeft een speciaal gevoel.”

Dat brengt ook extra druk met zich mee. Alonso: “Het was zwaar aan het begin van mijn carrière. Er was niets in Spanje. Mijn familie moest in 2001 toen ik bij Minardi reed de races volgen op de Duitse televisie. Spanje had de rechten niet. Nu ik bij Ferrari zit zal de aandacht alleen maar nog verder toenemen. De grootste verandering komt buiten Spanje. Ferrari-fans zitten overal. Dat is leuk als je wint en iedereen is blij, maar als je verliest is het een ander verhaal. Maar dat hoort bij het onderdeel zijn van Ferrari.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • FA1903

    Posts: 413

    Ik ben Alonso fan maar euhh dat gedoe over Ferrari ophemelen ben ik beu...Ik kan me niet inbeelden dat enkel voor Ferrari rijden belangrijker is dan 2 WK\'s!

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 12:51
  • nou voor mij kun je al niet meer stuk.:) ben ook blij dat je door ging paps bedankt.:P

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 13:05
  • Voor mij hoeft dat de hemel inprijzen ook niet echt. Mag best allemaal iets minder.
    Wat je wel kunt concluideren uit zijn opmerkineg, maar ook uit die van eerdere Ferraristi als Massa, Kimi en Michael is dat er bij Ferrari meer warmte hangt dan bij bijvoorbeeld het kille McLaren...

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 13:30
    • De grap is dat het Alonso\'s jongensdroom was om voor McLaren te rijden. Niet voor Ferrari. Dat is dan blijkbaar de wens van zijn vader.

      • + 0
      • 24 feb 2010 - 15:19
  • Roel

    Posts: 19

    Nooit gedacht dat Alonso zo´n gevoelig persoon was.
    Hij moet niet liggen zeiken maar gewoon rijden

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 14:17
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Zo kan je concluderen dat bij Ferrari 2 verschilend correurs hebben..\'\'Een Crybaby & Slijmal\'\'... lol

      • + 0
      • 24 feb 2010 - 20:26
  • PSmulders

    Posts: 144

    Ferrari roept als sinds dat ik F1 kijk (+/- 25 jr.) ook bij mij bijzondere gevoelens op. Ik vind alleen Alonso totaal niet passen in het Ferrari plaatje, had persoonlijk liever Kimi zien blijven.

    Alonso is zeer zeker een ontzettend begaafd coureur, het zal me benieuwen of het een goede match blijkt te zijn. Het zou me ook niet verbazen als Massa hem het snot uit de ogen rijdt.

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 14:32
  • Nu pas snap ik waarop dat paard van Ferrari zo aan het steigeren is. Het komt allemaal door die veren die Alonso in het achterste van dat paard aan het stoppen is. Kom op zeg! Hoe overdreven blij kan je zijn! Die jongens bij Renault hebben jarenlang gezwoegd om hem een goede wagen te geven en nu komt meneer met deze nonsens.

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 14:39
  • Is dit dezelfde Fernando Alonso die een paar jaar geleden riep NOOIT voor Ferrari te willen rijden?

    Neemt niet weg dat ik het een fantastisch mooie combinatie vind Alonso / Ferrari.

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 16:49
  • Harry E

    Posts: 2

    Inderdaad,dat heeft hij altijd geroepen.
    Nooit Ferrari....en nu prijst hij Ferrari de hemel in (met een harde L).
    Ik denk dat ze dit jaar weer Kimi gaan bellen die hield tenminste zijn mond...

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 18:32
  • pako

    Posts: 4

    Ferrari maakt gewoon een familiegevoel bij mensen los,
    rijdt maar eens als je in de gelegenheid bent, door Maranello, je kunt de passie voor Ferrari daar gewoon voelen.

    • + 0
    • 24 feb 2010 - 21:16

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar