Onzekerheid slaat toe bij Kubica, biedt zich aan bij McLaren
- Gepubliceerd op 06 nov 2009 14:34
-
12
- Door: Rob Veenstra
Bronnen weten F1Today.nl te melden dat de situatie bij Renault kritiek is. Ze wachten met een beslissing omdat de internationale autosportbond FIAdruk uitoefent om door te gaan, zoals afgesproken in de uitspraak van crash-gate.
De onzekerheid is bij Kubica in elk geval toegeslagen. Zijn manager klopte al aan bij McLaren, aangezien de Britse renstal eerder interesse toonde en nog een stoeltje vrij heeft. De Pool is echter geen eerste keus voor de plek naast Lewis Hamilton bij McLaren.
Trending nieuws
-
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.765 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 5.746
Zo, word ik ineens als \'bron\' gezien ;-) ?? haha.
Als McLaren werkelijk eerder interesse heeft getoond, heeft Kubica dat blijkbaar destijds afgewezen en zou dat nu tegen hem kunnen werken.. In dat geval zit Robert idd niet in een al te beste situatie...
Posts: 34
Ik zeg: doen!
Posts: 2.195
ja jij wel , omdat je weet dat Lewis flink wat meer tegenstand krijgt van een Raikkonen
Posts: 8.004
en dat is dan goed omdat..........? beetje kinderachtige opmerking.
dan dr bij laat raikonnen maar komen is goed voor de constructeurs titel. En kan Lewis zich bewijzen naast hem. alhoewel ik wel zeer twijfel of die blije ventjes zoals jij dan gaan zeggen dat hamilton een goed coureur is.
Posts: 34
LOL ja natuurlijk keep on dreaming zou ik zo zeggen.
Posts: 2.049
@Cypher: dat zou ik og niet al te rap zeggen; Kubica is een heel sterke rijder. Geef die kerel eens een goede auto -en geen auto die al midden seizoen stopt met ontwikkelen zoals in 2008- en hij zal vuurwerk laten zien!
En ohja, Hamilton heeft geen inspraak op de beslissing over de coureur die naast hem gaat komen. Dus aub stopt daar over te janken. Ik zie Hamilton zeker wel in staat om samen te werken met een andere topcoureur.
Posts: 602
Wat een gekletskous\' allemaal. Sommigen schijnen te vergeten dat Lewis Hamilton in z\'n debuutseizoen Fernando Alonso naast zich had. Denk je nu echt dat Hamilton bibbert bij de gedachte dat Raikkonen naast hem komt rijden terwijl hij Alonso al heeft kunnen pareren en zelfs herhaaldelijk te kunnen verslaan?
*rolt met ogen*
Posts: 4.764
Vergeet niet dat toen Alonso bij Mclaren kwam Hamilton al de favoriet van Ron Dennis en het team was. Hij is de afgelopen jaren helemaal klaargestoomd en het team is grotendeels om hem gebouwd. Het is niet mijn favo coureur maar dat hij een goede rijder is één ding wat zeker is. Een coureur die helemaal is ingeburgerd bij een team en het favorietje is zal het altijd beter doen dan zijn teamgenoot. Ook als deze Alonso heet.
Hamilton zou niet bang moeten zijn voor een snelle coureur maar het toejuichen, hij kan er alleen maar van leren want zijn doel heeft hij toch al bereikt.
Posts: 11.414
@szixxx
Hamilton was een rookie! Welke idioot bouwt er nou een team om een rookie? Van Hamilton werd verwacht dat hij een jaartje mee zou draaien, de circuits zou leren kennen en wat zou leren van Alonso zodat hij het seizoen erop goed voor de dag zou komen. Niemand (behalve Hamilotn zelf wellicht) is er ooit vanuit gegaan dat die jongen meteen het wereldkapioenschap zou kunnen pakken.
Het hele team was overduidelijk om Alonso heen gebouwd. Dik salaris, met veel bombarie binnengehaald, ze waren al vroeg begonnen om de nieuwe auto op Alonso af te stemmen (met name zijn manier van insturen schijnt karakteristiek te zijn) nog voordat Alonso er was.
Lees voor de gein eens de berichten uit die tijd er op na. Zowel Dennis als Alonso en De La Rosa zijn heel duidelijk over dat alles erop gericht is om Alonso wereldkampioen te maken.
Alonso vroeg zich zelfs openlijk af of ze niet beter de la Rosa konden laten rijden in plaats van een rookie om zo meer punten voor de constructeurstitel te pakken.
Hamilton werd pas de favoriet toen hij al lang had laten zien sneller te zijn dan Alonso en nadat Alonso het team probeerde te chanteren.
Posts: 602
Patrick: Amen!
Dank je voor je toevoeging en bijdrage in deze!
Posts: 4.764
Oh ja natuurlijk zullen ze dat hebben geroepen das mooie PR als je een coureur als Alonso binnenhaalt. In werkelijkheid werd Hamilton al een hele tijd klaargestoomd voor de F1 en heeft hij de best mogelijke voorbereiding gehad. Natuurlijk wordt er geroepen dat ze hem eerst een jaartje willen laten meedraaien maar het was allang bekend dat hij een toptalent was. Hamilton was al heel lang voorbestemd om voor Mclaren te gaan rijden.
Ik bedoelde ook niet zo zeer dat het team letterlijk om hem gebouwd is maar dat hij al bekend was in het team. Hij kende iedereen en andersom. Rookie of niet dat Hamilton het goed zou gaan doen hadden ze echt wel verwacht bij Mclaren want anders hadden zij geen rookie ingezet. Ik kan mij eigenlijk niet meer herinneren dat Mclaren een rookie in de auto had voordat Hamilton in het team kwam.
Posts: 3.471
Dat 2007 verhaal is al vaak genoeg naar boven gehaald.
Alonso werd als 1e coureur binnengehaald bij McLaren. Niemand had verwacht dat Hamilton het gelijk zo goed zou doen. Zelfs Alonso niet.
Mensen vonden Alonso een zeikerd, arrogant en \'\'sneaky\'\' Maar de beloftes die McLaren heeft gemaakt toendertijd, werden niet nagekomen. Alonso kwam er eerlijk voor uit dat hij minder werd gesteund door het team. Kijk maar eens naar Heikki bij McLaren, die roept nu ook hetzelfde als wat Alonso toen riep over McLaren. Hamilton is duidelijk de nr.1.
2007 bij McLaren is een verhaal waarvan de waarheid toch nooit naar boven zal komen. Feit is wel dat coureurs die er weg zijn, niet altijd aardig praten over hun tijd daar. Montoya, Heikki, en Fernando voelden zich er niet thuis. Al zeiden ze uiteraard van wel.