Grosjean niet zeker van plek bij Renault, Heidfeld mogelijke vervanger
- Gepubliceerd op 07 okt 2009 10:26
-
16
- Door: Rob Veenstra
De teamleiding is namelijk niet onder de indruk van Romain Grosjean, wiens toekomst bij de Franse renstal twijfelachtig is. Heidfeld zou bovenaan het lijstje mogelijke vervangers staan, al is Renault bereid lang te wachten om de tweede rijder te benoemen, misschien wel tot januari volgend jaar. Twee andere Duitsers, Timo Glock en Adrian Sutil, zouden ook in beeld zijn voor een racestoeltje.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land FR
- Geb. datum 17 apr 1986 (40)
- Geb. plaats Geneve, FR
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,8 m
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Romain Grosjean
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 222
Tja het BMW duo volledig naar Renault, ik weet het niet. Er is trouwens een nieuw gerucht dat staat op f1totaal.com dat Raikkonen misschien wel naar Red Bull gaat ipv Mark Webber. Zou wel lachen zijn, Vettel en Raikkonen zijn dikke maatjes
Posts: 32
Ik vind Kimi er ook wel passen, die hele Red Bull sfeer van extreme sports en durfvallen. Wist niet dat Kimi en Seb vrienden zijn, maar ik vind het wel realistisch klinken (ze wonen ook bij elkaar in de buurt) Enige probleem voor mij als Kimi fan is dat ik denk (weet) dat Kimi Hamilton kan hebben maar Vettel... Die schat ik van het hele veld het hoogst in...
Posts: 932
Zoals ik al had verwacht. Grosjean is duidelijk slechter dan Piquet.
Posts: 5.746
Duidelijk slechter? Laten we het houden op misschien even slecht.. Zet je objectieve bril eens op!
Posts: 2.250
Sorry, maar ik vind dat Grosjean het tot nu toe een stuk beter heeft gedaan. Beter dan Piquet\'s eerste races, en Piquet had al redelijk veel getest met de wagen in het pre-season. Grosjean is beter dan Piquet, niet goed, maar zeker niet slechter dan Piquet.
Posts: 859
Onderbouw je mening is? Omdat Grosjean niet met opzet in een muur rijdt? Piquet heeft anderhalf jaar niks laten zien, Grosjean begint net. Dus wat dat betreft heeft hij nog even de tijd.
Posts: 32
Moet zeggen dat Grosjean de hype van anderhalf jaar geleden niet heeft waargemaakt. Het is Briatore\'s lievelingetje en dat was een voordeel maar sinds zijn GP2 Asia winst heeft hij niet echt veel indrukwekkends gedaan. Dit jaar zakte hij keihard in in de GP2 en werd door de Hulk, maar ook door zijn teamgenoot Petrov verslagen. Hij is ook veel minder snel aangepast dan ik hard verwacht (of dan Alguersuari en Buemi, die ik veel lager had ingeschat) Ik vind het niet erg als hij een jaar niet meedoet, meer kans voor groter talent (of mogelijk zelfs Nederlands talent)
Posts: 10.089
waarom is Grosjean nou weer slecht???? hij doet het Prima voor iemand die dit jaar zen eerste F1 meters maakt.
Posts: 932
Goh, wat een mildheid, ik kan me herinneren dat Nelson in 2008 na zijn 1GP al de grond in werd getrapt. En nu krijgt Grosjean het voorkeur van de twijvel ?
Posts: 1.966
Sorry hoor, maar veel mensen, waaronder ik. hebben op dit forum Piquet in 2008 het voordeel van de twijFel gegeven. Dus vind het een beetje vreemde opmerking. Grosjean komt gewoon niet zeker en sterk over, als je een beter alternatief achter de hand hebt met ervaring, waarom dan met Grosjean rond blijven rijden??Ennuh, Piquet rijdt niet meer, dus wind je niet op...
Posts: 859
Piquet zat er met name door zijn achternaam, niet omdat hij talent heeft.
Posts: 335
Grosjean zit op hetzelfde niveau als Piquet, althans dat is mijn observatie. Wat Martijn al zei, Alguesuari en Buemi laten wat mij betreft meer zien. Ik denk ook dat er wel betere coureurs in andere klasses rondrijden en dus dat dhr. Grosjean volgend jaar bij Renault weg gaat. Misschien bij een ander (nieuw) team?
Posts: 4.499
Kubica en Webber....wedden?
Posts: 11.414
Jammer. Ik had daar liever Kovalainen gezien. Blijkbaar had Kubica zelf daar ook een voorkeur voor.
Waarom gaat Heidfeld nou niet gewoon naar Williams? Daar is hij toch veel beter op zijn plek?
Kan trouwens best zijn dat Piquet na zijn eerste race de grond in werd getrapt. Hij crashte meteen. Hij heeft daarna overigens wel gewoon het voordeel van de twijfel gehad. Pas halverwege 2008 was menige fan het wel zat. Zeker toen de fanboys er nog eens overheenkwamen met hun bedriegelijke \"promotie campagne\" voor het \"grootste talent van de laatste 10 jaar\".
Renault heeft gegokt met Grosjean omdat Piquet gewoon 100% zeker te slecht was voor de F1. Wat hadden ze dan moeten doen? Piquet nog een half jaar door laten kloten? Nu weten ze tenminste wat Grosjean kan. Bespaart ze weer een foute rijderskeuze voor volgend seizoen.
Posts: 202
Dat zou best wel grapig zijn Gerhard Berger en Jean Alesi deden dit ook in de jaren negentig van Ferrari naar Benneton dat zie je niet vaak
Posts: 1.748
Terrecht want Grosjean is niet veel beter dan Piquet. Dus van mij mag hij ook grappig dat Renault de BMW zou overnemen.
@MartijnStolze
Kimi kan Vettel zeker wel hebben op 1 rondje is Vettel sneller dan Raikkonen maar op jaarbasis vind ik Raikkonen wel beter alleen zat hij bij Ferrari niet lekker in zijn vel toen hij naast Massa reed misschien is dat een reden waarom Felipe sneller was. En ik vind Hamilton zeker beter dan Vettel maar Vettel is wel sneller.