user icon

Williams legt zich niet neer bij FOTA-ban op KERS voor 2010

  • Gepubliceerd op 14 sep 2009 13:35
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Williams mag sinds vorige week weer deel uitmaken van teamverbond FOTA, de Britse renstal is geenszins van plan om zich zomaar bij de standpunten van de FOTA aan te sluiten. Dat valt op te maken uit uitspraken van Patrick Head.

De mede-eigenaar van Williams maakte duidelijk dat het team zich niet zomaar neerlegt bij een ban op KERS voor 2010 zoals de FOTA-leden eerder overeen kwamen. Head: “Ik ben het niet eens met het FOTA-standpunt over dit onderwerp en het is zeker een kwestie die we op een later tijdstip verder willen bespreken.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Lol, worden ze er binnenkort weer uitgeknikkerd. Alhoewel ze in dit geval McLaren en misschien zelfs Ferrari als medestanders zullen vinden.

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 16:09
  • Wordt nog lekker !
    KERS is niet een systeem dat je zomaar even onder de achtervleugel monteert. Wagens worden om het systeem heen ontworpen. De FOTA teams hebben voor de zomer al besloten KERS Niet te gebruiken. De vraag is dan ook of die teams er bij hun 2010 ontwikkelingswerk vanuit zijn gegaan dat er Niet met KERS gereden zal worden.
    Krijgt Williams het voor elkaar dat ook volgend jaar KERS is toegestaan, dan hebben een aantal teams een aardige bak geld door de plee gegooid.

    Zelf denk ik dat Williams KERS als wisselgeld wil gebruiken om andere dingetjes voor elkaar te krijgen...

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 16:52
    • Newspaz

      Posts: 27

      Lijkt me nogal sterk dat dat hun intentie is. Het is gewoon zo dat Williams het afgelopen jaar al miljoenen ponden heeft geïnvesteerd in een uniek KERS systeem. Het zou natuurlijk jammer voor ze zijn als die investering verloren gaat voordat ze deze technologie ook maar kunnen gaan gebruiken.

      • + 0
      • 14 sep 2009 - 22:28
  • Toch kan ik me er wel goed in vinden. KERS werd ingevoerd, verschillende teams hebben ermee gewerkt en met name veel geld in geinvesteerd. Ik vind het belachelijk dat het dan naar slechts 1 jaar alweer dient te verdwijnen. Dan had de FIA het in eerste instantie nooit in het leven moeten roepen. Dit is pure kapitaalsverkr*chting...

    Voor de duidelijkheid niet dat ik absoluut Pro-KERS ben maar ik ben wel van mening dat de dure toepassing op enkele wagens niet voor slechts 1 jaar zou moeten zijn. Dat had de FIA dan maar eerder moeten bedenken.

    • + 0
    • 15 sep 2009 - 10:01
  • Kubica

    Posts: 4.221

    Was het niet zo dat de FOTA onderling heeft besloten KERS niet te gebruiken, maar dat het volgens de FIA wel mag? In dat geval kan Williams F1 volegnd jaar dus wel met KERS rijden, maar zal dat wel tot gevolg hebben dat ze weer uit de FOTA worden gegooid.

    • + 0
    • 15 sep 2009 - 11:21
  • Werner

    Posts: 1.650

    Tja, als Ferrari fan zou ik het verdwijnen van KERS ook betreuren maar kennelijk is dat \"associale; ondemocratisch\" Ferrari niet zo ondemocratisch als Williams... Voor mij niet gelaten. Mc Laren en Ferrari staan mijns inziens het verst...

    • + 0
    • 15 sep 2009 - 18:37
  • f60

    Posts: 1.725

    Ik zou zeggen: laat de teams opnieuw vrij. Dat zou het meest correcte beslissing zijn tegenover alle teams.

    • + 0
    • 15 sep 2009 - 19:09

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar