USF1 denkt aan Wurz

USF1 praat met Alexander Wurz over een contract voor 2010. Dat is wel opvallend aangezien het Amerikaanse team in eerdere berichten wist te melden dat ze met twee Amerikanen wilden gaan rijden. Daar lijkt het debuterende team nu op terug te komen.

Alexander Wurz is nu reservecoureur bij Brawn GP. De Oostenrijker reed in 2007 zijn laatste Grand Prix voor Williams. Behalve voor Williams kwam Wurz ook in de Formule 1 uit voor Benetton en McLaren.

USF1-baas Pete Windsor over Wurz: “Elk debuterend team in de Formule 1 heeft een ervaren coureur nodig. Alex Wurz heeft veel technische kennis en hij heeft een goed stel hersens. Hij kan een heel belangrijk persoon worden in de ontwikkeling voor ons team.”

“We hebben meerdere keren gezegd dat we alleen Amerikaanse coureurs willen, maar in ons eerste jaar is het van belang dat we een ervaren coureur hebben”, besluit Windsor.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • goede keus!

    • + 0
    • 26 jul 2009 - 12:36
  • Smitju

    Posts: 442

    Inderdaad een goede keus, bginnende teams doen er goed aan de eerste paar seizoen tenminste 1 ervaren coureur te nemen.
    Dat vind ik, in ieder geval.

    • + 0
    • 26 jul 2009 - 12:43
  • Lol, eerst zou Wurz zelf met een team komen toch? ben even vergeten welke dat was.

    • + 0
    • 26 jul 2009 - 13:04
  • Tja, ik weet niet hoor. Wurz (35 jaar), de la Rosa (38 jaar), Villeneuve (38 jaar)...

    • + 0
    • 26 jul 2009 - 13:54
    • Verstappen (37) ;)
      Schumacher (40)

      • + 0
      • 26 jul 2009 - 13:59
    • Wurtz en de andere mensen ervaring en technische kennis. Wurtz heeft een gp2 team. De la Rosa is heeeeel belangrijk bij de ontwikkeling van de Mc Larens van de afgelopen jaren. Leeftijd en levenservaring zijn in sommige opzichten belangrijker dan de snelheid die jonge mensen (misschien) meer hebben dan oudere. Als de auto niet snel is dan kan ook de jongere garde er niets mee.

      • + 0
      • 26 jul 2009 - 22:08
  • Jonne

    Posts: 178

    Fantastisch! Altijd al een toffe, sympathieke coureur gevonden. Hopelijk gaat het door en kan hij weer wat leuks laten zien.

    • + 0
    • 26 jul 2009 - 22:15

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar