user icon

Coureurs keren zich tegen beleid en uitspraken van Mosley

  • Gepubliceerd op 08 mei 2009 08:54
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Max Mosley, president van de internationale autosportbond FIA, heeft kwaad bloed gezet bij de Formule 1-coureurs. De rijders zijn het niet eens met zijn uitspraken over het kunnen missen van Ferrari en de invoering van een optioneel budgetlimiet stuit ook op weerstand.

Volgens Mosley kan de Formule 1 ook wel zonder Ferrari, maar daar denkt Force India-rijder Giancarlo Fisichella heel anders over. “Zonder Ferrari zou de Formule 1 geen Formule 1 meer zijn”, aldus de Italiaan.

Felipe Massa rijdt voor Ferrari. Zijn mening over al het gedoe: “Het zou mooi zijn als we een betere sport krijgen. Minder van dit soort politieke spelletjes, de aandacht moet meer op het sportieve deel komen te liggen, denk ik zo.”

Red Bull Racing-coureur Mark Webber laat zich uit over de invoering van een optioneel budgetlimiet. “Twee verschillende reglementen is voor mij als coureur totaal niet aantrekkelijk. Ik wil bij wijze van spreken dat de man aan de andere kant van het net met hetzelfde soort tennisracket speelt.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • GJD

    Posts: 444

    En terecht, tegenwerken die handen!!

    • + 0
    • 8 mei 2009 - 09:10
  • WH

    Posts: 206

    Hoppa, dit zijn de reacties die we willen op het vage gedoe met regeltjes de laatste tijd

    • + 0
    • 8 mei 2009 - 09:15
  • Goed dat de coureurs zich er ook tegen uitspreken. Ben wel bang dat het weinig zal helpen.

    Lijkt me dat dat gedoe met die 2 reglementen is er alleen maar voor de vorm is. Het lijkt me inderdaad ook onverkoopbaar dat je voor 400 miljoen gaat racen als het voor iets van 80 miljoen ook kan (budget + rijders + motoren).

    Misschien is die dure klasse er wel alleen maar om het contract met Ferrari niet in de weg te zitten.

    • + 0
    • 8 mei 2009 - 10:11
    • GJD

      Posts: 444

      Waarom is het alleen altijd Ferrari, MCLaren gebruikt meer centjes voor de F1 dan Ferrari!
      Zij willen ook kosten besparen, en de F1 is nu eenmaal de koningsklasse kost ook gewoon geld. Tuurlijk waren de bedragen van afgelopen jaren belachelijk, kan me herinneren dat Mclaren ooit eens 4 wagens mee nam naar een GP weekend 2 T Cars en Ferrari liet er toen 2 invliegen ofzo zodat ze er 6 hadden in 1 weekend!! Maar dat maakt de sport ook mooi, de exclusieve motor homes, veel te snelle wagens heerlijk!!!
      Waarom 2 race klasses?? wagens zijn dan niet competatief aan elkaar en dan ga je 2 ranglijsten krijgen in 1 team. Leuk hoor...

      • + 0
      • 8 mei 2009 - 11:20
  • Ik vind het allemaal dom gedoe telkens weer die rare verhalen erbij telkens weer rare roddels en telkens weer rare regel veranderingen die gewoon echt nergens opslaan. Bijv. die meeste winst heeft wint. Laat de sport zijn wat het hoort te zijn. Snel, spannen en compatief. Verder niks. Kosten besparen tot daar aan toe. Maak een budget van 200 miljoen dan zit je lager dan de meeste teams gebruiken bespaar je en doe je toch niet de F1 verspesten.

    • + 0
    • 8 mei 2009 - 10:29
  • Probleem is alleen dat een budget van 200 miljoen nutteloos is voor wat Ecclestone en Mosley willen bereiken. Dat is extra teams en de sport en inkomsten veiligstellen voor de komende decennia.

    • + 0
    • 8 mei 2009 - 11:33
  • Ik denk dat ieder team gemist kan worden, dus ook Ferrari, als er maar voldoende teams over blijven. (Ferrari is niets meer of minder dan de andere teams en hoeven daar ook geen speciale behandeling) Dus in zoverre ben ik het met Maxs\' uitspraak eens.
    Ik ben het er alleen niet mee eens dát hij die uitspraak heeft gedaan. Zoiets zeg je niet, dat is niet loyaal en zeker als FIA-president is enige diplomatie en wijsheid gewenst in je uitspraken.
    Ik heb de indruk dat zowel Mosley als Ecclestone de laatste tijd menen dat ze alles kunnen maken en de boel op bijna dictatoriale wijze naar hun hand willen zetten.

    • + 0
    • 8 mei 2009 - 12:13
    • \"Ferrari is niets meer of minder dan de andere teams en hoeven daar ook geen speciale behandeling\" Wat een uitspraak! Ik ben allesbehalve Ferrari-fan, maar iedereen met een beetje benzine in z\'n bloed weet dat Ferrari en F1 bij elkaar horen. Het is het enige team wat al sinds de start van F1 meedoet. Ik denk dat ik er niet voor naast zit als ik zeg dat 50% van de F1 fans ook Ferrari fan is. Natuurlijk blijft F1 dan niet hetzelfde als ze eruit stappen. Het zal allicht wel overleven, maar zonder wordt het wel een stuk minder interessant.

      • + 0
      • 8 mei 2009 - 16:25
  • shyboy18

    Posts: 219

    en terecht!!! de handen ineen slaan en samenwerken tegen de FIA!!!

    • + 0
    • 8 mei 2009 - 13:35
  • Kevin

    Posts: 4.891

    Ik ben een McLaren-fan. Maar ik kan je wel zeggen dat mocht Ferrari er ooit mee stoppen. Dat ik stop met kijken.. Ferrari en McLaren zijn de teams die de sport hebben gemaakt tot wat het nu is.. Zou zonde zijn als Ferrari er daarom mee zou stoppen. Zij hebben de grootste fanbase.

    • + 0
    • 8 mei 2009 - 14:08
  • verweg

    Posts: 3

    Als de FIA nu eens Mosley op de vingers zou tikken vanwege het onnodig in een negatief daglicht stellen van een Team.

    • + 0
    • 9 mei 2009 - 19:02

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar