user icon

Williams: "Mosley is nu echt serieus met standaardmotor bezig"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2008 11:00
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Max Mosley, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, is nog altijd serieus bezig met zijn plannen voor de introductie van een standaardmotor in de Formule 1. Dat zegt Patrick Head, mede-eigenaar van het team van Williams, in een interview met Motorsport-total.com. En de Engelsman staat niet negatief tegenover het idee: “Wij steunen alles als het de kosten maar verlaagt.”

Hij vervolgt: “Max Mosley is nu echt serieus met de plannen voor een standaardmotor bezig. Na jaren onderhandelingen met de teams en autofabrikanten kwam hij tot de conclusie dat hij nooit tot een compromis zou komen. Elke verandering kost zoveel moeite, omdat er altijd wel een partij is die het niet eens is met een voorstel. En als niet fabrieksteam staan wij achter de bedoeling om de kosten naar beneden te brengen, alleen is het op dit moment nog de vraag of standaardmotoren wat dat betreft de juiste oplossing is.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Mika Kimi

    Posts: 230

    Dus we krijgen standaardmotoren en medailles in de Formule 1 want dat laatste is al zo goed als bevestigt door Ecclestone en zelfs al voor volgend jaar!

    Het gaat echt de verkeerde kant op..

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 12:18
  • Tis klaar, als ie erdoor komt is het einde F1 voor mij, A1 gp is er en van mij hoeft er geen tweede A1 gp erbij.
    Kun je het niet meer betalen moet je stoppen met F1.
    Laat opa Eikelsteen maar eens met meer geld over de brug komen.

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 12:18
  • Ik denk dan serieus om het kijken naar een andere klasse. Ik bedoel dan is er niks meer over van F1. Lelijke wagens standaard motor. Ach wat waarom ook niet gelijk standaard chassis.

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 12:27
  • Inderdaad Jermain, A1GP moet voor jou helemaal een droom zijn. Een race met alleen maar Ferrari\'s.

    Ik moet wel toegeven, bij de A1GP rijden ze tenminste nog met auto\'s die op een Formule 1 auto lijken (ofwel het IS gewoon een oude F1 auto).

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 15:10
  • Jeffers

    Posts: 115

    Ik heb er maar een gedachte bij: in en in triest dat die nazi hier uberhaupt over nadenkt. Laat hem lekker sexspelletjes gaan doen of zo...

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 15:16
  • cdk

    Posts: 62

    Ik vraag me af of ecclestone en mosley, bij het maken van hun\"plannen\", ooit denken aan de fans. Wat zouden wij willen zien. Die oude trol en deze nazi moeten echt is een keer na gaan denken over wat nou echt goed is voor f1 en de fans. Niet wat hun zelf leuk vinden.
    Altijd dat gezeur over geld, als je het niet kan betalen, met je der niet aan beginnen! En ik durf te wedden dat er nog niet eens 3 nieuwe teams bijkomen in de volgende 10 jaren.

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 17:45
  • Kimomika

    Posts: 67

    Waarom houden ze de regels nu niet ff 10 jaar vast? Al die veranderingen elke keer, de F1 raakt zo zijn identiteit kwijt... Je moet juist concurrentie hebben zodat de sport zich doorontwikkelt.

    En idd. door deze plannen is de F1 een onzekere sport om in te stappen.

    • + 0
    • 26 nov 2008 - 19:38

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar