Senna wil combinatie met McLaren nieuw leven inblazen
- Gepubliceerd op 31 okt 2008 11:46
-
7
- Door: Rob Veenstra
Bruno Senna vertelt aan NUSport: Ik weet dat er heel wat fans zijn die hopen dat ik Ayrton zal opvolgen bij McLaren. De combinatie van onze beide namen doet veel mensen nog steeds dromen en ik zal niet ontkennen dat ik graag voor McLaren aan de slag wil. Het is nog steeds een van de topteams in de Formule 1 en wie wil daar niet voor rijden?
De vice-kampioen van het voorbije GP2-seizoen deinst niet terug voor een directe confrontatie met Lewis Hamilton. Al vanaf de start van mijn loopbaan moet ik het opnemen tegen de verwachtingen die anderen over me hebben op basis van mijn naam. Iedereen vergelijkt me constant met mijn oom. Dat zorgt natuurlijk voor druk, maar daar moet je mee leren omgaan. Als je coureur wil worden, moet je er van uit gaan dat je alle andere rijders de baas kan. Anders kan je maar beter meteen stoppen.
Over zijn kansen op een Formule 1-stoeltje voor 2009 zegt Bruno Senna tegenover NUSport: Racen is niet meteen een noodzaak voor mij. Ik heb al meermaals gezegd dat ik gerust eerst een jaartje wil testen en daar blijf ik ook bij. Ik wil heel graag als testrijder aan de slag bij een topteam zoals McLaren. Op die manier kan ik een jaar lang alles leren. Als het contract van Heikki Kovalainen inderdaad afloopt aan het eind van 2009, dan kan dat een voordeel voor me zijn, maar ik ga niet speculeren over wat er in het contract van een andere rijder staat. We zien wel als het zover is.
Trending nieuws
-
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.769 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.371 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 368
Hoe geweldig zou dat zijn zeg!? De naam Senna weer op een McLaren te zien staan! Als hij idd eerst een jaar zou testen en natuurlijk bewijst dat hij goed genoeg is mag hij van mij zo instappen!
Posts: 214
ja van mij mag hij ook zo instapen! dat is toch wel een droomcombinatie: Hamilton-Senna-Mclaren! wel jmmr voor heikki.
Posts: 1.016
Totaal niet mee eens Benz !
Ik heb het niet zo op grote namen. Mensen moeten hun plaats in de F1 verwerven op basis van hun prestaties.
Vertel eens, welke coureur met een goeie achternaam heeft er nu echt iets laten zien?
Damon Hill: Is kampioen geweest, maar was hij van hetzelfde niveau als zijn vader.
Michael Andretti: Geflopt bij McLaren
Christian Fittipaldi (neefje van Emerson): Heeft het nooit echt gemaakt in de F1.
Nico Rosberg: Moet nog steeds doorbreken, gaat dat er ooit nog van komen?
Nelsinho Piquet: Dit jaar gedeclasseerd door Alonso.
Bruno Senna: Runner up in GP2, maar maakt hem dat automatisch het op een na beste aanstormende talent?
De broertjes Mansell: Rijden dit jaar met de centjes en dankzij de naam van vader Nigel in de VS. Zonder success overigens.
Nicolas Prost: Is niet verder gekomen dan het Frans GT kampioenschap en mag dankzij pappa Alain dit jaar een paar keer aan de slag in A1GP.
Tot slot Mathias Lauda, een man met een erg beroemde achternaam, waaraan hij zijn DTM stoeltje heeft te danken. Niet aan zijn capaciteiten, want Mathias heeft het racetalent van zijn moeder...
Beroemde namen op een raceauto? Het zegt mij werkelijk geen r..t !
Posts: 859
Je vergeet het broertje Schumacher nog. Villeneuve kan ook nog worden toegevoegd.
Posts: 259
ja natuurlijk is de naam senna, mclaren een hele mooie dat zal ik niet ontkennen, maar Ramshoek heeft wel gelijk! dat komt ook door de mensen denk ik. omdat iemand vader/oom/opa of wat dan ook erg sucsesvol is geweest wil niet zeggen dat het neefje/zoon net zo goed is. er word teveel druk gelegt op die jonge gasten. en ik sluit niet uit dat ze het zelf ook doen.wie wil er niet beter zijn als zijn vader/oom/opa..??
Posts: 214
ramshoek heeft ook wel gelijk alleen hebben degene die hij noemt allemaal hun carriere opgebouwd met geld van papa, kijk naar rosberg, piquet en toch vooral mathias lauda die bakt er echt helemaal niks van. maar bruno heeft het grotendeels zelf moeten doen omdat zijn familie niet wilde dat hij ging racen na \'\'het\'\' ongeluk.
Posts: 11.414
Ik ben niet zo heel erg onder de indruk van Bruno Senna. Hij wint gewoon niet zo heel veel. Heeft hij uberhaupt wel eens een kampioenschap gewonnen? (behalve kinderkartjes ofzo dan)
Zijn oom werd gewoon kampioen in zo\'n beetje alles waar hij aan mee deed en was ook altijd wel de beste in de klasse vanaf het eerste moment dat hij meedeed.