VT2: Fernando Alonso nipt voor Felipe Massa
- Gepubliceerd op 05 sep 2008 15:32
-
7
- Door: Rob Veenstra
De tweede training was tien minuten onderweg toen het lichtjes begon te regenen. Een kwartier later parkeerde iedereen zijn auto in de pitbox vanwege de steeds heviger wordende regen. Vervolgens bleef het voor ongeveer twintig minuten rustig op het circuit. Alleen Sebastien Bourdais waagde zich op de baan, maar keerde na één ronde terug in de pits.
Met drie kwartier te gaan kwam de sessie weer op gang en volgden diverse incidentjes. Kimi Raikkonen spinde in bocht 9 en gleed achterwaarts de bandenstapels in. Daarbij verloor hij zijn achtervleugel waardoor hij langzaam terug naar de pits moest. Door zijn touché met de bandenstapels stroomde water in riviertje het circuit op en daar werd Force India-coureur Giancarlo Fisichella het slachtoffer van.
De ervaren Italiaan ging bij het uitkomen van bocht 9 vol op het gas in het water en spinde achteruit de vangrail in. Dat zorgde voor een code rood, om de marshalls de gelegenheid te geven de VJM01 van Fisichella op te ruimen en om het water op de baan weg te vegen.
Na tien minuten werd de training vervolgd en toen spinde Renault-coureur Nelson Piquet jr op identieke wijze als Raikkonen in bocht 9. Piquet jr behield zijn achtervleugel wel, maar had ook de nodige schade en reed langzaam terug naar zijn team. Zijn teamgenoot Fernando Alonso had even daarvoor een momentje in bocht 14, Stavelot, maar kon na een tocht door het grind zijn weg vervolgen.
Toen het nog redelijk droog was, had Red Bull Racing-coureur Mark Webber zijn auto al in de bandenstapels geparkeerd. De Australiër ging rechtdoor in bocht 8 en reed tegen de banden aan waarbij zijn wielophanging linksvoor brak. Webber besloot de tweede training dan ook als laatste.
Trending nieuws
-
Ferrari en Verstappen gewaarschuwd: "Mercedes gaat terugkomen"
Ferrari heeft tijdens de tweede vrije training voor de Grand Prix van Monaco een sterke indruk achtergelaten. De Ital...
06 jun 2026 10:46 -
Audi waarschuwt Verstappen: "Onze auto is beter dan die van Red Bull"
Audi maakt volgens teambaas Mattia Binotto sneller stappen dan velen hadden verwacht. De Italiaan is bijzonder tevred...
06 jun 2026 11:22 -
Vasseur ontbreekt in Monaco vanwege medische redenen
Het team van Ferrari heeft nieuws gedeeld over de toestand van teambaas Frederic Vasseur. De Fransman zal vandaag van...
06 jun 2026 10:09 -
McLaren achterhaalt oorzaak problemen Norris: geen gridstraf
Het team van McLaren heeft de oorzaak van de problemen van Lando Norris achterhaald. De Brit viel gisteren stil in de...
06 jun 2026 12:09 -
Ferrari wil niets weten van favorietenrol in Monaco: "Geen waarde aan hechten"
Ferrari liet tijdens de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco een uitstekende indruk achter, maar teambaas ...
06 jun 2026 09:26
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 628
- Podiums 9
- Grand Prix 197
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.606 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
906.466 reacties op Red Bull Racing
686 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (7)
Login om te reagerenJermaine
Posts: 7.176
Massa is wel goed bezig met de training maarja morgen zien we pas het effect ben benieuwd.
renzo
Posts: 932
Deze tijden zeggen niks
Iceman90
Posts: 167
Is wel gaaf om te zien hoe Alonso moet die bak nog kan scheuren:D
JP
Posts: 43
Hopen op regen. (als je thuis zit) Krijgen we eens een keer een spannende race ipv een optocht. En altijd een verassende winnaar.
Ben benieuwd mrg zal er om spannen voor pole.
felix50
Posts: 5.792
hoop ik ook
bgraafland
Posts: 10
regen en spa is idd een goed combi
patrickl
Posts: 11.414
Regen op Spa is geen goede combi als je er staat. Man wat een modderbende was het daar altijd.