Kubica voorspelt Massa als wereldkampioen 2008

BMW Sauber-coureur Robert Kubica geeft Ferrari-collega Felipe Massa de meeste kans om er dit jaar met de wereldtitel vandoor te gaan. Massa neemt op dit moment de tweede plek in het kampioenschap in, met een achterstand van zes punten op leider Lewis Hamilton. Kubica: “Aan het begin van het jaar zette ik mijn geld al op Massa en daar blijf ik bij”

De Pool vervolgt: “Alles hangt af van de prestaties van de auto’s van McLaren en Ferrari en dan met name welke circuits het beste passen bij de MP4-23 of F2008. Een cruciale rol kunnen Kimi Raikkonen en Heikki Kovalainen spelen. Kimi maakt zelf nog kans op de titel, maar Heikki niet meer en die kan daardoor af en toe een helpende hand aan Lewis bieden, mocht McLaren ervoor kiezen om op die manier te racen.”

“Ik denk dat veel mensen niet inzien hoe goed werk Felipe Massa dit jaar levert. In het verleden heeft hij misschien foutjes gemaakt, zo ook aan het begin van dit jaar, maar sindsdien presteert hij uitstekend. Hij heeft het in zich om races te blijven winnen en zich aan het einde van het jaar tot kampioen te kronen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ook ald :D:D:D Hij heeft wel gelijk over de laatste alinia

    • + 0
    • 4 sep 2008 - 17:24
  • rafael

    Posts: 2.567

    Eerst Christian Klien en dan Robert Kubica en dan...

    Ik denk dat Lewis Massa gaat verslaan aangezien Lewis behoorlijk goed bezig is dit jaar en dat hij wereldkampioen gaat worden...En Massa? Dat kan zelfs duren tot de laatste wedstrijd, tot dan zal Massa de grootste moeite gaan krijgen om WK de winnen.Waarom denk ik dat? 1) feerariprobleem is Motor 2) Massa is heel slecht in de regen (zie Silverstone) komt circuit dat lewis is sneller dan massa..Let op mijn woorden..

    • + 0
    • 4 sep 2008 - 18:03
    • slecht valt ook wel mee. Zie monaco. Hij heeft wel vaker goed gereden in de regen.

      • + 0
      • 4 sep 2008 - 19:07
      • germain

        Posts: 1.748

        Ik kan me alleen Monaco herrinneren en in China regende het ook toch toen hij 3e werd

        • + 0
        • 5 sep 2008 - 07:48
        • Jep maar daar in china hadden ze nog traction control dus zet ik die er niet bij. Je kan het niet met elkaar vergelijken^^

          • + 0
          • 5 sep 2008 - 09:38
          • germain

            Posts: 1.748

            ja oke maar in Monaco was het niet zo nat maar eigenlijk wel moeilijker dan in Silverstone want in Moncao is het smal. Dus Massa is gewoon een outsider voor de overwinning als het gaat regenen en als het het hele weekend gaat regenen kunnen ze alvast oefenen en dan zullen ze in de wedstrijd niet veel fouten maken denk ik

            • + 0
            • 5 sep 2008 - 09:47
    • P Smulders

      Posts: 40

      ik heb op je woorden gelet, het viel me in eerste instantie op dat er een aantal nogal door elkaar staan. Tweede instantie zou je gelijk kunnen hebben. Wat mij betreft mag massa winnen, als hij het juiste materiaal krijgt om de mclaren te verslaan kan hij dat.

      • + 0
      • 4 sep 2008 - 21:30
      • rafael

        Posts: 2.567

        Felipe Massa is niet altijd even blij met het slechte weer. “Soms komt er met de regen ook mist bij, waardoor we geen goed zicht hebben. Dat zijn geen prettige omstandigheden om in te rijden”, aldus de Braziliaanse Ferrari-coureur.

        In de regen zie je al niks door de spray, laat staan dat je kunt zien dat het dan ook nog eens mistig is... Deze uitspraak van Massa bewaar ik even voor de verkiezing van meest waardeloze uitspraak van 2008!
        Van mij mag het trouwens met bakken uit de hemel komen hoor. Het hoort gewoon bij Spa.

        • + 0
        • 4 sep 2008 - 22:41
      • germain

        Posts: 1.748

        Klopt

        • + 0
        • 5 sep 2008 - 07:49
  • EM

    Posts: 26

    Massa slecht in regen heb hem vaak genoeg goed zien rijden in de regen probleem ligt meer in de auto denk ik de Mclaren doet het in wisslende omstandigheden volgens mij beter (makkelijker bestuurbaar) dan de ferrari.

    • + 0
    • 4 sep 2008 - 19:11
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Dat Kubica dit moet zeggen.... het zag er aan het begin van het jaar uit dat hij de revelatie van het seizoen zou worden!

    • + 0
    • 4 sep 2008 - 20:09

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar