Oud-coureurs twijfelen aan kwaliteiten Piquet jr
- Gepubliceerd op 31 jul 2008 09:58
-
17
- Door: Rob Veenstra
Jones, wereldkampioen van 1980, vergelijkt Piquet jr met zijn vader, drievoudig wereldkampioen Nelson Piquet. Piquet senior reed in 1979 ook met een tweevoudig wereldkampioen als teamgenoot, namelijk Niki Lauda, en hij deed dat veel beter. Piquet jr is een goede coureur, maar hij mist de kracht, de vastberadenheid, de agressiviteit en niet te vergeten het immense talent van zijn vader.
Trending nieuws
-
FIA besluit geen onderzoek te openen naar Russell
George Russell mag zijn pole position op de Red Bull Ring behouden. De Britse Mercedes-coureur reed de snelste ronde ...
27 jun 2026 17:17 -
Red Bull in actie na crash Verstappen: Nederlander krijgt nieuw chassis
Red Bull Racing is in actie gekomen na de crash van Max Verstappen tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oos...
27 jun 2026 18:48 -
Verstappen verklaart crash op Red Bull Ring: "Geen fijne klapper"
Max Verstappen beleefde voor de Grand Prix van Oostenrijk een kwalificatie om heel snel te vergeten. Tijdens de alles...
27 jun 2026 17:41 -
Red Bull opent onderzoek naar zware crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing opent een onderzoek naar de crash van Max Verstappen. De viervoudig wereldkampioen leek ...
27 jun 2026 18:37 -
Russell is zich van geen kwaad bewust na controversiële pole
George Russell is apetrots op zijn controversiële pole position in Oostenrijk. Op de Red Bull Ring reed hij een ...
27 jun 2026 18:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 163
daar heb je weer van die oude sokken die wat menen te moeten zeggen en denken dat men aan het wachten is op hun mening....
Warwick, waarom zou je Nelson\'s prestaties moeten afzetten tegen die van de topcoureurs?
Jones, logisch dat hij dat zegt, Piquet en hij zijn nou niet bepaald vrienden.....
Posts: 932
Derek Warwick slaat compleet de plank mis met zijn opmerking. Behoudens Alonso rijden al die coureurs die hij noemt in een veeeeeel betere wagen dus dat is appels met peren vergelijken.
Vergeet niet dat Alonso de onbetwiste nmr.1 bij Renault is. Piquet zit totaal niet in dezelfde situatie als waarin Hamilton zat vorig jaar en de druk op Piquet jr. is vele malen groter dan die ooit op Hamilton is geweest. Van Piquet wordt verwacht dat hij MOET en Hamilton MOCHT. Maarja weer zo\'n oud coureur die het zelf niet kon waarmaken in de F1. Jones roept maar wat terwijl hij niet kan oordelen over hoe Piquet zich inzet hij is er niet bij. Natuurlijk wordt jr met sr vergeleken maar ook die vergelijking met \'79 gaat mij te ver. Ik denk wel dat Piquet sr. meer talent heeft dan jr. maar het is nu aan jr. zich te bewijzen.
Posts: 5.746
Als je kijkt naar de rijdersfouten die alle genoemde coureurs dit seizoen tot nu toe hebben gemaakt... Dan zit er wel iets in de kritiek van Warwick.
Posts: 2.567
daan en Renzo
Met ouder coureures kun jij veel leren!!!!
dus .RESPECT!!
Posts: 626
Rafael, bedoel je: van oudere coureurs kan je veel leren? Dat is waar, maar zulk commentaar hebben we echt helemaal niets aan!!! Dit is inderdaad appels met peren vergelijken, wat kan Piquet jr hier nou uithalen waar hij wat een heeft? Het zijn puur 2 oude sokken die commentaar van niets geven. Niemand heeft er wat aan, niemand wordt er wijzer van. Dit is niet opbouwende kritiek, van daar en daar laat hij steken vallen, daar moet hij aan werken... Dus respect alleen geven wanneer ze zo slim zijn om niet domme vergelijken van niets te maken en coureurs helpen beter te worden! Respect nu verdienen ze niet omdat ze vroeger wat hebben gepresteerd!!
Posts: 323
Ik denk dat Alonso en Piquet Jr. wel op hetzelfde niveau zitten!! Echter moeten deze \"oud-coureurs\" ze niet gaan vergelijken met de Top-coureurs.
Posts: 7.177
Maar Alonso is een Top coureur, en je zegt dat Piquet Jr op het zelfde level zit. Wat je dus doet is hem vergelijken met een top coureur
Posts: 1.403
Helemaal eens met Daan, Renzo en Paul. Natuurlijk willen die oudjes je graag doen geloven dat het vroeger zoveel beter en competetiever was.
F1 is een heel ander circus dan in den tijd, en de druk die door de media onstaat mag men ook niet onderschatten. Nelson is een slow learner zoals z\'n papa en had wat moeite met die druk, maar heeft al bewezen dat hij heel snel is en het Alonso heel moeilijk kan maken. Ik geloofde in z\'n mogelijkheden van dag 1. Je moet alleen niet verwachten dat iedereen zo\'n spraakwaterval als Lewis is en zo zelfzeker overkomt. Nelson heeft vorig jaar in GP2 van Hongarije beide races gewonnen, 2x snelste laptime en gestart van pole. Alonso zal moeten wakker zijn ..
Posts: 985
Nelson heeft vorig jaar helemaal niks in de GP2 gedaan.
Piquet heeft meer druk, doordat Hamilton Alonso vorig jaar zo goed kon bijbenen. Nu moet meneer zich weer bewijzen. Had ie Hamilton maar in de GP2 moeten verslaan. Of in de F3 op de masters.
Ik moet het eerst nog zien. Eén zwaluw maakt nog geen zomer.
Posts: 1.403
Dat was idd in 2006.
Het is niet omdat hij Lewis zelden of niet kan verslaan dat hij niet goed genoeg is voor F1.
Posts: 932
Johan eerst de feiten goed bestuderen voordat je commentaar gaat leveren. Piquet krijgt veel meer druk te verwerken omdat hij Piquet heet. De hele wereld vergelijkt hem met zijn Pa (1 vd beste coureurs ooit) dat is niet niks. Iedere kleine fout wordt breed uitgemeten in de pers, dus Piquet MOET presteren. Hamilton head het vele malen makkelijker, debuteerde in de beste auto van het veld, Hamilton MOCHT fouten maken want hij is een rookie, daar zit het grote verschil. Vergeet niet dat Piquet zijn GP2 team helemaal heeft moeten opbouwen en dus veel meer werk heeft moeten verzetten dan Hamilton (en dan bedoel ik dus niet alleen maar het racen). Daarom alleen al vind ik de prestatie die Piquet heeft geleverd minstens (zo niet groter) zo goed als die van Hamilton in de GP2 klasse.
Posts: 985
Door die achternaam heeft ie ook veel makkelijker dingen kunnen bereiken, dus daar gaan we niet over janken.
Meneer heeft altijd zijn eigen team gehad vanaf de f3, dus dan zie ik geen reden waarom ie het zwaar heeft, alles wordt voor hem gedaan zoals hij het wil.
Voor datzelfde geld had hij zich ook ergens in een goed team kunnen zetten, had hij niks geen extra werk hoeven doen. Maar daar voelde de Piquetjes zich waarschijnlijk te goed voor.
In de GP2 levert ervaring meestal de resultaten, maar na een jaar oefenen werd ie nog verslagen door Hamilton.
Begrijp me niet verkeerd he, want ik denk zeker niet dat Piquet een waardeloze coureur is, maar hij moet zich nog eerst bewijzen. En als ie dit jaar zo doorzet als de laatste paar races wil ik dat best toegeven aan het einde van het seizoen. Schrijf maar in je agenda :P
Wat Hamilton iig beter voor elkaar heet is zijn website, die van Piquet is echt waardeloos. Maar beetje offopic :P
Posts: 163
Nelson heeft inderdaad in 2007 geen GP2 gereden.
Dat was in 2006 toen hij als enige coureur het perfecte weekend had in GP2, en tot nu toe nog steeds dat record in zijn bezit heeft.
Maar hij heeft ook niet Hamilton kunnen verslaan op de Masters.... Want toen reed Hamilton nog geen F3.
Posts: 11.414
Klopt, Piquet werd tijdens de F3 masters verslagen door het \"race wonder\" Christian Klien.
Posts: 932
Johan daar vergis je je lelijk in. Er werd niks voor hem gedaan hij heeft alles zelf moeten doen. Zowel een team managen (met alle bijbehorende taken) en zich concentrerenop het rijden. Hamilton hoefde alleen maar het 2e. Maar goed zoals ik al aangaf na je 1e reactie je meot de feiten kennen.......en die ken jij niet.
Posts: 5.746
En jij hebt/kent die wel?
Posts: 985
Oke, sorry dat ik het niet direct gehoord heb van Nelson zelf.