BMW: "Topteams erg gewaagd aan elkaar"
- Gepubliceerd op 03 mei 2008 09:18
-
12
- Door: Dennis Roke
Rampf: "De race in Barcelona heeft laten zien dat de volgorde vooraan niet is veranderd. Ferrari heeft nog een voorsprong, maar we zijn gelijk aan McLaren. Het zit zo dichtbij elkaar dat de kleinste aanpassing kan leiden tot een voorsprong op de concurrent."
Dr. Mario Theissen is duidelijk over zijn doel voor de Grand Prix van Turkije. "We willen onze plek bij de drie topteams handhaven, waar Ferrari op dit moment nog licht de overhand heeft. Voor de vijfde race van het seizoen hebben we opnieuw verbeteringen aangebracht op de auto om dat te bewerkstelligen."
Trending nieuws
-
Verstappen sneert naar Russell na nieuwe dreun van Antonelli: "Zal zich achter de oren krabben"
Max Verstappen heeft na de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco niet alleen zijn eigen sterke prestatie besprok...
06 jun 2026 20:06 -
Leclerc aangeslagen na 'teleurstellende' kwalificatie: "Ik maak fouten"
Charles Leclerc heeft na de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco zijn frustratie niet verborgen. De Ferrari-cou...
06 jun 2026 21:57 -
Verstappen bezorgt kleur op de wangen bij Red Bull: "Echt geweldig"
Red Bull Racing kende zaterdag een van zijn sterkste kwalificaties van het seizoen in Monaco. Max Verstappen veroverd...
06 jun 2026 20:39 -
Verstappen opgelucht: "Eindelijk voelde ik me weer mezelf"
Max Verstappen heeft een positieve kwalificatie in Monaco achter de rug. Achter Andrea Kimi Antonelli noteerde hij de...
06 jun 2026 21:17 -
Wolff zag Russell door het ijs zakken: "George heeft geen vertrouwen meer"
George Russell moest tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco opnieuw zijn meerdere erkennen in teamgeno...
06 jun 2026 19:22
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.816 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenfelix50
Posts: 5.792
Ik hoop dat ze nu ook eens met iets komen wat ze zelf gevonden hebben want nu lijkt op de cockpit van mclaren ,het neusgat van ferarri enz.
Ivanzoomski
Posts: 44
De BMW is juist de auto die er anders uitziet dan alle anderen en daarmee horen ze bij de topteams. Laat ze nu maar lekker dingen kopieren om dat laatste stapje te zetten!
Fresh-T
Posts: 461
Waarom behoren ze nu al tot een top team? Omdat ze 2 jaar best of the rest waren en dit jaar ook leuk meedoen? Ik vind dit een nogal voorbarige reactie. Kijk maar naar de Eredivisie. Iedereen noemde AZ een topteam. Dit jaar zijn ze maar net niet gedegradeerd.
Ik denk dat we rustig nog 2 of 3 jaar moeten afwachten, en dan wel zien hoe ze dan meedraaien. Als je over 2 jaar nog zo goed meedraait, kan je zeggen dat het een topteam is. Renault is toch ook geen top team? Of vind je van wel?
Ivanzoomski
Posts: 44
Renault was iig een topteam.
nick1084
Posts: 273
Ik persoonlijk de reactie van het team van BMW ook overdreven ze een grote stap voorwaarts gemaakt hebben twee goede coureurs, maar de resultaten om jezelf een topteam te noemen zijn nog onder de maat. Laten we idd eens kijken naar dit jaar en de komende jaren, als het dan goed gaat is het een top team.
Voor mij zijn de topteams Ferrari en Mclaren zij strijden sinds 1996 mee om de wereldtitel ieder jaar en zoals Renault doet het twee jaar goed en ineens strijden ze mee in de midden moot.
Ferrari en Mclaren hebben de problemen zo opgelost als er een race iets niet lekker gaat.
Briatore had aan het begin van het seizoen een grote mond van we zijn sneller en behoren tot de top, maar nu hoor je hem niet meer. Daar moet BMW voor oppassen.
kelke
Posts: 21
bmw is nog geen top team, het is nog steeds best of the rest. als mc laren of ferrari een slecht weekend heeft zit bmw er gelijk tussen maar bmw verslaat ze allebei nog niet in puur racen. daar is het te vroeg voor, en misschien ook wel de overwinning dit seizoen.
maar we zullen het over een aantal maanden weten of het gelukt is, misschien al volgende week in turkie. alleen massa is daar al jaar op rij erg sterk geweest.
Fresh-T
Posts: 461
Denk je? Ik ben zeker geen fan van Alonso, maar vind het wel apart dat na zijn vertrek Renault nergens meer is? Is Alsono een topcoureur of is Renault een topteam? Ik denk (helaas) het 1e.
SFerrari
Posts: 203
@Tristan,
als je 2 keer achter elkaar wereldkamioen wordt dan mag je toch wel tot de topteams gerekend worden. Renault heeft alleen ergens de boot gemist maar ze hebben wel de juiste snelheid en organisatie gehad.
BMW daarentegen heeft nog geen overwinning behaald dus in mijn ogen ook geen topteam. Honda behaalde een aantal jaar geleden ook de tweede plaats zonder overwinningen in het kampioenschap en is ook geen top team.
Als BMW echt DE stap zet dan zullen ze ook overwinningen behalen eerder niet en ik denk dat ze het dit jaar ook niet halen.
patrickl
Posts: 11.414
Jongens, je moet echt heel goed opletten met wat je letterlijk neemt uit de berichten hier. Het zijn vertalingen van quotes uit het engels zo raken ze soms de exacte betekenis van de quotes kwijt. Zeker als je ze letterlijk gaat nemen.
Als ik het wat meer letterlijk vertaal wat heeft Rampf gezegd dan kom ik op: \"er zit niets tussen de top 3\". Dat komt ook prima overeen met de strekking van de vertaalde tekst. Het gaat over de rangorde op dit moment en daar zijn de 3 teams aan de top inderdaad redelijk aan elkaar gewaagd. Zeker McLaren en BMW.
Het oorspronkelijke bericht staat op autosport.com
www.autosport.com/news/report.php/id/67066
kaaskop
Posts: 178
Ferrari und Renault wollen Kubica
Der BMW-Pole liegt schon auf Platz drei in der WM-Wertung
Dit komt uit de Bildzeitung Theisen vind dat niet leuk maar het is voor mij zeker dat BMW in de top behoort
Fresh-T
Posts: 461
Voor mij is BMW geen top team.. Ze leveren top prestaties.. maar dan gebruik ik een andere definitie van TOP. Kubica is echter in mijn ogen nog geen top coureur, maar zeker iemand die de potentie heeft een topcoureur te worden. Met de juiste begeleiding. Een overstap naarMcLaren naast Hamilton bevoorbeeld. Misschien is een overstap naar Ferrari naast Raikonnen wel een betere stap. Dan krijgt Rainkonnen het ook knap lastig. Maar op dit moment is BMW geen top team voor mij. Kubica ook niet. Het is voor beiden een kwestie van tijd voor ze aan de top komen. Dat ben ik wel met de rest eens...
kaaskop
Posts: 178
Of blijft bij BMW en word vogend jaar champion.
Naast Hamelton is er niet bij McLaren Ron wil alleen maar zijn lieverd als Nr 1 zien. En dat word dit jaar ook weer NIKS