Renault eerste keus, vier andere opties voor Alonso
- Gepubliceerd op 22 apr 2008 10:03
-
22
- Door: Rob Veenstra
Doorgaan bij Renault geniet echter mijn voorkeur, mits ze een winnende auto maken natuurlijk, vervolgt de Spanjaard in El Pais. We gaan die kant gelukkig ook op. Ik wil niet moeite blijven hebben om in Q3 te komen. Twee jaar geleden won ik mijn laatste titel en misschien kreeg ik toen andere ideeën en prioriteiten. Nu ben ik terug en ik verlang naar sportieve revanche. Ik denk weer 99 procent van de tijd aan winnen.
Een Renault-zege in 2008 lijkt vooralsnog onmogelijk. Alonso: Het is moeilijk. Maar elk weekend krijg je weer een nieuwe kans en dus blijf je keihard werken om verbeteringen te zien. Ik geloof er altijd in dat ik op het podium kan eindigen. En gebeurt het niet in Barcelona, dan moet het maar in de volgende race. Zo blijf je gemotiveerd en grijp je de kans als die zich voordoet.
Trending nieuws
-
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.772 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.371 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 75
1 - Williams doet niet aan Prima Donna\'s , meerdere rijders hebben dat ondervonden.
2- BMW - heeft een perfect rijdersduo die hun uiterste hebben gegeven en daadwerkelijk wel een auto sneller kunnen krijgen.
3- Ferrari - NOOIT NIET !!!!
4 - Toyota - Hebben nog nooit een goed rijdersduo gehad dus Alonso past daar wel mooi bij .
Posts: 7.177
Helemaal mee eens. Ferrai never nooit niet dan nemen ze eerder vettel of rosberg dan zo\'n gast waarvan de ego groter is dan de wagen waar hij in zit.
En wat bedoel je met Donna\'s bij williams? wat hebben ze ondervonden?
Posts: 1.016
Weet je wat? We maken er een stemming van.
Ik kies voor Toyota.
Laat Alonso maar eens zien dat \'ie een racewinner kan maken van dat team.
Posts: 11
Oh! Laat dat verwende kind ophouden. Het is toch niet te geloven dat hij zo bezig is met welk team het beste is en wat niet terwijl bij Renault is! Dat werkt lekker motiverend. Niet te geloven!!!!!!! Er zit geen team te wachten op zo\'n demotiverend persoon, bah!!!!!!
Posts: 848
@Marco:
Ben het volkomen met je eens: misschien moet Alonso zich eens wat meer concentreren op het rijden / Renault verder ontwikkelen dan nu al ingaan op speculaties waar hij mogelijk het komende seizoen zal rijden.
Ik werd al moe van deze gast voordat deze speculaties aan de gang waren. Kun je nagaan! ;o)
Posts: 75
@Jermaine.
Williams heeft geen rijders die zichzelf uitroepen tot nummer 1. Williams bepaalt dat wel en zodra een rijder een te grote ego heeft kan ie vertrekken. Zie Hill en Villeneuve... als laatste voorrbeelden. Hill kon vertrekken na zijn kampioenschap en Villeneuve was in 1998 niet de overduidelijke nummer 1 binnen het team.
Was de wagen van dat jaar ook niet om over naar huis te schrijven.
En na Montoya en Ralf Schumacher kan je duidelijk zien dat Williams een team is dat behoefte heeft aan kalme rijders en geen Prima Donna\'s.
Maar wat er ook toe doet zolang Alonso maar nooit en te nimmer in een Ferrari komt te rijden.
Posts: 5.792
Aschwin,Williams doet niet aan Prima Donna\'s.wat dacht je van senna
ferarri daar staat de weg open ,want todt is weg en die was niet alleen gechammeerd van massa maar ook is de zoon van todt de manager
Posts: 75
Senna was een 3-voudig wereldkampioen ............en hallo.......SENNA ?
Denk niet dat je Alonso met Senna kan vergelijken.
Ik denk gewoon dat de rijders waar Williams nu voor kiest beter bij het team passen dan iemand als Alonso.
Alonso moet gewoon bij een team rijden waar hij kan eisen ( terecht of onterecht ) dat hij de nummer 1 en een 2e rijder die zo een 1,5 seconden langzamer is dan hij.
En ja ik mag em gewoon niet !
Posts: 11
en ja Aschwin ik mag em ook niet!
Posts: 75
en effe wat anders........
Als kimi dit jaar weer kampioen wordt denk je dan echt dat Alonso naast hem wil rijden ?
Zeker een show waar ik tickets voor zou verkopen; Een wereldkampioen en een om een nummer 1 status gillende gillende coureur...........Lachuh !
Posts: 12
Ja, zou echt lachuh zijn!!
De 2-voudig wereldkampioen die Schumacher versloeg en zo\'n niets zegende coureur die wereldkampioen is geworden omdat Ron Dennis z\'n team niet op orde had.....
Posts: 11.414
Jaimy heb je in 2005 even niet op zitten letten? Raikkonen eindigde voor Schumacher. Dus als Alonso in 2009 naar Ferrari komt dan is Raikkonen inmiddels ook tweevoudig wereldkampioen en ook hij heeft Schumacher verslagen.
Heb je trouwens 2003 misschien ook niet gezien? Raikkonen kwam in een aanzienlijk slechtere auto tot op 2 punten van Schumacher.
2004 was de Ferri inderdaad niet te kloppen en in 2006 was de McLaren niet in staat om over de streep te komen.
Posts: 150
Zoals alard kalff al zei bij de vorbeschouwing van de gp van Austalie Alonso wordt nooit meer Wereld kampioen!
En ik twijfel er aan of hij ooit nog een race wint.
Posts: 2.567
Ik geloof dat we Alonso maar op zn woord moeten geloven, of het een eerlijke statement is zal het resultaat in de toekomst uitwijzen... Hij zal het wel enigszins weten, wij niet...wij staan aan de zijlijn, tenzij je inderdaad voor Renault werkt kan je hier je mening als feit proclameren...
Posts: 62
Zouden die mensen niet volkome gek van die alsono worden?
Altijd maar zeike over van alles en nog wat. Altijd maar de auto is zus de auto is zo. Hij moet gwn ze smoel houden en rijden.
Posts: 11.414
Laatste stukje van dit interview was niet vertaald (misschien bewaard in een volgend berichtje), maar daarin zegt hij dat hij na 3 of 4 rondes in de race eigenlijk al zit te denken om zo snel mogelijk een vlucht naar huis te nemen.
Hij is er echt totaal met zijn kop niet bij. Zit inderdaad meer te denken hoe hij volgend jaar bij een goed team komt. Gelukkig wil niemand hem meer hebben. Geen McLaren en geen Ferrari. Hoop dat BMW hem ook uitkotst en dat ie lekker bij Renault weg mag kwijnen. Of mooier nog, als Piquet het eindelijk op zijn heupen krijgt en die grote huilbaby eens flink om z\'n oren rijdt.
Posts: 195
Ik vraag me eigenlijk af of Alonso ooit nog bij en top team komt.
Ferrari is en nono, mclaren kan die ook wel vergeten. BMW dito. Williams houd niet van schreeuwers en heeft liever zelf de touwtjes in handen en Toyota zal nooit en top team worden.
Het is en blijft Renault of anders exit.
Posts: 16
Alonso en Renault horen bij elkaar. Volgend seizoen maakt Fernando weer een winnende auto bij Renault. Dit jaar wordt een schakeljaar en volgend jaar gaan we weer knallen. Fernando wordt weer kampioen.
Posts: 7.177
Ja Alonso en Renault horen idd bij elkaar. Maar of hij het een top team gaat maken... Ik bedoel ze hebben al het geld en tijd ingestopt om hem te halen en dat hij dit jaar het team omhoog zou helpen. Maar ze staan nu minder goed dan afgelope jaar.. dus ze zijn niet beter geworden... slechter zelfs misschien...
Posts: 2.567
ik vind het persoonlijk een beetje gemiep van Alonso.
hij wist toch dat het renault van nu minder goed was als van een paar jaar terug?
het zou juist een uitdaging moeten zijn om het team te helpen weer omhoog te klimmen. dat lijkt me een mooie uitdaging voor iemand die 2x het kampioenschap in zn zak heeft.
maar rijden voor een team wat al goed presteerd is niet zo moeilijk (als je rijden kan)
eerlijk gezegd vind ik het gewoon een beetje lui van alonso
Posts: 36
\"BMW Sauber, Williams, Toyota en Ferrari zijn altijd top\"
He?? sinds wanneer is Toyota top? Je kunt nog beter in de force india stappen als in die toB toyota
Posts: 11.414
Hij bedoelt waarschijnlijk \"top salaris\".