Scuderia Toro Rosso onthult STR9 in Jerez
- Gepubliceerd op 27 jan 2014 17:44
-
46
- Door: Jeroen Jonkers
Teambaas Franz Tost kijkt uit naar een boeiend seizoen: "2014 zal op verschillende fronten een interessant jaar worden. Een jaar van nieuwe strategieën. In verband met de reglementen hebben we een nieuwe neus moeten ontwerpen, nieuwe sidepots en nieuwe vleugels."
"We zijn nog nooit zo vroeg begonnen met het ontwerpen van de auto en in de laatste twee weken hebben we ontzettend hard gewerkt om de STR9 af te krijgen. Men bleef tot diep in de nacht aan het werk, maar we hebben het geflikt," aldus Tost.
Qua livery is de STR9 niet veel veranderd ten opzichte van haar voorganger. Vergne zal komend seizoen rijden met nummer 25, terwijl de auto van Kvyat nummer 26 draagt. Morgen begint de eerste testdag in Jerez.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Alpine F1
- Punten 194
- Podiums 3
- Grand Prix 93
- Land RU
- Geb. datum 28 apr 1994 (32)
- Geb. plaats Ufa, RU
- Gewicht 58 kg
- Lengte 1,75 m
64.132 reacties op Alpine F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniil Kvyat
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (46)
Login om te reagerenPosts: 7.033
bleh, lelijkste neus tot nu toe.
Posts: 6.198
Heb je helemaal gelijk in. Zouden ze dit willen vermarkten als nieuw sexspeeltje voor het geval niemand meer Red Bull koopt?
Posts: 10.534
Ik heb een betere foto van de Sauber neus gezien op Twitter, die is ongeveer hetzelfde
Posts: 929
@stevenq, maar bij sauber zit er nog iets van een geleidelijke overloop in en bij de str zorgt de verandering van goud naar blauw er ook voor dat het er niet uit ziet
Posts: 7.033
Hahaha, dit ziet er echt lachwekkend uit. Langste piemel tot zover.
Posts: 414
Ja dit slaat echt als een piemel op een drumstel hoor, kom op zeg! 2 ballen eronder en het is officieel een PENIS
Posts: 3.846
Het is te hopen dat Kim Holland dit seizoen niet word uitgenodigd om door de paddock te lopen.
Het zouden dan wel hele vulgaire foto's worden! :-0
Posts: 414
Ik denk dat we de str9 nog wel in een Kim Holland film tegenkomen
Posts: 7.320
Als de RB een vergelijkbare neus heeft, moet Vettel jongensnamen gaan verzinnen!
Posts: 929
als ze die pelikanen bek nou even goud hadden gespoten had het er vast beter uit gezien
Posts: 224
Damn!!! Deze is veruit de lelijkste (tot nu toe) :( http://ow.ly/i/4piGs
Wel leuk om te zien hoe iedereen zo zijn eigen interpretatie heeft van de regels.
Posts: 2.277
Nieuwe Toro Rosso sound op circuit;
www.youtube.com/watch?v=bQEBjMydOhk
Posts: 929
dat geluid vind ik echt ontzettend ziek klinken echt ontzettend vet
Posts: 2.277
Idd, ik heb deze motoren zwaar onderschat, klinkt echt top, die turbo erdoorheen klinkt echt super! Kan niet wachten tot in Jerez woensdag:D
Posts: 929
zeker weten ik ook niet ben benieuwd hoe verschillend de ferrari, mercedes en Renault gaan klinken!
Posts: 1.332
Klinkt indrukwekkender dan de V8. Bruut geluid, ook nooit bang voor geweest. Net zo vet als in de jaren 80.
Posts: 2.277
Mijn link naar geluidsfragment van Renault v6 in de Toro Rosso over het circuit hangt in het filter..
Posts: 224
Deze ? www.youtube.com/watch?v=bQEBjMydOhk
Posts: 929
@realcomrad, nee deze: www.youtube.com/watch?v=bQEBjMydOhk -___-
Posts: 224
@Redbull1 : heb blijkbaar wat te snel gereageerd op Plukje z'n post. En plots stond zijn geluidsfragment er ook. vandaar dubbel ;)
Posts: 243
wat een schitterend geluid is dat!!
Posts: 3.077
Wat een kleine sidepods! Jammer van de neus maar dat is bij alle teams heel erg wennen. Maar die sidepods zijn wel indrukwekkend hoe klein die zijn... Vrees nu ook voor hoe de Red Bull eruit zal zien. Begint Renault aan een voorsprong als je puur naar de earo kijkt?
Posts: 3.846
Ik dacht juist dat de sidepods dit seizoen juist breder moesten worden?
Vreemd.
Posts: 1.549
Valt wel mee toch? De sidepods van Ferrari zijn veel kleiner.
Deze zien er zeer rank uit door de kleine 'rand' om het gat heen om het maar even zo simpel mogelijk te omschrijven, het gat waar de lucht doorheen stroomt is echter vrij groot. Groter dan dit jaar het geval was bij STR.
Posts: 3.077
Ik bedoelde meer de achterkant van de sidepods, hoe snel de coca-cola vorm ingezet wordt. Hoe dit is bij de Ferrari is moeilijk te zien door het zwart, maar bij de STR viel het me echt op hoe snel de auto echt veel smaller wordt
Posts: 5.728
Echt een lullig autootje.
Posts: 5.728
Met het oog op veiligheid vraag ik me af dit wel veiliger is. Het zal ongetwijfeld getest zijn en ik ben maar een leek. Mijn boerenverstand zegt dat die lullo zo afbreekt bij een aanrijding en je alsnog met een hoge neus in aanraking komt als die lullo eraf is.
Ik stel voor het de LulloRosso te noemen.
Posts: 3.846
www.youtube.com/watch?v=kAWgnYJvW_U
Toen waren de neuzen ook laag,maar als de wielen tegen elkaar aankomen wordt je alsnog gelanceerd.
Ik denk dat we dit seizoen een hoop dildo's op het circuit zien liggen.
Posts: 714
Dildo Rosso ontworpen door onze vriend Gonzo. Wie kent hem niet.
Posts: 7.033
Mercedes heeft dezelfde neus als Ferrari! Bekijk facebook of twitter van Mercedes AMG Petronas.
Posts: 3.846
Is nog niet echt te zeggen
Ik hou in ieder geval mijn lu...uh hart vast!
Posts: 3.846
www.freebits.nl/images/806Mercedes_F1_W05.png
Ja,lijkt erop dat je gelijk hebt @LH
Waarschijnlijk vonden ze bij Mercedes het ook ongepast om een ster met een lullo te maken. :-D
Posts: 17.675
@DS
ik zou je lu.. maar vasthouden, zal wel behoorlijk slap worden bij het zien van die foto!!
Posts: 2.847
Maak je borst maar nat!
Volgens mij zullen er nog vele 'Vingers' volgen aangezien het vorig jaar z'n succes was!
Gelukkig lijkt die Mercedes 'beetje normaal'.
Posts: 17.675
Ben ik de enige met geen gevoel voor humor?
De F1 maakt zich wederom volkomen belachelijk!
De auto´s zijn net rijdende dildo´s, ik zag al de nieuwe Lotus met een kutje aan de voorkant, ik hoopte dat de fraaiere lage neuzen van vroeger terugkwamen, integendeel, de wagens zijn volkomen bespottelijk, en dan te bedenken dat sommigen de verschillende neuzen fantastisch vinden?
lijkt wel een halve gare pornoshow
Posts: 2.847
Bekijk het eens positief Jean !
De vrouwen op deze wereld laat ons eindelijk eens genieten van het kijken naar f1..
Posts: 2.195
In feite zie ik het als een 'gewone' voorvleugel, met idd een grote dildo er aan vast.
Dus de voorvleugel zelf is niet lager, er zit gewoon wat aan vast :)
Posts: 7.320
Bend over honey!
Posts: 3.846
De nieuwe F1 trend nu ook overgeslagen naar de openbare weg.
www.freebits.nl/images/504dickcar.jpg
Posts: 106
dan voel je je toch echt genaaid als je in deze rijdende dildo moet rijden.. pffff vind die stofzuiger van ferrari nog de minst erge
Posts: 7.320
.. Het is een jongen.. Gefeliciteerd!
Posts: 3.846
En we noemen hem Ron Jeremy.
Posts: 2.277
Jev op Twitter
Haha this animal makes me think of something... ;) #nose instagram.com/p/jm2NGcSzLt/
10:30pm - 25 jan 14
Posts: 2.277
En nog een tweet van Jean Eric:
All I can say about our nose is that it's a boy and he is already good looking ;) #TOROUNCHAINED #JEV25 #F1
9:42pm - 24 jan 14
Posts: 14
Ik lachte mij strijk toen ik die auto zag.
Eerst maakte ik zorgen dat de motor slecht ging klinken en dat de neuzen mooi gingen zijn maar nu de motor klink goed maar de neuzen zijn zo lelijk. Ik vind de Olifant/stofzuiger (ferrari) toch wel de mooiste(maar ook niet mooi). Ik ben benieuwd voor morgen wat red bull en Mercedes gaan voorstellen.
Posts: 2.095
Formule Knakworst.
...en dan ben ik nog netjes.