user icon

Vettel ook onder teambazen veruit de beste van 2013

  • Gepubliceerd op 12 dec 2013 13:23
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De teambazen in de Formule 1 hebben Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel in de jaarlijkse poll van Autosport uitgeroepen tot beste rijder van 2013. Veel verbazing wekt dat niet, Vettel won dit jaar dertien Grands Prix en negen races op een rij, en veroverde daarmee zijn vierde wereldtitel. Toch doet de waardering van de teambazen hem wel wat.

Vettel vertelde aan Autosport: "Het betekent veel voor me. De teambazen hebben veel inzicht in de gang van zaken in de Formule 1 en hebben veel kennis van de sport. Net als bij respect en erkenning door de buitenwereld is het leuk vanuit de Formule 1 zelf de waardering te merken."

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner voegt toe: "2013 is het beste seizoen ooit van Sebastian geweest, hij heeft de lat steeds hoger gelegd. Het opwindende is dat hij pas 26 jaar is en slechts iets meer dan 100 Grands Prix nodig had voor vier wereldtitels. Hij wint niet door fouten van anderen of toeval. Hij heeft alles bereikt op basis van zijn natuurlijke aanleg, zijn toewijding en zijn fantastische werkethiek. Hij verdient deze eervolle vermelding absoluut."

Elke teambaas mocht een lijstje met tien namen inleveren, waarbij dezelfde puntentelling als voor een Grand Prix werd gehanteerd. De top tien in de uitslag:
1. Sebastian Vettel (Red Bull Racing) – 248 punten
2. Fernando Alonso (Ferrari) – 213 punten
3. Kimi Raikkonen (Lotus) – 158 punten
4. Lewis Hamilton (Mercedes) – 117 punten
5. Nico Rosberg (Mercedes) – 95 punten
6. Romain Grosjean (Lotus) – 76 punten
7. Nico Hulkenberg (Sauber) – 68 punten
8. Mark Webber (Red Bull Racing) – 66 punten
9. Jenson Button (McLaren) – 24 punten
10. Felipe Massa (Ferrari) – 14 punten

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Warlord

    Posts: 2.095

    Al met al een realistische weergave lijkt mij. \"Veruit de beste\" in de kop klopt dan weer niet.

    • + 0
    • 12 dec 2013 - 13:54
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Dat lijstje ziet er vrij logisch uit en dat Vettel hier ook bovenaan staat lijkt me niet echt discutabel.

    • + 0
    • 12 dec 2013 - 14:04
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Dit verklaart ook meteen waarom Hulkenburg niet bij 1 van de 3 topteams met geld (RBR, Ferrari, Mercedes) zit... Alleen moet je je afvragen waarom McLaren geen van de top 8 wil hebben, terwijl er wel 1 beschikbaar is.

    • + 0
    • 12 dec 2013 - 14:23
  • Ik had vermoedelijk Hamilton en Raikkonen geruild van plek (gevoelsmatig) en wat me verder opvalt, dat Webber evenveel / weinig scoort als Hulkenberg... En Jenson Button heeft in mijn ogen te weinig laten zien voor zijn plek en ik zou willen dat Massa, wederom, sinds 2006, wereldkampioen zou zijn... (maar ja, dat ging in realiteit toch even iets anders:P)

    • + 0
    • 12 dec 2013 - 14:23
  • Ik heb een paar weken geleden gelezen dat Alonso weer tot beste rijder was uitgeroepen van 2013!?
    Maar ik vind dit wel terecht dat Vettel dit jaar de eer krijgt toegeschreven, hij was ook nagenoeg foutloos.

    • + 0
    • 12 dec 2013 - 14:54
    • Tifoso

      Posts: 2.862

      Dat was bij de keuze van de rijders, natuurlijk nergens op sloeg. Vettel was de enige die nagenoeg foutloos was itt Alonso die meerdere keren een slechte kwalificatie had en een paar races niet vooruit te branden was.

      • + 0
      • 12 dec 2013 - 15:00
    • Oké, bedankt. Wist dat ik iets ervan mee had gekregen, wist alleen niet meer hoe en wat precies.

      • + 0
      • 12 dec 2013 - 16:25
    • ARW

      Posts: 1.070

      @TIFOSO...Ik deel je mening volledig. Jij weet het eenmaal veel beter dan alle F1 coureurs zelf. Vanuit de bank op zondag kun jij de coureurs veel beter beoordelen dan de F1 coureurs die achter de stuur zitten. Want pfffff wanneer zien die Alonso nou rijden.

      • + 0
      • 12 dec 2013 - 18:59

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar