user icon

'Renault test V6 turbo in World Series-bolide'

  • Gepubliceerd op 03 dec 2013 09:43
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
In navolging van de test van Ferrari met de nieuwe Formule 1-motor in een Ferrari LaFerrari duiken nu ook berichten op over een test van Renault met de V6 turbo. De Franse autofabrikant zou de nieuwe krachtbron in een World Series by Renault-wagen aan de tand hebben gevoeld.

Dat schrijft Omnicorse. De 'geheime' test vond plaats op het circuit van Magny-Cours. Renault was de laatste jaren met de V8 uitermate succesvol, met vier opeenvolgende wereldtitels als partner van Red Bull Racing. De Franse autofabrikant levert volgend jaar ook motoren aan Scuderia Toro Rosso, Caterham en Lotus.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Klinkt als een serieuze test. Volgens mij ook veel zinvoller dan het blok testen in een normale straatauto (althans, in hoeverre een LaFerrari normaal is natuurlijk).

    Ook een mooie manier om de testlimieten te omzeilen :D

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 09:51
    • Stitch

      Posts: 5.179

      ik geloof dat die La Ferrari op zijn minst een paar \"updates\" had om die motor goed te kunne testen ;-)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 12:45
  • reprep

    Posts: 547

    voorspelling nieuwsfeit voor morgen:

    Mercedes test V6 motor in DTM bolide

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 10:52
    • +1

      Groot gelijk zouden ze hebben xD

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 11:00
    • Dan is het eigenlijk toch onzin dat je niet mag testen.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 11:09
    • hyper

      Posts: 152

      Het voordeel van een WSR of LaFerrari is natuurlijk wel dat het middenmoters zijn. Hierdoor kan de F1-motor met de officiele versnellingsbak gebruikt worden. In een DTM wagen is dat niet mogelijk. Misschien dat ze erin slagen alles in een F3 te plaatsen en op die manier te testen. Een McLaren mp4-12c zou natuurlijk ook nog kunnen gezien de samenwerking. We zullen wel afwachten tot morgen om het te horen. :-)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 11:26
    • Of wat dacht je van een oude Le Mans auto van ze. Alleen is het te hopen dat ze niet opstijgen :-)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 11:35
    • SennaDaSilva,
      haha, Mark Webber heeft wel tijd voor dat testwerk, is sowieso een ervaren Mercedes \"piloot\" :P

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 11:48
    • hyper

      Posts: 152

      Ja zo\'n Le Mans bolide kan ook, had ik nog niet aan gedacht. Moeten ze wel een vlak circuit gebruiken of een betere voorvleugel gebruiken.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 12:34
    • @HYPER: Een voorvleugel op een Lemans prototype????? Je ziet ze vliegen ;). Ik zou het toch maar houden op een aangepaste splitter ;)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 13:58
    • hyper

      Posts: 152

      Hoe je het ook noemen wilt, het is iets om de voorkant naar beneden te drukken. Missschien dat een paar grote tegels ook wel werken :-)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 14:05
    • oebidoebi

      Posts: 632

      Mag die nieuwe motor niet in een mercedes F1 van 2008 hangen?
      En een zogenaamde demo geven.?

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 17:38
    • @Hyper +1;)....bakkeien werken altijd ;)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 19:28
  • Ben benieuwd of geluids- of video opnames zijn van die WRS test. Zonder dat soort materiaal kan iedereen wel wild beweren dat er getest wordt met die motors...

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 11:36
  • \"De Franse autofabrikant levert volgend jaar ook motoren aan Scuderia Toro Rosso, Caterham en Lotus.\"
    Dus het is officieel dat Lotus met Renault verder gaat? Ik heb het nog nergens anders gevonden dat het het ook zo is, alleen maar speculaties gevonden.
    Ook al verwacht ik wel weer Renault.

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 17:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar