user icon

Perez 95 procent zeker van langer verblijf in Formule 1

  • Gepubliceerd op 22 nov 2013 09:56
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Sergio Perez is vrij zeker van zijn zaak, hij is ook volgend jaar in de Formule 1 te bewonderen. De Mexicaan heeft officieel nog geen werkgever voor 2014, maar in Interlagos sprak hij vol vertrouwen over de toekomst. "Ik ben ervan overtuigd dat ik over een jaar kan zeggen dat mijn vertrek bij McLaren het beste was dat me had kunnen overkomen", aldus Perez.

Hij vervolgt: "Het is 95 procent zeker dat ik ook volgend seizoen in de Formule 1 actief ben, maar die laatste vijf procent zijn het lastigst. Mijn gevoel zegt me dat ik 2014 weer op dit niveau race." Gevraagd of Force India en Sauber zijn voornaamste opties zijn, antwoordde de Mexicaan: "Het zijn niet alleen die teams. Er zijn vrij veel opties en het perspectief is veel beter dan een week geleden." Een gerucht linkte Perez zelfs aan het vrije stoeltje bij Lotus. "De Formule 1 is berucht om zijn wilde verhalen. En de geruchten gaan soms sneller dan de auto's."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.932

    Jammer dat zo\'n ongetalenteerde gozer met een zak vol geld dan het laatste stoeltje bij Sauber wegkaapt.

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 10:00
    • Of zelfs lotus!!

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:02
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ja hoor, ongetalenteerd...

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:02
    • De keuze tussen Perez en hulkenberg lijkt me niet zo moeilijk, wil niet zeggen dat Perez ongetalenteerd is, maar het is geen toekomstig wereldkampioen in mijn ogen..

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:04
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik heb het gevoel dat er meer in Pérez zit dan in Hülkenberg. Hem zie ik echt zo\'n Heidfeld 2 worden. Als Pérez een Grosjeantje doet zie ik zeker wel een WK-kandidaat in hem.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:07
    • Kevin

      Posts: 4.932

      Haha Rudi, dat is een goede!

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:21
    • StevenQ

      Posts: 6.980

      kijk de GP2 resultaten nog eens terug, Perez werd 2e in het kampioenschap(als teamgenoot van VD Garde)

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:41
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      @Kevin
      Volgens mij onderschatten velen wat een inhaalslag hij de laatste tijd heeft gemaakt t.o.v. Button. Kijk naar de laatste 3 races: Pérez 18 punten, Button 1, en 3-0 voor Pérez in kwalificatieduels.

      Vertaal je de resultaten van de laatste 3 races door naar Brazilië (wat niet raar is, gezien de huidige vorm) dan pakt Pérez hem wederom in de kwalificatie en loopt hij 6 punten in in het kampioenschap. Daarmee verslaat hij Button met 10-9 in kwalificatieduels en eindigt hij 14 punten achter hem in het WK. Niet optimaal natuurlijk, wat vooral komt door de roestige start, maar je kunt toch ook allesbehalve zeggen dat hij om de oren is gereden door (wereldkampioen en kind aan huis bij McLaren) Button.

      Ik vind het knap hoor. Er zit heel veel in die jongen.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:44
    • WimmelF1

      Posts: 141

      Heidfeld was redelijk goed, omdat hij constant reed zonder veel fouten te maken. Heidfeld heeft nooit echt pieken gekend, maar ook geen echte dalen. Goede coureur in iedere omstandigheid en zeker op zijn plaats in de Le Mans series. Jammer dat zijn carrière in de Formule 1 zo moest eindigen.

      Hülkenberg is niet alleen constant, maar kent ook flinke uitschieters. In mijn ogen meer als Perez. Perez is te wisselvallig en profileert zich op een verkeerde manier bij McLaren. Dat hij de laan wordt uitgestuurd na 1 jaar moet toch wat zeggen. Zoals we hier in het verre zuiden zeggen: \'T is \'n apaat menneke.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:47
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Dit klinkt opeens wel heel zelfverzekerd en hoopvol, hij weet vast meer. Zal het dan toch Lotus worden?

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 10:02
  • Ik zie liever Pérez bij Lotus dan Maldonado. Maar natuurlijk nog liever Hülkenberg bij Lotus.

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 10:05
    • ives

      Posts: 1.232

      +1

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:35
    • Warlord

      Posts: 2.095

      +2

      Perez naar Lotus zou tenminste nog een aanwinst zijn voor Lotus. Maldonado doet meer kwaad dan goed.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 12:51
  • Ik zie hem naar Sauber gaan. Helaas naast Pastor. Sauber heeft dan meteen de begroting sluitend. 40Miljoen van Telmex en 40Miljoen van PDVSA. Die Rus gaat het echt niet meer worden. Hulkenberg gaat naar Force India. Ik schat de kans dat Nasr naast Grosjean gaat rijden redelijk hoog in.

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 10:37
  • jacky

    Posts: 3.224

    perez zal wel naar sauber gaan,esteban zal wel aanblijven mits telmex er mee acoord gaat.maldonado gaat naar lotus.mocht telmex zich terug trekken dan zien wij deze mexicano.s volgend jaar niet meer terug.

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 10:56

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender