user icon

Maldonado toe aan iets nieuws na mager jaar bij Williams

  • Gepubliceerd op 14 nov 2013 13:38
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Pastor Maldonado wekte tijdens het FOTA Fans' Forum in Austin geen moment de indruk dat hij onzeker is over zijn toekomst in de Formule 1. Williams en de Venezolaan gaan ieder hun eigen weg na 2013, een breuk die de coureur forceerde. Althans, dat claimt Maldonado.

De eenmalig Grand Prix-winnaar betoogde: "Ik ben heel blij. Ik was al een paar maanden in gesprek met Williams en ik wilde het team verlaten. Dat is het en ik ben gelukkig dat het gebeurt. Het was mijn beslissing. In Singapore besloot ik om niet verder te gaan bij dit team en dat was honderd procent mijn beslissing."

"Volgens mij heb ik het team meer gegeven dan andersom. We hebben een zege geboekt en mooie resultaten behaald vorig jaar, en ook dit seizoen hebben we aardige races afgeleverd. Maar dat is niet alles. Ik verlang wat meer, ik verwacht meer van de Formule 1."

"Misschien heb ik dit jaar meer geleerd dan vorig jaar. Het was een zwaar seizoen en heeft veel van het team gevergd. Mijn beslissing was ingegeven door het feit dat ik me persoonlijk niet meer gelukkig voelde bij Williams. Ik ben toe aan iets anders, het is een belangrijke fase in mijn leven en mijn carrière. Het was geen makkelijke beslissing, maar wel de juiste."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • \"Volgens mij heb ik het team meer gegeven dan andersom.\"

    Wat een arrogantie. Williams heeft hem in de eerste helft een fantastische wagen gegeven waar veel meer uit te halen was dan die ene schrale overwinning in Spanje.

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 13:48
    • ives

      Posts: 1.233

      Dat gevoel heb ik ook het hele jaar door gehad bij Williams en Maldonado. Ik denk met een coureur van het kaliber Alonso of Raikkonen dat die Williams ook tot het laatste had meegedaan in het WK

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 14:36
  • Warlord

    Posts: 2.095

    Aan iets nieuws toe? Misschien JPM maar achterna: Indycar gevolgd door Nascar en afsluiten bij de DTM. Veel plezier!

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 14:01
  • Triumph

    Posts: 129

    Klopt! Geen punten maar miljoenen sponsor centjes haha als ie dat bedoelt.
    Heb nix met deze coureur, kan aardig racen maar dat kunnen er wel meer.

    Toe aan iets nieuws? ? Wat dacht je van Amerika! Idd Warlord :-)

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 14:28
  • Schandalig dat die man zo trapt naar Williams! Dat team heeft hem in staat gesteld om een Grand Prix te winnen!

    En als hij niet zo als een idioot had gereden, dan had hij nog veel meer mooie resultaten kunnen behalen. Australië 2012 heeft hij zeker verdrongen?

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 14:49
  • Dat Williams dit jaar geen goede auto heeft is duidelijk maar meneer Maldonado had vorig jaar een uitstekende auto en heeft daar veels te weinig mee gedaan. Omdat hij 1 grand prix heeft gewonnen worden de fouten minder en de punten die hij heeft verloren uit het zicht gelaten. Williams is wel gewoon 8e geworden in het kampioenschap, dus wat heeft hij dan zo geweldig gedaan?

    De enige reden dat Maldonado bij Williams zat en ergens anders komt te rijden zijn de centjes van PDVSA.

    Goede keuze van Williams om deze man te laten gaan teveel fouten en niet in staat om een auto te ontwikkelen. PDVSA moet toch tot 2015 betalen dus laat ze maar lekker een hoge afkoopsom neer tellen. Ik heb begrepen dat Claire Williams dit een soort van bevestigd heeft dat dit ook gaat gebeuren.

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 15:12
  • Strik eromheen, opsturen en nooit meer uitpakken. Wat een wanstaltige vertoning en Williams onwaardig. Zo blij dat Massa er gaat rijden ondanks dat ik het niet zo op deze Massa heb maar wel een rijder met niveau.

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 16:40
    • Helemaal mee eens! Ik hoop stiekem dat Massa weer helemaal opleeft bij Williams en Maldonado over een jaar echt megaveel spijt heeft van \'zijn keuze\'. Hoe hard Maldonado trouwens ook schreeuwt dat hij zelf graag weg wilde, ik denk dat Frank Williams diep in zijn hart heel blij is met een meer ervaren coureur dan zo\'n rijdende zak met geld.

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 17:14
  • jacky

    Posts: 3.224

    maldonado is op weg naar sauber las ik op een andere site.

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 17:10
  • the judge heeft een mooi artikeltje over deze coureur.

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 23:03

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park