user icon

Hulkenberg richt zich tot Sauber als toevluchtsoord

  • Gepubliceerd op 01 nov 2013 13:47
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Nico Hulkenberg dreigt lelijk naast de pot te pissen bij de verdeling van de stoeltjes voor 2014. De hoog aangeslagen Duitser prijkt bij meerdere teams op de short list, maar hij is afhankelijk van het financiële plaatje. In de wedloop der miljoenen legt Hulkenberg het af.

Zijn manager Werner Heinz in Bild over de stand van zaken: "We nemen het op tegen 150 miljoen euro.” Zo kan het dat Hulkenberg in Sauber toch een optie ziet als toevluchtsoord. "Ik heb een langer verblijf bij Sauber nooit uitgesloten", zegt hij in Sport Bild.

Hoe dan ook, het is op zijn minst vreemd dat een coureur van zijn kaliber moet vrezen voor zijn loopbaan. Niki Lauda van Mercedes verklaart in Bild: "Het is belachelijk dat Hulkenberg moet vechten om ergens terecht te kunnen." Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel stemde daarmee in. “Nico heeft zijn plek in de Formule 1 meer dan verdiend."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Volstrekt mee eens, dus gooi alsjeblieft Perez eruit bij McLaren, ten faveure van Hülkenberg!

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 13:54
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Meen eens wat mij betreft, maar rot Button uit die McLaren, Perez gaat het echt wel maken let nou maar op.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 16:35
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Liever voor Button inderdaad.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 18:25
  • Werner Heinz moet eens afstappen van altijd maar dezelfde tunnelvisie en inzien dat je voor een stoeltje moet betalen (al is het een beetje). Als zelfs een Lauda of Alonso moeten betalen zegt dat genoeg...

    Op deze manier riskeert Heinz de carrière van Hülkenberg om zeep te helpen.
    En ja, ook Frijns wordt de dupe van deze toch wat kortzichtige aanpak.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 14:08
    • jacky

      Posts: 3.224

      @damon rf is er gelukkig mee gestopt had hij al veel eerder moeten doen.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 14:25
    • Jacky!
      Die slagroom taart wordt smullen man! Ik krijg er nu al trek in!

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 15:07
    • jacky

      Posts: 3.224

      @damon het is nog niet zo ver damon haha geduld is een schone zaak.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 15:26
    • Vertel eens heren? Wat is jullie weddenschap?

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 16:06
    • Is dat nu nog niet bekend? Het hele forum weet het bijna.

      Jacky & ik wedden op een heerlijke Slagroomtaart.

      Als Frijns volgend jaar niet als racecoureur (niet als 3e rijder) in de F1 debuteert win ik. Als Frijns dit wel lukt, dan wint Jacky.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 16:09
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Wat dat betreft vraag je je af waarom hij überhaupt een manager heeft....

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 16:34
  • Ferrari heeft hem een rol als reserve coureur aangeboden.
    Zijn hoop is dan dat Alonso toch besluit te vertrekken, wat ik niet zie gebeuren voor 2015, maar who knows, als Alonso in 2015 naar McLaren / Honda mocht gaan, heeft hij hooguit kans op een 1 jarig contract tot Vettel komt, en als Ferrari Vettel een jaar eerder weet los te weken misschien dat niet eens.
    Ziet er niet goed uit voor Nico.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 16:56
    • Valt wel mee toch? Kimi blijft daar echt geen járen meer rijden hoor. Hooguit twee schat ik. Dus dan zou je daarna het duo Vettel-Hülkenberg krijgen. Ik teken ervoor!

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 00:19

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar