user icon

VT1: Grosjean voor Hamilton en Vettel in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 01 nov 2013 11:33
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Wat in India niemand lukte, is Lotus-coureur Romain Grosjean in de eerste vrije training voor de Grand Prix van Abu Dhabi wel gelukt. De Fransman was in de eerste sessie op Yas Marina Circuit namelijk Red Bull Racing-rijders Sebastian Vettel te snel af. Het gat naar de wereldkampioen bedroeg 0,258 seconde. Lewis Hamilton van Mercedes nestelde zich nog tussen Grosjean en Vettel.

De verschillen tussen Red Bull Racing, Mercedes en Lotus waren klein. De top zes, met alle coureurs van die drie teams, stond binnen zeven tienden van elkaar. Kimi Raikkonen is gewoon aanwezig in Abu Dhabi en slijt dat rijtje. Ferrari had geen antwoord paraat of deed het rustig aan, met Fernando Alonso op P12 en Felipe Massa op P17.

Giedo van der Garde keek deze sessie toe. Caterham had zijn auto gereserveerd voor Heikki Kovalainen en de Fin moest nipt zijn meerdere erkennen in Charles Pic. De grip was in het begin ver te zoeken op Yas Marina Circuit. Grosjean en Massa schoten rechtdoor in bocht 6, terwijl Hamilton ook de nodige moeite had met die chicane. Daniel Ricciardo verremde zich twee maal voor bocht 17, Pastor Maldonado ging wijd in bocht 21 en Jules Bianchi belandde in bocht 20 naast de baan.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • avda

    Posts: 119

    Grosjean zit er weer goed bij, hopelijk kan hij dit weekend voor de overwinning strijden.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 11:37
  • Alfie

    Posts: 1.052

    Kovalainen 7 honderdste langzamer dan Pic .. daar kan Giedo nog wat van leren ;-)
    Hopelijk heeft Caterham een berg info van Kovalainen gekregen...

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 11:40
    • denman21

      Posts: 164

      Hoop dat dit sarcastisch bedoelt is he.... anders ben je echt een simpele!!

      Kovalainen bakt er net zoveel van als giedo of pic of bianchi....

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 11:42
    • Alfie

      Posts: 1.052

      En bedankt .. ik mag jou ook wel.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 12:04
    • lars75

      Posts: 8.908

      Maar inderdaad, dat was ook waar ik het eerste naar keek!

      Wat moet je toch met die krentenkakker in 2014? Heeft in 2010, 2011 en 2012 niets gebracht en alleen geld gekost. Nu hebben ze 2 coureurs die geld brengen, het niet slechter doen dan hij gedaan heeft en zelfs nog beter kwalificeren dan dat hij ooit gedaan heeft.
      Weg met die kerel, genoeg kansen gehad! Zet dan Nasr maar in dat hok in plaats van Giedo of Pic. Maar die koekenbakker hoef ik niet meer in de F1 te zien.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 12:09
    • Alfie

      Posts: 1.052

      Zo is het, Lars. (btw, schelden is een teken van zwakte, maar goed...) Ik zou dan ook wel eens willen zien wat bv. Hamilton of Raikkonen uit die auto kunnen halen. Zoals Verstappen ooit in de auto van Rosset in de laatste 10 min. van de kwalificatie meer dan 2 seconden sneller ging -met dezelfde afstelling, want er was geen tijd voor aanpassingen- en alleen het stoeltje was overgezet en de pedalen iets naar achteren, dacht ik.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 12:27
  • Ferrari speelt verstoppertje. Die staan morgen en zondag echt niet waar ze nu staan.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 11:44
    • Hahaha, dat mag ik hopen zeg!!!! Opvallend dat Ferrari nog met updates komt hier trouwens. Doet me toch deugd.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 11:46
    • L.Hamilton:
      ja die spelen een spelletje; de verrassing zal compleet zijn zondag, onder de noemer \'dat hadden jullie nie verwacht hè?\'
      Serieus, ik denk dat Ferrari gewoon weer tussen P5 en P9 bivakkeert. Wat ik wel interessant vind, is of Vettel meteen weer über alles is, of dat zijn geheime wapen direct vd auto is gehaald en dat hij nu weer binnen de marge rijdt van het veld..
      Ik denk nog steeds dat er ergens een trucje op/in zijn wagen zit/zat.. buiten dat is Vettel inderdaad een topcoureur.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 12:58
    • Morgen verwacht ik Ferrari sowieso in de top 10 en zondag weer hopen op een op een podium finish na een goede start, ik denk dat het weer zo\'n soort weekend gaat worden voor Ferrari. Zoals het al een hele periode het geval is.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 13:13
  • Stitch

    Posts: 5.310

    Alonso 11 en Massa 17 ... Is weliswaar slechts VT1 maar die zitten wel erg ver weg

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 11:46
  • Warlord

    Posts: 2.095

    Als de verhoudingen zo blijven kan het nog wel eens een heel leuk weekend worden. Lotus is normaal nooit meteen zo snel in de vrije trainingen.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 11:58

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park