user icon

Hulkenberg verwacht snel duidelijkheid over zijn toekomst

  • Gepubliceerd op 03 okt 2013 10:55
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Nico Hulkenberg denkt binnen drie weken te weten waar hij aan toe is voor 2014. De Duitser is nu nog in dienst van Sauber, maar het is niet aannemelijk dat hij ook volgend jaar nog voor dat team rijdt. Hulkenberg is in beeld bij Lotus en McLaren, terwijl ook een terugkeer naar Force India tot de mogelijkheden behoort.

Op de vraag wanneer hij duidelijkheid over zijn toekomst verwacht, antwoordde Hulkenberg: "Spoedig. Binnen twee, drie weken. Dit soort dingen vergt tijd. Je praat met elkaar, bekijkt wat mogelijk is, het bekende onderhandelen. Er zijn geen problemen of grote struikelblokken, het slurpt alleen veel tijd op om iets af te ronden. Ik ben vol vertrouwen, maar ik heb in 2010 wel geleerd dat je je niet rijk mag rekenen."

Voor de resterende races richt hij zich bij Sauber op het scoren van punten, wat hem in de voorbije twee Grands Prix lukte. "Ik ga ervan uit dat we die lijn door kunnen trekken en ik geloof dat we dit niveau vast kunnen houden voor de rest van het seizoen. Onze performance is goed genoeg voor het randje van de top tien en ik denk dat we vanaf nu steeds voor punten zullen knokken."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ik hoop dat het Lotus wordt. Of anders McLaren. Terug naar Force India lijkt me toch minder......

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 11:01
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik zou het in alle drie de gevallen jammer vinden:
      - Lotus: is volgend jaar een middenmoter.
      - McLaren: zou ten koste gaan van Pérez, die ik liever bij een topteam zie.
      - Force India: zal nooit een topteam worden.

      Ik vrees dat dit typisch zo\'n coureur is die tussen wal en schip valt, zo\'n (groot) talent dat de top net niet wist te bereiken. Zo\'n Heidfeld/Webber/Magnussen/vul maar in.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 11:19
    • Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Maar anderzijds is het wel zo dat hij een enorme fanbase heeft. Niet voor niks roept men op fora als deze telkens weer dat men hem in een goeie auto wil zien. Dus kennelijk herkennen de fans echt talent echt wel.
      Dat moeten de teams toch ook zien?

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 11:59
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Het kan ook wel afschrikken, denk ik. RB zal hem ook vast wel op de longlist hebben gehad, maar wist tegelijkertijd dat het geheid oorlog zou worden als hij Vettel voorbijsteekt (als dat zou gebeuren).

      En verder pech denk ik. Ferrari kon Kimi krijgen, McLaren heeft in principe al twee coureurs en dan ben je al door de topteams heen.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 12:49
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Tja, iedereen blijft maar roepen dat het zo\'n megatalent is. Maar als dat zo zou zijn dan zouden de topteams Ferrari, McLaren en RBR hem toch al lang hebben opgepikt?

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 13:50
    • Zo kortzichtig vind ik dat altijd. Dus omdat een coureur niet bij een top team terecht komt is het geen mega talent?

      Snap je dan echt niet dat F1 niet enkel draait om talent maar met name ook om geld en politiek? Zie je dan echt niet in waarom bijvoorbeeld een Perez bij McLaren zit?

      Zowel vóór de F1 als in de F1 heeft Hülkenberg keer op keer mooie dingen laten zien voor de auto\'s waarin hij gereden heeft.
      Veel mensen zijn vorig jaar in de Force India zeker ook alweer vergeten?.. om het maar niet te hebben over de afgelopen knappe races in de Sauber.

      Als geld en politiek geen issue waren zaten de beste 22 rijders bij de beste 11 teams. Zo werkt het dus helaas niet.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 13:59
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @DH: Dat zeg ik toch helemaal niet? Wat ik zeg is dat denk ik de top-teams geen interesse in hem hebben. Kijk maar naar het flutargument van McLaren hij is te zwaar\'. En Perez is een echt talent, let maar op.
      En vertel mij niets over F1 + politiek + geld want ik volg dat wereldje al nauwgezet sinds de GP Duitsland op de Nürburgring in 1973.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 15:15

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar