user icon

Grosjean: "Mijn seizoen is beter dan de resultaten doen geloven"

  • Gepubliceerd op 14 aug 2013 15:45
  • comments 8
  • Door: Danny Sosef
Romain Grosjean is van mening dat zijn seizoen tot dusver veel sterker is dan de resultaten suggereren. Hoewel hij meer constant is in de Formule 1 ten opzichte van afgelopen jaar heeft hij op dit moment 12 punten minder als vorig seizoen tijdens de zomerstop. De 85 punten achterstand op teamgenoot Raikkonen is eveneens veel te noemen.

De Fransman is van mening dat zijn rijstijl is verbeterd, slechts enkele onverwachte omstandigheden hebben hem in de weg gestaan: "Ik denk dat ik vrij constant ben voor een coureur. Je ziet dat misschien niet af in de resultaten, ik heb het de eerste vier races dit jaar best lastig gehad, waardoor ik nog geen goed gevoel in de wagen kreeg."

"Vanaf Bahrein hebben we wat gevonden en sindsdien gaat het na aanpassingen allemaal beter. In Barcelona was de verwachting dat ik op het podium kon eindigen maar toen brak mijn wielophanging. Monaco was een weekend van allemaal fouten die ik zelf veroorzaakte, ik wilde het hele weekend snel zijn."

Tot slot vertelt de Lotus-coureur: "In Canada waren we als team heel traag en in Silverstone zag alles er goed uit maar brak de voorvleugel af waardoor een goed resultaat verkeken was."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Zo kan je het ook goedpraten ja.

    • + 0
    • 14 aug 2013 - 15:48
    • Wel erg naïef Mika.. Naar mijn idee heeft hij ook vaak pech gehad door fouten van het team of andere zaken. Natuurlijk heeft die een paar momenten gehad die die zelf veroorzaakt heeft maar lang niet alles. Er zat veel meer in het vat, maar dat is niet alleen aan hem te verwijten. Ten opzichte van vorig seizoen is het echt heeeel veel beter.

      Het is geen kwestie van goedpraten, het is gewoon een feit. En bovendien is het ook weer komkommer tijd... Tijd voor Spa!

      • + 0
      • 14 aug 2013 - 23:32
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad .Je kunt niet zeggen dat hij niet in zich zelf gelooft.Dit is echt een gevalletje van bij mij is het glas half vol inplaats van half leeg

      • + 0
      • 15 aug 2013 - 10:37
  • Zijn puntenaantal zou het niet zeggen maar hij is heel hard op weg om kampioen te worden...

    • + 0
    • 14 aug 2013 - 16:29
  • OFF TOPIC: Waarom zijn er zoveel mensen hier die denken dat Hulkenberg ook maar een kans maakt op een stoeltje bij Ferrari ?? ik vind het echt verbazingwekkend.. Is het omdat hij zijn pruts teamgenoot de baas is??

    • + 0
    • 14 aug 2013 - 23:14
    • Voor je zo een vraag stelt kun je je misschien iets meer in de materie verdiepen.

      In lagere klassen won Hülkenberg zo ongeveer alles wat er te winnen viel op bijzonder sterke wijze.
      Vervolgens rijdt hij een prima debuutseizoen bij Williams, heeft hij vorig jaar echt heel veel mooie dingen laten zien in de Force India (het maximale eruit gehaald) en heeft hij die gammele Sauber toch 3x in de punten gereden.

      Hülkenberg is een bijzonder snelle en tegelijk intelligente rijder. Zo raar is het dus niet.

      • + 0
      • 15 aug 2013 - 10:22
  • Schumacher zijn seizoen vorig jaar was beter dan de resultaten lieten geloven. Die deed nauwelijks wat fout en stond toch 6x langs de kant.

    Grosjean heeft zijn wagen in de muur geparkeerd in Monaco en was ronduit te traag tot aan China. Hij geeft zelf aan dat dat zo is, maar dan geven de resultaten geen vertekend beeld. Alleen de laatste twee races meet hij zich weer met Raikkonen en rijdt hij weer in vorm en dat zie je ook gewoon in de resultaten.

    • + 0
    • 15 aug 2013 - 01:13

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar