user icon

Grosjean en Team Duitsland winnaars bij Race of Champions 2012

  • Gepubliceerd op 17 dec 2012 08:37
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Romain Grosjean heeft de Race of Champions 2012 op zijn naam geschreven. De Fransman treedt in de voetsporen van landgenoot Sebastien Ogier, de winnaar van de vorige editie. Grosjean versloeg in de finale Tom Kristensen, ook in 2011 al runner-up. Eerder was de Lotus-coureur in de kwartfinale en de halve finale al te sterk geweest voor Sebastian Vettel en Michael Schumacher.

Grosjean: "Wat een gekke dag! In de groepsfase had ik het zwaar, maar ik bereikte de volgende ronde. Daarin moest ik het opnemen tegen Sebastian Vettel en later tegen Michael Schumacher, de twee Duitsers die ons een dag eerder in de Nations Cup nog hadden afgetroefd. Het einde van het Formule 1-seizoen verliep moeizaam en ik sta eindelijk weer op het podium. Het is geweldig om het jaar op deze manier af te sluiten en op vakantie te kunnen. Bedankt aan iedereen in Thailand voor een zeer warm welkom."

In de Nations Cup was het Team Duitsland dat triomfeerde. Het koppel Schumacher en Vettel was voor de zesde achtereenvolgende keer het sterkst. In de finale in het Rajamangala Stadion in Bangkok ging Team Frankrijk, bestaande uit Grosjean en Ogier, met 2-0 ten onder tegen de Duitsers.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Logisch, hier kan hij niemand van de baan tikken. :)

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 09:03
  • Warlord

    Posts: 2.097

    Grosjean was hier bestand tegen de druk, i.t.t. tot ons 3-voudig wereldkampioen vettel.
    Ik zoek hier trouwens geen conflict, ik vond het best wel ironisch.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 09:20
  • babyShumi

    Posts: 406

    hahahah

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 09:37
  • Als hij in de F1 net zo strak rijd, komt het wel goed met hem. Congrats

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 09:54
  • lars75

    Posts: 8.908

    Wel jammer dat niemand het heeft over hoe Ho Pin Tung het gedaan heeft :-)

    Blijkt maar weer eens dat status en kampioenschappen weinig zegt over de onderlinge verschillen tussen de talentvolle rijders. In gelijkwaardig materiaal zijn ze allen aan elkaar gewaagd.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 10:13
    • Ho Pin Tung heeft nooit en ten nimmer waardering gehad. Nooit ooit ooog in oog gehad met meerdere t NLders misschien fan van ze waren. Eens op de paddock vroeg ik hem en hij liep gewoon weg en van een ander fan wilde hij maar net een hand schudden van (NU) een bekend iemand. Nee, ik walg van hem.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 10:24
    • Kan beter een Edit functie op website hebben maar , hij heeft en geeft, geen BS om mensen. Ho Pin Tun is een ego bestaand iemand.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 10:26
  • KensiB

    Posts: 931

    Heeft hij toch de 3-voudige en 7-voudige kampioen verslagen. Geduld met deze jongen die komt ver in de F1.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 10:15
    • F12011

      Posts: 617

      Ben benieuwd hoe ver, misschien tot op straat. Ik heb de 3-voudige en de 7-voudige kampioen ook al meer dan eens verslagen................ op de PS3....

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 10:46
  • sloggerke

    Posts: 646

    Iemand die dat \'spelletje\' ernstig neemt?

    Laat Grosjean zich AUB verder toeleggen op deze wedstrijdjes.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 12:09

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar