user icon

Force India selecteert op basis van talent en niet op basis van geld

  • Gepubliceerd op 03 dec 2012 09:07
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Force India heeft aangegeven dat snelheid – en niet sponsorbudget – doorslaggevend is bij de keuze voor de tweede coureur voor 2013. De Indiase renstal raakt Nico Hulkenberg kwijt aan Sauber en zoekt al enige tijd naar een vervanger. Daarbij dringen namen als Sebastien Buemi, Adrian Sutil, Kamui Kobayashi en Bruno Senna zich op.

Force India-directeur Otmar Szafnauer legt aan Autosport uit hoe ze te werk gaan: "Ik geloof dat je iemand met snelheid nodig hebt. Niet iedereen deelt die mening, maar het werkt ook onbewust. Je denkt wel dat je alles uit jezelf haalt, maar concurrentie zet ons mensen juist op scherp qua focus, aandacht en kwaliteit. Met serieuze competitie eis je meer van jezelf. We kondigen onze plannen voor volgend jaar binnen enkele weken aan. Onze lijst met kandidaten is flink ingekort."

Force India merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Als ze selecteren op talent, wat doet Bruno Senna dan in dat rijtje namen??

    • + 0
    • 3 dec 2012 - 09:11
    • redbull1

      Posts: 929

      ja dat is zo ik hoop zelf dat het algeursuari word

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 09:14
    • Ik hoop op bianchi, eens kijken wat hij tegen diresta kan beginnen:)

      Hoop uiteindelijk op rivaliteit in de f1 bianchi vs frijns.

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 09:20
    • M23

      Posts: 714

      Hoop ik ook Plukjee! In 2014 Bianchi versus Frijns 2.0. Ik ver heug mij er nu al op, al is het wat voorbarig.

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 09:30
    • Kennie

      Posts: 2.583

      Zet dan Kobayashi in die auto, ben benieuwd wat hij kan in die auto en ik zou hem niet van de grid willen missen

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 10:03
    • Aangezien Force India vanaf 2014 met Ferrari motoren rijdt, stijgen de kansen van Bianchi aanzienlijk.

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 10:09
    • Kennie

      Posts: 2.583

      @mr Monza : dat Force India met Ferrari gaat rijden komt tot nu toe alleen bij het duitse Auto, Motor und Sport vandaan en is nog niet bevestigd door Ferrari of Force India.

      \"There are rumours Force India will in 2014 change from Mercedes to Ferrari engines\", it reported.

      The report by journalist Michael Schmidt said the Silverstone based team\'s denials so far have \"not been energetic enough to make you believe them\"

      Het artikel is, lijkt mij, dan gebaseerd op het niet krachtig ontkennen van het bestaan van de deal.

      Maargoed, misschien heb je gelijk, we zullen zien :-)

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 10:37
    • @kennie,
      Je hebt gelijk, ik druk me wat sterk uit, in de Italiaanse F1 media wordt vermeld dat Ferrari heel graag Bianchi bij FI zou zien, en dat dat met de motorendeal van Ferrari een stuk aannemelijker wordt, die zeggen het met iets meer zekerheid, maar inderdaad eerst zien dan geloven.

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 10:43
    • Kennie

      Posts: 2.583

      @mr Monza

      Ik ben benieuwd, ze (Force India) hebben nu een technische samenwerking met McLaren en motoren van Mercedes. Denk dat Ferrari dan wel een package deal met dezelfde kwaliteit aan Force India zal moeten aanbieden willen ze deze deal voor elkaar krijgen. aan de andere kant veranderen de regels zo snel dat die technische samenwerking ook snel verouderd.

      Ik vraag het me (hardop denkend) af of je zoiets als team zou moeten doen, je technische partners inruilen voor andere aangezien die nieuwe technische partner wil dat je een coureur wat ervaring kan bijbrengen voordat hij aan het grote werk kan beginnen. het komt een beetje over als de boel overhoop halen voor iemand die toch maar 2 jaar max bij je team rijdt. Denk inderdaad niet dat we Bianchi te zien krijgen in een FI met een Mercedes motor achterin en met McLaren onderdelen, maarja time will tell :-)

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 14:09
  • Wil dat zeggen da jerommeke bij fi gaat rijde????????

    • + 0
    • 3 dec 2012 - 10:22
  • JV fan

    Posts: 2.178

    oh eindelijk de ultieme kans van Nissany om zich te bewijzen ! (leeftijd doet er toch niet toe ??) XD :P

    • + 0
    • 3 dec 2012 - 10:42
    • JV fan

      Posts: 2.178

      even serieus, Sutil zie ik er wel terugkeren :)

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 10:43
    • Haha, altijd grappig zo nu en dan de naam Nissany nog eens te roepen,
      voor degene die niet weten wie dat is, zoek maar op wikipedia, let op de onderste zin,

      Chanoch Nissany is dan ook de eerste Formule 1-coureur, tot nu toe, die de legendarische woorden zei: \"Guys, I\'m coming in, I\'m having too much grip!\"
      XD

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 10:55
    • Haha ik had een filmpje gezien van hem inclusief boordradio, dat is je ultieme paydriver! Daar is kartikhyan niks bij..

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 11:27
    • Aan de andere kant, die Nissany mag een compleet F1-onwaardige rijder zijn, hij heeft wel F1 kunnen rijden, kunnen wij maar van dromen.

      Overigens nog grappiger, naast zijn \'too much grip\'-uitspraak is het feit dat hij van de baan werd getakeld omdat hij niet wist hoe hij zijn stuur uit de auto moest halen.

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 11:36
    • Runningupthathill

      Haha, die was ook leuk ja,
      als er dan toch paydrivers mee moeten rijden, liever eentje a la Nissany, kun je tenminste om lachen :P

      • + 0
      • 3 dec 2012 - 11:45
  • Dat kan niet, anders had Frijns dat zitje al gehad.

    • + 0
    • 3 dec 2012 - 12:43

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar