user icon
user icon

Red Bull Racing ontkent nieuw contract Vettel tot en met 2016

  • Gepubliceerd op 28 nov 2012 15:18
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Red Bull Racing weerspreekt berichten dat de verbintenis van Sebastian Vettel open gebroken is. De tabloid Osterreich wijdt een artikel aan een nieuw contract voor de drievoudig wereldkampioen en citeert daarbij zelfs Red Bull-baas Dietrich Mateschitz.

Het salaris van Vettel zou in de nieuwe overeenkomst stijgen van 11 miljoen euro per jaar naar 28 miljoen euro per jaar. Teambaas Christian Horner en ontwerper Adrian Newey zouden eveneens verbeterde langere contracten hebben ondertekend.

Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko ontkent dat hele verhaal in Sport Bild. "Totale onzin! Ik ken de journalisten die dit hebben geschreven helemaal niet, en dit medium ook niet trouwens. Het contract van Vettel loopt tot en met 2014, punt uit."

Red Bull Racing merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (11)

Login om te reageren
  • F1-2009

    Posts: 562

    Hij kent het medium (een krant) niet?? Lijkt me sterk.

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 15:26
  • Is sport bild niet redelijk bekend? Ik denk dat we marko\'s reacties maar beter kunnen negeren.. wat een kerel..

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 15:47
    • De tabloid waar hij naar verwijst is Osterreich hij reageert in Sport Bild

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 15:50
  • Als er 1 \"krant\" is die je niet moet vertrouwen, dan is het Bild wel haha.

    Anyway ik hoop dat hij het niet doet en na volgend jaar overstapt naar een ander team. Lijkt me ook een mooie uitdaging.

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 15:54
  • ARW

    Posts: 1.070

    Laat het aub waar zijn.....

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 16:16
  • Red Bull die met klem gaat ontkennen dat Vettel langer bij hun blijft??
    Heeft Vettel soms in alle euforie de woorden \"Ferrari\" en \"voorcontract\" laten vallen zondag?

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 16:25
    • neor2

      Posts: 1.523

      Vettel t/m 2016 bij Red Bull lijkt me toch wel mogelijk, dan kan hij de opvolger van Alonso worden en hebben ze bij Ferrari niet de situatie dat ze twee kapiteins op 1 schip hebben.

      Alonso/Vettel is een droomduo, maar toch denk ik niet dat dit ooit realiteit gaat worden.

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 16:43
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Ik denk niet dat dit leidt naar een voorcontract ofzo hoor.

      wel vreemd (als het waar is) dat het ontkend wordt, maar als het niet waar is valt er niks te bevestigen en mocht het waar zijn dan is Vettel denk ik ook gezwicht voor het geld. Natuurlijk is er niks mis met het team..

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 16:48
    • Zolang Newey daar nog lekker de auto blijft ontwerpen,dan blijft Vettel ook.
      Vettel is een man van records en wil hij ooit in de buurt komen van Schumacher,dan is het gewoon het verstandigst om gewoon bij RBR te blijven en geen nieuwe avonturen aan te gaan.
      Vettel lijkt mij ook geen man die zich snel laat opjagen doordat veel mensen zeggen dat hij alleen in een RB WK kan worden en daarom maar een nieuwe uitdaging aangaat.
      Alleen als RBR echt terug zakt en niet meer om de prijzen meedoet,zal hij de behoefte krijgen om zijn heil ergens anders te zoeken,maar dat is voorlopig nog niet het geval en met de minimale regelwijzigingen zal RBR nog wel even in de top blijven.

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 19:34
  • hoogie35

    Posts: 673

    vandaag is bekend geworden dat Vettel onder geel een toro rosso ingehaald zou hebben. Dan had hij een drive thru moeten hebben en was hij 8ste geworden en geen wereldkampioen. zal mij benieuwen of hier nog wat uit volgt.

    www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-gele-vlag.dhtml

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 23:25
  • sailor

    Posts: 10.268

    26 jaar en dan 28 miljoen gaan verdienen.
    Dat is het perfecte voorbeeld van het helemaal gemaakt te hebben in je leven

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 23:45

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar