user icon
user icon

Williams pleit voor weegbrug waarschuwingen

  • Gepubliceerd op 25 nov 2012 14:10
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Het Britse team van Williams heeft gepleit voor waarschuwingen als een coureur naar de weegbrug moet tijdens een sessie gedurende het Grand Prix-weekend. Williams-coureur Pastor Maldonado zag gisteren het licht dat hiervoor aangaat aan het begin van de pitstraat niet, waardoor hij nu een straf van 10 plaatsen op de grid heeft gekregen.

Marc Gillan van Williams is van mening dat de FIA duidelijker moet zijn in de waarschuwingen naar de coureurs. Gillan: "Dit is denk ik iets dat we moeten bespreken in de technische werkgroep of moeten vastleggen in de sportieve reglementen in de toekomst. Het is in niemands belang dat dit soort dingen een volgende keer weer gebeuren. Hier in Brazilië is het ook een lastige situatie, al is het natuurlijk voor iedereen hetzelfde dus we accepteren de penalty voor Pastor en gaan verder."

De chief operations engineer van Williams gelooft Maldonado dat hij het licht niet heeft gezien en vertelde tevens dat wagens normaal gesproken niet naar de weegbrug moeten na hun eerste run in Q2. "Hij heeft eerlijk waar het rode licht niet gezien. We hebben de beelden vanuit de wagen teruggekeken en het is heel moeilijk om het licht te zien. Het licht ging aan precies om het moment dat Pastor op de top van de heuvel was en de pits inreed."

"Hij had weinig tijd het te kunnen zien, maar feit is dat hij er voorbij is gereden en niet is gestopt, daarover valt niet te discussiëren. Toch blijft het teleurstellend omdat Pastor nu lange tijd geen penalty heeft gehad en hij erg snel is dit weekend."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Herstel mij als ik zeg;

    Ik vind het echt belachelijk dat in wedstrijden, de wedstrijdleiding niet op boordradio mag of kan, ingrijpen behalve een team. Het moet toch (nu) toch technisch mogelijk zijn dit te kunnen?

    Dit niet om Maldonado, in dit \'geval\'.

    • + 0
    • 25 nov 2012 - 14:20
    • Kevin

      Posts: 4.779

      Ja, de wedstrijdleiding zou anno 2012 inderdaad via de teamradio een coureur moeten kunnen zeggen dat hij de weegbrug op moet i.p.v. d.m.v. aanwijzingen en lichtjes..

      • + 0
      • 25 nov 2012 - 14:32
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Ik kan het zeker begrijpen, vanuit Williams bekeken. Je zou toch zeggen dat het wat eerder aangezet kan worden als een coureur er aan komt, al is het maar 2 of 3 seconden..........jammer voor Pastor, maar goed, that\'s life............... :)

    • + 0
    • 25 nov 2012 - 14:21
    • Kenney

      Posts: 2.207

      Ik denk dat het sowieso geen verschil maakt. Pastor verwachtte het niet en was zich dus aan het concentreren op zijn pitbox en daardoor miste hij het licht.

      • + 0
      • 25 nov 2012 - 14:27
  • offtopic:

    Het ziet er dus naar uit dat de rijders de nodige porties regen over zich heen zullen krijgen en daar zal Fernando Alonso uitermate tevreden mee zijn. Enkel uitzonderlijke omstandigheden of pech voor Vettel kunnen hem immers nog aan de titel helpen.

    Er komt een front met slecht weer uit Argentinië en dat bereikt Sao Paulo en Interlagos wanneer de F1-race gepland is. Het is echter de vraag hoe sterk de regen zal zijn en wanneer het juist zal regenen. Ga er maar van uit dat de teams alles in het werk zullen stellen om een zo goed mogelijke voorspelling van het weer te verkrijgen en dit tot op de minuut.

    • + 0
    • 25 nov 2012 - 14:41
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Volgens de standaard weer app van mijn Surface Tablet regent het vanaf 2 uur tot de rest van de dag.

      • + 0
      • 25 nov 2012 - 15:43
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Als we maar geen halve punten krijgen na de wedstrijd..

      • + 0
      • 25 nov 2012 - 15:50
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Regen!
      Als we Coulthard mogen geloven staat de Ferrari op een regen afstelling en de Red Bull niet.
      een goede gok van Alonso en Ferrari?

      • + 0
      • 25 nov 2012 - 16:57
    • Het regent nu heel licht.

      • + 0
      • 25 nov 2012 - 16:57
  • ALONSO LIGT OP TITELKOERS !!!!!! :D

    • + 0
    • 25 nov 2012 - 17:05
  • Vettel heel goed bezig. Lijkt weer de kant van Vettel op te rollen!

    • + 0
    • 25 nov 2012 - 17:23
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Vettel is serieus heel erg snel.

      • + 0
      • 25 nov 2012 - 17:39

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land Venezuela
  • Geb. datum 9 maa 1985 (35)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar