user icon

Bianchi in Austin op auditie voor racestoeltje voor 2013

  • Gepubliceerd op 13 nov 2012 13:57
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Force India hanteert in de VS een afwijkende strategie van de andere equipes die met enige regelmaat een vrijdagcoureur de baan opstuurden dit jaar. In tegenstelling tot die renstallen laat Force India de testrijder wel in actie komen in de eerste vrije training op het nieuwe circuit van Austin. Jules Bianchi neemt gewoon de eerste sessie voor zijn rekening.

De Fransman voelt zich klaar voor promotie naar een racestoeltje voor 2013. Bianchi: "Ik heb in mijn huidige rol veel geleerd, net als van de eerste vrije trainingen die ik gereden heb. Een raceweekend is niet te vergelijken met young drivers-tests, je staat bij een Grand Prix veel meer onder druk. Ik ben flink opgeschoten met de ervaringen van dit jaar en ik ben klaar om toe te treden tot het gilde der racecoureurs in de Formule 1. Ik hoop dat ik een racezitje vind voor volgend jaar, dat is mijn doel. Ik heb het goed gedaan in de World Series by Renault en in mijn sessies voor Force India, dus ik verdien wel een kans. En mijn droom is om ooit voor Ferrari te racen!"

Force India merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ik vind persoonlijk Bianchi zeker sterk gegroeid dit jaar in de WSR 3.5. Maakte een stuk minder fouten dan tijdens zijn GP2 jaren en scoorde een aantal keer koelbloedig een overwinning.

    • + 0
    • 13 nov 2012 - 14:24
    • Absoluut Brracing! Jammer genoeg blijft bij veel mensen alleen maar het \'brokkenpiloot\' gedrag hangen omdat ze fan zijn van hun held Van der Garde. Wat deze mensen dan niet zien is dat Bianchi volwassen is geworden als rijder.

      Hem doorschuiven naar het race zitje is geen slechte keuze, en ook geen onrealistische.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 14:54
    • Np-F1

      Posts: 917

      Ik vond Bianchi dit jaar wel een stuk beter rijden, maar tegelijkertijd hebben zowel Bianchi en Bird in de WSR 3.5 nou ook weer niet een verpletterende indruk gemaakt. Bianchi is wel goed, maar ik vind hem altijd moeilijk in te schatten qua talent.

      Tegelijkertijd zit hij net zo vaak aan de pitmuur als Hulkenberg vorig jaar, dus ik kan me niet voorstellen dat Force India volgend jaar een oud STR coureur, Senna of andere wilde geruchtenmakers in de auto zet.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 15:14
    • Wisselvallig. Dat was zijn optreden in WSR 3.5
      Zeker voor een man die al zoveel jaren actief is in de autosport en al 2 jaar GP2 achter de kiezen heeft.
      Hij is met al zijn ervaring gewoon verslagen door een rookie. Aan alles zie je dat hij zich er nu bewust van is dat dit zijn laatste kans is...

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 10:22
  • Geruchten zijn dat Ferrari achter de schermen werkt om Bianchi het stoeltje bij Force India te bezorgen, ze zien in hem daadwerkelijk meer potentieel dan in Perez.
    Bovendien zou Bianchi serieus in aanmerking komen voor een stoeltje bij Ferrari in 2014.

    • + 0
    • 13 nov 2012 - 15:35
    • Ja, dat is natuurlijk mogelijk, alleen klopt het argument van Ferrari dan niet mbt Perez; dat hij te onervaren is voor de druk bij een megaclub als Ferrari.
      Bianchi zou dan wel als broekie met maar 1 jaar \'rijpen\' bij Force India mogen instappen in de 2e rode bolide?!

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 20:21
    • Dat zou te danken zijn aan Giancarlo Minardi, die door de Italiaanse autosportbond is aangesteld om de doorstroming van jong talent te bevorderen, en de deur heeft platgelopen bij Di Montezemolo om dat eens aan te durven.

      Maar eerst zien dan geloven hoor, dat ze hem een stoeltje willen bezorgen geloof ik wel, ze willen zien hoe hij zch staande houdt, ik zie best wel aardig wat potentieel in hem.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 21:04
    • Yannis

      Posts: 925

      Tja, als ze iets in hun hoofd hebben bij Ferrari zijn ze er moeilijk van af te brengen. Kijk maar hoe het met Massa is gegaan. Ik vond hem niet echt heel indrukwekkend bij Sauber.

      Zou trouwens erg jammer voor Sutil zijn. Ik zie Bianchi er niet veel van af brengen. Ik schat hem op voorhand niet hoger in dan Vergne. Tel daar zijn terechte botsimago bij op, dan mag ik mag hopen dat ze bij Ferrari financieel erg goed voor FI zullen zijn. FI wordt zo wel een beetje een broedplaats voor geparkeerde net-niet coureurs, maar goed, altijd nog beter dan hoe ze het bij Williams doen.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 23:37
    • JeroenF1

      Posts: 429

      Ik snap dat Bianchi bij FI zit, ik weet ook dat hij bij Ferrari \"hoort\".
      Wat ik niet snap is waarom iedereen Ferrari Bianchi bij FI ziet stallen.
      Ik bedoel, Bianchi zit er al .. maar er is geen relatie Ferrari - FI waarmee Ferrari iets te zeggen iets.
      Niets ten nadelen van Bianchi, en ik zie ook wel in waarom FI hem een racezitje zou geven (ondanks dat ik denk dat er toch betere kandidaten zijn voor bij FI).
      Ik zie alleen niet in welke invloed Ferrari daar kan hebben.

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 08:11
    • Tja, als de heren van Ferrari iets in z\'n hoofd hebben, hebben ze het niet in zn kont, zou mn oma zaliger zeggen.. Denk idd dat hij de eerste [b]roekie kan worden in een Ferrari sinds lange tijd.

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 09:50

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar