user icon
user icon

Grosjean voelt druk om geen brokken te maken in Zuid-Korea

  • Gepubliceerd op 11 okt 2012 11:26
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Lotus-coureur Romain Grosjean beseft dat alle schijnwerpers zondag op hem gericht staan bij de start van de Grand Prix van Zuid-Korea. De Fransman miste al een race door schorsing na het veroorzaken van een startcrash op Spa en in Suzuka vestigde hij alle aandacht op zich door knullig tegen Mark Webber aan te rijden. Weer een incident zou wel eens fataal kunnen zijn voor de Formule 1-status van Grosjean.

En dat weet de Lotus-rijder donders goed. "Niemand aantikken in de eerste bochten, dat is een van mijn doelstellingen voor Zuid-Korea. Het kost tijd om uit deze slechte cyclus te geraken. Maar ik ben me wel degelijk bewust van de risico's bij de start. Het ongeluk in België was indrukwekkend en ik was de eerste die opgelucht adem haalde toen Fernando Alonso ongeschonden uit zijn auto stapte. Ik ben me bewust van de gevaren en ik heb de prijs betaald voor mijn fouten. Ik heb veel met het team gesproken. Zij zijn niet blij en ik ben niet blij met de manier waarop ik mijn races start. 550 mensen werken keihard in Enstone om ons zo goed mogelijk te laten racen, dan is het niet best als je alles in de eerste bochten verpest."

Lotus cap kopen? Bestel hem hier!

Reacties (8)

Login om te reageren
  • lijkt me wijs een goede borrel voor de start te nuttigen tegen de zenuwen ;-)

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 11:33
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Grosjean heeft het er natuurlijk wel zelf naar gemaakt, maar ik vind wel dat de andere coureurs/teams er nu misbruik van maken door het steeds te benadrukken en te overdrijven. Ze weten donders goed dat hij met zo\'n instelling nooit een goede start kan maken en ze hier zelf voordeel bij hebben.

    Neemt niet weg dat er iets moet veranderen voor Grosjean, alleen lijkt die extra focus negatief uit te pakken voor hem.

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 11:35
    • Mindgames zijn belangrijk in de F1, Grosjean zet zichzelf in die positie en iedereen duikt daar natuurlijk op, zeker omdat ie nog in de voorhoede zit.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 16:57
  • General

    Posts: 729

    Romain moet zich niet laten gek maken door zijn omgeving...
    Gewoon doen waar hij goed in is:
    RACEN!
    Dus sprinten naar die eerste bocht, en gewoon hopen dat alles en iedereen er goed doorheen komt.
    De overige coureurs beseffen maar al te goed dat Grosjean zich geen crash kan veroorloven, dus pakken ze dat voordeel tijdens de start sprint.
    Dat voordeel moet... nee MAG hij zijn tegenstanders niet geven (Hij wordt immers betaald om die tegenstanders voor te blijven)

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 11:39
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Precies, als zijn focus ligt op het niet maken van brokken, dan komt hij straks als 24e de eerste bocht door.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 11:58
  • Yannis

    Posts: 925

    Hij wordt inderdaad geviseerd nu. Voor je het weet is hij dit keer te voorzichtig en rijdt Schumacher zijn achtervleugel er af voor de eerste bocht.

    Proberen de pole te pakken en anders uit de pitstraat starten lijkt het devies ;-)

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 12:28
  • Zal je zien dat of webber of alonso of hamilton hem er in de 1e bocht vanaf kegelt. Karma is a .....

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 13:26
  • intel

    Posts: 4

    Romain gewoon keihard racen, iets voorzichtig bij de start en huppa een ruwe diamant word bij renault geslepen. Met Kimi naast zijn zijde is dit het te kloppen duo in 2013 als ze daar dan nog samen rijden (hoop het).
    Overigens was de actie in Japan van Alonso exact hetzelfde dan de jouwe in Spa dat Alonso hier niet voor is gestraft is ongelovelijk trouwens.!

    Kimi had geluk dat er geen betonnen rand naast de baan zat anders was het voor beide
    in tranen afgelopen.
    Romain is in mijn ogen kwa racen net een tweeling broertje van Kimi.!

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 20:53

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar