user icon

Grosjean voelt druk om geen brokken te maken in Zuid-Korea

  • Gepubliceerd op 11 okt 2012 11:26
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Lotus-coureur Romain Grosjean beseft dat alle schijnwerpers zondag op hem gericht staan bij de start van de Grand Prix van Zuid-Korea. De Fransman miste al een race door schorsing na het veroorzaken van een startcrash op Spa en in Suzuka vestigde hij alle aandacht op zich door knullig tegen Mark Webber aan te rijden. Weer een incident zou wel eens fataal kunnen zijn voor de Formule 1-status van Grosjean.

En dat weet de Lotus-rijder donders goed. "Niemand aantikken in de eerste bochten, dat is een van mijn doelstellingen voor Zuid-Korea. Het kost tijd om uit deze slechte cyclus te geraken. Maar ik ben me wel degelijk bewust van de risico's bij de start. Het ongeluk in België was indrukwekkend en ik was de eerste die opgelucht adem haalde toen Fernando Alonso ongeschonden uit zijn auto stapte. Ik ben me bewust van de gevaren en ik heb de prijs betaald voor mijn fouten. Ik heb veel met het team gesproken. Zij zijn niet blij en ik ben niet blij met de manier waarop ik mijn races start. 550 mensen werken keihard in Enstone om ons zo goed mogelijk te laten racen, dan is het niet best als je alles in de eerste bochten verpest."

Lotus cap kopen? Bestel hem hier!

Reacties (8)

Login om te reageren
  • lijkt me wijs een goede borrel voor de start te nuttigen tegen de zenuwen ;-)

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 11:33
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Grosjean heeft het er natuurlijk wel zelf naar gemaakt, maar ik vind wel dat de andere coureurs/teams er nu misbruik van maken door het steeds te benadrukken en te overdrijven. Ze weten donders goed dat hij met zo\'n instelling nooit een goede start kan maken en ze hier zelf voordeel bij hebben.

    Neemt niet weg dat er iets moet veranderen voor Grosjean, alleen lijkt die extra focus negatief uit te pakken voor hem.

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 11:35
    • Mindgames zijn belangrijk in de F1, Grosjean zet zichzelf in die positie en iedereen duikt daar natuurlijk op, zeker omdat ie nog in de voorhoede zit.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 16:57
  • General

    Posts: 729

    Romain moet zich niet laten gek maken door zijn omgeving...
    Gewoon doen waar hij goed in is:
    RACEN!
    Dus sprinten naar die eerste bocht, en gewoon hopen dat alles en iedereen er goed doorheen komt.
    De overige coureurs beseffen maar al te goed dat Grosjean zich geen crash kan veroorloven, dus pakken ze dat voordeel tijdens de start sprint.
    Dat voordeel moet... nee MAG hij zijn tegenstanders niet geven (Hij wordt immers betaald om die tegenstanders voor te blijven)

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 11:39
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Precies, als zijn focus ligt op het niet maken van brokken, dan komt hij straks als 24e de eerste bocht door.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 11:58
  • Yannis

    Posts: 925

    Hij wordt inderdaad geviseerd nu. Voor je het weet is hij dit keer te voorzichtig en rijdt Schumacher zijn achtervleugel er af voor de eerste bocht.

    Proberen de pole te pakken en anders uit de pitstraat starten lijkt het devies ;-)

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 12:28
  • Zal je zien dat of webber of alonso of hamilton hem er in de 1e bocht vanaf kegelt. Karma is a .....

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 13:26
  • intel

    Posts: 4

    Romain gewoon keihard racen, iets voorzichtig bij de start en huppa een ruwe diamant word bij renault geslepen. Met Kimi naast zijn zijde is dit het te kloppen duo in 2013 als ze daar dan nog samen rijden (hoop het).
    Overigens was de actie in Japan van Alonso exact hetzelfde dan de jouwe in Spa dat Alonso hier niet voor is gestraft is ongelovelijk trouwens.!

    Kimi had geluk dat er geen betonnen rand naast de baan zat anders was het voor beide
    in tranen afgelopen.
    Romain is in mijn ogen kwa racen net een tweeling broertje van Kimi.!

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 20:53

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit