user icon

Maldonado: "Williams kan nogmaals een race winnen dit jaar"

  • Gepubliceerd op 24 sep 2012 11:41
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
De Williams FW34 bevat genoeg snelheid om dit seizoen nogmaals een Grand Prix te winnen. Die conclusie trekt coureur Pastor Maldonado aan de hand van het weekend in Singapore. De Venezolaan triomfeerde in mei verrassend in Spanje, maar sindsdien is het kommer en kwel voor hem. Maldonado scoorde sindsdien geen punt meer.

In Singapore gaf zijn wagen de geest, maar het tempo was wel bemoedigend. Maldonado: "Het ging vrij goed, mijn racesnelheid was heel behoorlijk. Mijn start was oké, maar in de eerste bocht schoof ik op koude banden een beetje wijd. Daarom verloor ik wat posities. Maar ik heb vertrouwen voor de volgende Grand Prix. We hebben de snelheid en de potentie om te winnen, ik hoop dat we in Japan meer geluk hebben."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ik zou het Senna wel gunnen in Japan en Brazilië :D

    • + 0
    • 24 sep 2012 - 11:55
  • Maldonado vond ik het hele weekend goed, start koude banden (leek me zelfs wat voorzichtig), maar voor de rest gewoon top, had hem een mooi resultaat gegund, mooie gevechten met Hulk en Alo, als hij de komende races zo blijft presteren zit er misschien nog wel een podium in voor hem dit seizoen, en mogen ze hem wat mij betreft graag aanhouden bij Williams.
    Ik weet dat ik niet altijd even positief over die gozer ben geweest, maar ik kon geen domme fout bespeuren bij hem, en hij laat iig geval zien hoe goed/snel Williams is

    • + 0
    • 24 sep 2012 - 12:03
    • Ik heb ook vaak kritiek op Maldonado\'s wilde gedrag. Nu is een compliment op zijn plaats en laten we hopen dat hij op Japan een dikke lading punten mee naar huis neemt. Na het weekend in Singapore zou dat verdient zijn. Maldonado was top.

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 12:27
  • Een overwinning is wellicht wel erg optimistisch zonder dat er bij andere coureurs dingen fout gaan, maar een podium zou zeker nog wel kunnen gebeuren. Maldonado heeft er de snelheid voor en hij was in Singapore gewoon enorm goed bezig.

    Senna gaat dit jaar geen podiumplek behalen, daar durf ik mijn hele vermogen op in te zetten zonder enige zorgen.

    • + 0
    • 24 sep 2012 - 12:05
    • ik zet er mijn vermogen ook gerust op in, incl. mijn enige F1 beker uit Canada ;-)

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 12:22
    • @Jeas Alesi

      Correctie mijn held Alesi heeft veel bekers gewonnen (2e & 3e plaatsen) in de f1.
      Dat het slechts 1 overwinning is blijft eeuwig zonde.

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 12:58
    • Je krijgt ook een beker voor tweede en derde plaatsen hoor JA ;)

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 13:03
    • haha, da\'s waar, die zet ik ook maar in dan ;)

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 13:06
  • Beamer

    Posts: 1.146

    Tja, je kunt zeggen van Maldonado wat je wilt, qua pure snelheid hoort hij zeker in de Formule 1 thuis. Alleen jammer dat hij zo vaak van die domme en onnodige fouten maakt (plus de daarbij behorende straffen).

    • + 0
    • 24 sep 2012 - 13:26
    • @Beamer,
      Ik weet niet wie het zei maar het was denk ik forumgebruiker szixxx die terecht opmerkte dat je rauwe snelheid niet aan kunt leren, maar fouten wel af kunt leren.

      Ik ben dat wel met hem eens en vanuit die invalshoek hoort Maldonado thuis in de F1. Je hebt meer aan een snelle coureur die fouten af kan leren dan een langzame coureur die geen fouten maakt. Een langzamer coureur zal niet opeens veel sneller worden.

      Zolang hij er maar van leert. Singapore was gewoon top. Hopelijk lukt het over 2 en 3 weken weer!

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 13:36
    • Stri

      Posts: 2.420

      Dat was ik :p

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 14:29
    • Ahh... was jij dat Stri. Ik haal jou en szixxx wel eens door elkaar. Allebei echte Schumacher fans met veel verstand van de F1;).

      Maar ik vind dat je in jouw opmerking die je vaak herhaalt gelijk hebt. Wellicht is Maldonado wat meer hardleers dan anderen en leert hij zijn fouten langzaam af... maar als ze eenmaal afgeleerd zijn heb je een bloedsnelle coureur die altijd op topposities kan finishen.

      Zou een personal coach wat voor hem zijn? Zonder gekkigheid he, voor sommige mensen kan dat echt een flinke boost in sportieve prestaties geven.

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 14:34
    • Beamer

      Posts: 1.146

      @DH: hadden ze bij Williams geen personal coach, met de naam Alex Wurz?!
      Ik zie overigens veel liever een coureur die de snelheid heeft en fouten maakt (en nog beter, iemand die van z\'n fouten leert), dan een grijze muis.
      Met een coureur als Maldonado, weet je in ieder geval wat de auto kan.

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 15:08
  • Als de Mclarens, Redbulls en Ferrari (-s) allemaal een keertje uitvallen in dezelfde race...dan wel ja.

    • + 0
    • 24 sep 2012 - 13:56
    • Maldonado reed afgelopen race bijna de ganse tijd vierde en later derde. Zonder technische problemen had dat ook haalbaar geweest voor hem. Waarom moeten dan alle McLarens, Red Bulls en Ferrari\'s uitvallen? Hij reed voor een Ferrari en voor een Red Bull en zat op hetzelfde tempo als die andere Ferrari en McLaren.

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 14:28
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Qia snelheid van de auto\'s wel, ja. Qua coureurs niet.

    • + 0
    • 24 sep 2012 - 18:51
    • ach, Senna mag je opgeven, Maldonado heeft toch wel wat in zich, in ieder geval snelheid, niet onbelangrijk als coureur zijnde...

      • + 0
      • 24 sep 2012 - 19:57

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 38
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender