user icon

Eric Boullier zeer tevreden over Raikkonen

  • Gepubliceerd op 03 aug 2012 14:47
  • comments 10
  • Door: Danny Sosef
Kimi Raikkonen mag rekenen op een contractverlenging bij Lotus als het aan teambaas Eric Boullier ligt. De Fin krijgt een cijfer negen van zijn baas als het gaat om zijn prestaties die hij dit seizoen op de circuits neerzette.

De wereldkampioen uit 2007 staat momenteel vijfde in het kampioenschap. Boullier: "Zijn comeback is niet echt verrassend. Er zijn altijd vraagtekens als iemand na zo'n tijd terugkomt, minder getraind is en niet gewend is om elke twee weken te presteren. Het kostte Kimi echter weinig moeite en hij is zeker weten terug."

"Ik weet niet of hij mee kan doen om de titel. Als we elk weekend tweede of derde worden misschien wel maar ik wil niet meer ambities uitspreken als hetgeen wat we realistisch gezien kunnen doen. We moeten nu niet achterover leunen. De situatie waarin wij zitten is goed."

"Na de zomerpauze gaan we vol door met de ontwikkeling van onze wagen. We zullen met een aantal mooie ontwikkelingen op de wagen komen zodat we in staat blijven om met goede kwalificaties en stategieen in de perfecte positie komen on races te winnen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Aan het begin van het jaar zei ik het nog. Kimi Raikkonen wordt de sensatie van dit jaar en gaat podiumplekken pakken met de snelle Lotus en strijd misschien zelfs lange tijd mee om de titel.

    Ik ben blij dat het uigekomen is en ik geniet enorm van deze Fin. Ontevreden zijn met een 2e plek, dat is the spirit! Tijdens de volgende GP op Spa zit ik op de hoofdtribune en hoop ik echt dat Raikkonen zijn 1e overwinning pakt dit jaar.

    Lotus en Raikkonen, ga zo door en ik voorspel dat ze in 2013 een serieuze kanshebber voor de titel zijn.

    • + 0
    • 3 aug 2012 - 14:53
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik kan me inderdaad herinneren dat je dat hebt geroepen!

      *Doet grote veer pakken en overhandigd deze aan Damon Hill:
      \"Om te steken waar de zon niet schijnt Damon\" zei hij lachend.

      • + 0
      • 3 aug 2012 - 16:09
    • Dank u szixxx dank u!

      Ik weet nog wel dat iedereen mij voor gek verklaard toen ik in Lotus een topwagen zag:)

      • + 0
      • 3 aug 2012 - 16:30
    • ik ben ook wel blij dat ze hem, en niet gvd een stuurke hebbe gegeve........

      • + 0
      • 3 aug 2012 - 17:30
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      @Bengelke: Is dit als steek richting de Nederlands bedoeld? :P Ik denk dat iedereen hier Raikkonen boven VD Garde verkiest.

      Net als boven D\'Ambrosio. ;)

      • + 0
      • 3 aug 2012 - 18:09
    • KensiB

      Posts: 931

      Nou als Alonso wordt gediskwalifiseerd gezien de illegale wagen volgens RBR, dan wordt hij dit jaar al WK. Maar je hebt weer een nieuw liefje gevonden!

      • + 0
      • 4 aug 2012 - 01:02
  • raikkonen laat zien waarom hij in de formule1 hoord.
    rijd ijzersterk!
    haalt in waar het maar kan.
    ik zeg, hij is de beste rijder op dit moment!
    zou mooi zijn als hij spa wint! en dan op naar monza :)

    • + 0
    • 3 aug 2012 - 20:57
    • Sorry Jogt, ik heb Raikkonen extreem hoog zitten maar hij is echt niet de beste rijder op dit moment. Qua pure snelheid (vooral in de kwali) moet hij het met regelmaat afleggen tegen de veel minder ervaren Grosjean. Dat hij dat dan in de races op vaak briljante goed maakt is ontzettend knap, maar qua pure snelheid is een Vettel, Hamilton of Alonso echt wel iets sneller dan Raikkonen.

      Ik vind Raikkonen nog steeds vooral een racer pur sang met heerlijk inhaalacties, maar die kwalificaties heb ik altijd het minste gevonden, ook vooral bij Ferrari.

      • + 0
      • 4 aug 2012 - 16:31
  • Warlord

    Posts: 2.095

    Hij heeft volgens mij van vrijdag tot zondag nog geen 1x schade gereden dit jaar.
    En mijn gevoel zegt dat hij ook de meeste overtakes heeft dit jaar (veel zonder DRS).

    Ik zie nog een reele kans voor hem om kampioen te worden, maar dan moet lotus in ieder geval wel beter presteren in de regen.

    • + 0
    • 4 aug 2012 - 11:46
  • Kimi bewijst gelukkig dat come-back\'s WEL succesvol kunnen zijn!
    De man heeft z\'n eigen stijl en z\'n eigen nukken,maar talent heeft ie.
    Daarom is hij bij zovelen zeer geliefd,voor zo\'n kerel ga je naar het circuit!
    Als Lotus alles goed op de rails houdt,moet er dit jaar toch 1 of misschien meerdere overwinningen te halen zijn.Ik hoop het ten zeerste!

    • + 0
    • 4 aug 2012 - 13:13

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar