user icon

Ferrari verdeelt testdagen voor Mugello in het voordeel van Alonso

  • Gepubliceerd op 25 apr 2012 11:26
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari heeft de line-up voor de test van volgende week in Mugello bekend gemaakt. Fernando Alonso mag twee dagen aan de slag met de F2012, te weten 1 en 3 mei. Felipe Massa moet zich behelpen met één testdag, alleen de woensdag.

Voor het eerst sinds 2007 komen meerdere teams in actie op het circuit van Mugello, eigendom van Ferrari. Destijds flankeerde Scuderia Toro Rosso de Scuderia. Volgende week reizen elf renstallen af naar de baan in de buurt van Florence.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Dat komt denk ik omdat Alonso deze week heeft gezegd dat Massa zich niet meer hoeft te bewijzen.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 11:58
    • scherp

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 12:28
    • Rubens

      Posts: 9

      Ja, dat zal het zijn...

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 14:58
  • Qua ontwikkelen van de auto en technisch inzicht lijkt mij Alonso ook de betere keus.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 11:59
  • Maximo

    Posts: 6.705

    Andersom zou pas opmerkelijk geweest zijn!

    Zou men er bij Ferrari nog voordeel aan hebben dat het op hun eigen circuit plaats vindt?

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 13:02
    • Ik denk dat ze er geen voordeel van hebben, aangezien ze er zelf ook al lang niet meer hebben gereden. Daarbij komt dat alle data met heel \'oude\' auto\'s is gereden, totaal onbruikbaar lijkt me. Bedenk me net dat geografisch er natuurlijk wel een voordeel is :)

      Betreffende de line-up, lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch. Nummer 1 coureur: 2 dagen. Nummer 2 coureur: 1 dag...

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 13:25
    • Ja precies! Andersom zou pas echt nieuws geweest zijn. ;
      Btw Ferrari\'s eigen circuit is Fiorano.

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 14:03
    • Ja klopt, maar Mugello ook. Dat zegt Domenicali op de officiele site namelijk, dus lijkt me waar.

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 14:40
    • @Eddy,

      Je hebt helemaal gelijk Eddy, alleen Fiorano ligt in hun eigen achtertuin, dat is het enige verschil.
      De laatste geruchten uit het Ferrarikamp (moet m\'n reputatie hoog houden he ;)
      is dat Ferrari, James Key, oud technisch directeur van Sauber, die onder nogal vreemde omstandigheden ineens vertrok vlak voor dat de C31 werd gepresenteerd, en toen bij Lotus sportscar project zijn kunstje ging vertonen, in onderhandeling met hem is om bij de Scuderia aan de slag te gaan.

      Dat zou ik persoonlijk wel een hele sterke actie vinden, het hele Ferrari pakket (motor, versnellingsbak en KERS) heeft natuurlijk geen geheimen voor Key, en de Sauber C31 zit ook vol met hele interessante oplossingen.
      Dat zou echt een flinke versterking van het team zijn.

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 14:51
    • I know, ik stond al door de hekken naar het circuit in Fiorano te gluren toen ze de F40 nog aan het testen waren. Heerlijke herinneringen!

      Betreffende Key; zou hij niet een soort non-disclosure-contract hebben getekend? Lijkt me namelijk niet dat Sauber dergelijke expertise zo maar laat lopen zonder een slot erop. Zou inderdaad wel een goede zet zijn. Onder zijn hoede ging het zowel Force India als Sauber goed af!

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 15:36
    • @Eddy,

      Reactie staat ineens onderaan.

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 15:56
    • Op 2 mei mag Massa want dan is Alonso in de fabriek om de verse data te beoordelen en verbeteringen toe te passen in de simulator. Gaat dat goed dan 3 mei weer op de baan testen om te vergelijken in het echt. Massa is dus een \"opvullertje\"

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 17:33
  • Een duidelijker signaal dat Massa niet meer serieus genomen wordt kun je niet afgeven. Om hem niet geheel af te branden en\\of gevolg van contract krijgt Massa nog een dag, maar ik weet zeker dat ze het allerliefst alle drie de dagen de input van Alonso zouden willen hebben. En terecht.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 14:24
    • Maximo

      Posts: 6.705

      Rare opmerking van je. Als Alonso alle dagen zou testen zouden ze Massa niet meer serieus nemen, maar in dit geval is het toch logisch verdeeld!?

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 15:27
    • Begrijpend lezen is moeilijk?

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 19:43
  • Ferrari moet gewoon tempo maken met de updates en de ontwikkeling.
    Er kan geen dag verloren gaan nu, Alonso moet uit eerste hand de verbeteringen kunnen voelen, zodat deze in de race direkt toe te passen zullen zijn.
    Tussenstations moet zoveel mogelijk overgeslagen worden.
    Iedereen staat bij Ferrari op scherp, moet ook wel.
    Als het bericht van Mr. Monza waar zou blijken,(James Key naar ferrari), dan is dat waarschijnlijk een meesterzet, die Sauber is geen rommeltje!

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 15:30
  • Hij zal ongetwijfeld een CA hebben getekend, maar hoe ga je dat controleren?
    Er verhuizen regelmatig werknemers van het ene team naar het andere, en Sauber heeft een samenwerking met Ferrari, lijkt me niet zo\'n probleem.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 15:54
  • Lijkt mij niet meer dan een logische beslissing, er moet bovendien gescoord worden. Criticasters grijpen dit natuurlijk weer al te graag aan, maar weten ook wel dat Ferrari er veel meer aan heeft Alonso in die wagen te zetten.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 16:13
  • Zou raar zijn als Massa er 2 had gehad, Alonso zijn feedback is vanzelf sprekend de meest
    belangrijke. Trouwens lekker overdreven van de redactie om het dan zo neer te zetten of Massa weer eens de hoek in word getrapt; \"Felipe Massa moet zich behelpen met één testdag, alleen de woensdag.\" Het is geen behelpen als er 3 dagen zijn en je hebt een zo goed als een hele nieuwe auto om te testen en er staat een enorme druk op de ketel wat bij Ferari het geval is zou het meest onbegrijpelijke besluit zijn om Massa 2 dagen te gunnen ipv 1.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 16:20
  • @ redactie; ik had gisteren gevraagd hoe het kan dat sommige berichten van users soms niet zichtbaar, half zichtbaar of maar gedeeltelijk in beeld komen. Bij deze wederom de vraag hoe dit kan, mijn commentaar op silverwing is ook niet meer te lezen nu er meerdere users een reactie hebben gegeven.
    Achter rubens zie je op deze pagina ook een leeg vakje staan, waar hoogstwaarschijnlijk tekst in hoort van een andere user. Kunnen jullie dit probleem oplossen?
    Kijk ook maar naar de reactie van Mr.Monza, hierachter staat ook een klein vakje wat waarschijnlijk een reply van iemand anders is, \'t is alleen niet goed leesbaar.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 17:54
    • Ik heb hier geen last van hoor! Ik gebruik Chrome op mn MacBook. Welke browser gebruik jij?

      • + 0
      • 26 apr 2012 - 10:17
    • Internet explorer, eigenlijk altijd al en nooit problemen, maar nu de site verandert is, heb ik dit probleem, ik weet ook niet waarom, maar \'t is wel lastig om zo de reacties te lezen.

      • + 0
      • 26 apr 2012 - 11:31
    • Vreemd, ik heb nu eens google chrome geprobeerd en dan is wel alles leesbaar. Voortaan dus maar Chrome gebruiken voor F1today. Blijf het wel raar vinden dat Internet explorer het niet meer goed doet.

      • + 0
      • 27 apr 2012 - 01:51

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar