Norris deelt felle sneer uit aan F1: "Nordschleife het leukste wat ik heb gedaan"

Lando Norris heeft een langgekoesterde droom in vervulling zien gaan. De McLaren-coureur werkte onlangs zijn eerste ronde af op de legendarische Nürburgring Nordschleife en hield daar een bijzonder positief gevoel aan over. Volgens de Brit was het zelfs de mooiste rijervaring die hij dit seizoen heeft beleefd.

Norris kreeg de kans om het iconische Duitse circuit te verkennen in een McLaren 750S. De 26-jarige coureur kende de baan al jarenlang vanuit simulators als Gran Turismo en iRacing, maar mocht nu eindelijk zelf ervaren waarom de Nordschleife zo'n bijzondere reputatie heeft.

Droom komt uit voor Norris

Na afloop stak Norris zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken. De Brit gaf toe dat hij al jarenlang uitkeek naar een rit over het beroemde asfaltlint door de Eifel.

"Eerlijk gezegd was dit het leukste wat ik dit jaar heb gedaan. Misschien maakte het het nog specialer omdat ik dit circuit al jarenlang virtueel rij in Gran Turismo en iRacing. Ik heb altijd gehoopt dat ik hier ooit eens echt zou kunnen rijden", vertelde Norris.

Volgens de McLaren-coureur blijft de Nordschleife een circuit dat een bijna mythische status heeft binnen de autosportwereld. "Iedereen kent deze baan. Of je nu professioneel coureur bent of gewoon liefhebber, dit is zo'n circuit dat je minstens één keer gereden wilt hebben. Het is uniek en dat voel je meteen zodra je de baan op gaat."

Ook Piastri beleeft uitdagende rit

Norris omschreef zijn ervaring als een combinatie van spanning en plezier. Tijdens zijn ronde kwam hij bovendien verschillende andere weggebruikers tegen, wat voor enkele grappige momenten zorgde. Na afloop kon de Brit tevreden een persoonlijk doel afvinken.

"In mijn McLaren was het soms best spannend, maar vooral ontzettend leuk. Het mooie aan de Nordschleife is dat je hier met bijna elke auto plezier kunt beleven. Voor mij kan deze ervaring in ieder geval van mijn bucketlist worden geschrapt", aldus Norris.

Ook teamgenoot Oscar Piastri waagde zich aan de beroemde baan, al kreeg de Australiër aanzienlijk lastigere omstandigheden voorgeschoteld. "Het was behoorlijk uitdagend, laten we het daarop houden", grapte hij. "Als het nat en koud is op de Nordschleife, merk je pas echt hoe verraderlijk die baan kan zijn. Het was ongelooflijk glad en dat maakte het een heel andere ervaring."

Joeppp

Posts: 8.639

Sorry hoor, maar ik heb de ronde hier gisteren gezien en het leek wel een gillende keukenmeid die met een slkakkengangetje over het circuit reed. Het had echt niks met racen te maken meer met een kermisritje in de draaimolen. Maarja, nu wil iedereen zeggen dat ze daar gereden hebben en het fantas... [Lees verder]

  • 15
  • 3 jun 2026 - 16:16

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Piastri was in de aflevering „blij dat ik glij“ verzeild geraakt…

    • + 0
    • 3 jun 2026 - 16:09
  • Joeppp

    Posts: 8.632

    Sorry hoor, maar ik heb de ronde hier gisteren gezien en het leek wel een gillende keukenmeid die met een slkakkengangetje over het circuit reed. Het had echt niks met racen te maken meer met een kermisritje in de draaimolen. Maarja, nu wil iedereen zeggen dat ze daar gereden hebben en het fantastisch was. Beetje triest.

    • + 15
    • 3 jun 2026 - 16:16
    • Idd. Racen in een f1 auto over banen als Qatar, Suzaka, Spa en Monaco lijkt mij. Maar het is anno 2026 een hype om kritisch op de f1 te zijn.

      • + 2
      • 3 jun 2026 - 16:28
    • Over wie heb je het? Norris of Piastriii

      • + 0
      • 3 jun 2026 - 16:40
    • Joeppp

      Posts: 8.632

      Nou, het is meer een hype om te doen wat Max doet om ook leuk gevonden te worden...

      • + 15
      • 3 jun 2026 - 16:41
    • Gewoon er een ronde rijden is uiteraard heel iets anders dan er racen,

      En uiteraard moet iedereen zelf weten of men F1 geweldig vindt. Ik heb in jaren niet zo genoten als van de n24 wat racen betreft.

      En al heel lang heb ik geen echt racen meer gezien in F1. Het is geen hype. Ik ben vorig jaar al afgehaakt, maar van wat ik heb gezien op yt, is F1 nog veel dramatischer geworden.

      En iedereen die het geveldig vindt. Mijn zegen heb je verder.

      • + 1
      • 3 jun 2026 - 17:17
    • Hé snail … begrijpelijk, ik ben (welbekend hier) 1e jaar viaplay afgehaakt en ben via YouTube gaan volgen, onlangs had ik nieuw stream abbo waarbij ik ook volledig weer F1 kan zien en ik ben echt geschrokken

      • + 1
      • 3 jun 2026 - 18:51
    • Thnx voor je reactie 👍 Norris heeft deze baan afgevinkt en komt niet terug, denk ik 😁

      • + 2
      • 3 jun 2026 - 19:19
  • Waar is die "felle sneer"?

    • + 2
    • 3 jun 2026 - 17:38
  • Yo hey! Yo ho! Yo fucking ho, wat bizar! Ongelooflijk, eindelijk weer eens een sneer!

    Hopelijk wordt het morgen weer 'sneer-dag'...

    • + 2
    • 3 jun 2026 - 19:36
  • AUDI_F1

    Posts: 3.847

    Er zijn meerdere F1 coureurs die graag de permit willen halen en ook eens willen racen. Hoe meer er een permit willen halen hoe meer het een teken is dat de F1 nu te kunstmatig is.

    • + 1
    • 3 jun 2026 - 19:41
  • Hij zou het goed doen in een bmw 320, Lando heeft het niet.

    • + 0
    • 3 jun 2026 - 20:00
  • 4mule1

    Posts: 81

    Als Max iets zegt of doet is er controversie. Maar uiteindelijk zie je dat de andere F1 coureurs zich vervolgens ook durven uit te spreken, of dezelfde uitstapjes (willen) maken. Als er één Max over de dam is, volgt de rest...

    • + 5
    • 3 jun 2026 - 20:43

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

MCGrand Prix van Monaco

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.488
  • Podiums 45
  • Grand Prix 157
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (26)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,7 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar