user icon
user icon

Valtteri Bottas: "De FW34 glijdt veel in de langzame bochten"

  • Gepubliceerd op 22 feb 2012 18:28
  • comments 24
  • Door: Danny Sosef
Valtteri Bottas is de enige reserverijder die deze week in actie komt bij de test in Barcelona. De Fin reed vandaag 117 ronden met de Williams FW34. De regerend GP3-kampioen sluit zich aan bij de woorden van Bruno Senna van een dag eerder.

Bottas: "De FW34 glijdt veel in langzame bochten, wat dat betreft ben ik het wel eens met Bruno. Dat is iets wat we moeten verbeteren. We hebben er in elk geval weer het nodige over geleerd op deze goede dag met veel rondjes. Het ging wel lekker. De FW34 is wel wat anders dan zijn voorganger. Ik ben zeer te spreken over de nieuwe Renault-motor, met name over de rijbaarheid."

"Het kostte me even om in het ritme te komen. Het was alweer een tijdje geleden en de lage temperatuur vanochtend hielp niet mee. We hebben veel opties voor de set-up uitgeprobeerd en nuttige informatie vergaard. We benaderden het voor mij een beetje als voorbereiding op mijn vrijdagtrainingen in 2012. Dat wordt geweldig,it should be good fun."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • redbull1

    Posts: 929

    dat word hard werken

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 18:38
    • @ Redull.

      Dit word hard nadenken.

      Grtzz

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 11:01
  • guardian

    Posts: 227

    Als deze een probleem geeft in de langzame bochten dan kun je er ook vanuit gaan dat ze de komende races hier veel tijd verliezen en als ze het niet snel opgelost krijgen kunnen ze het seizoen alweer vergeten

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 18:48
  • Yannis

    Posts: 925

    Zoals ik al eerder zei, die nieuwe auto is extreem slecht. Dit wordt weer een zeer hopeloos seizoen voor ze.

    R.I.P. Williams!

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 19:00
    • Gelukkig ben je geen kenner Yannis...

      • + 0
      • 22 feb 2012 - 19:46
    • Yannis

      Posts: 925

      Hoeveel kilo \"poedersuiker\" wil je er dan op zetten dat ze verder komen dan plek 8 bij de constructeurs?

      • + 0
      • 22 feb 2012 - 19:58
    • heej die Yannis weer onzin commentaartje. Het begint hier echt op een kleuterschool. Beetje afzeiken en hoppa ik weer een commentje geplaatst. Blijf lekker weg als je niets zinnigs te zeggen hebt. Of laten we het anders doen zodra Williams punten heeft gescoord dit seizoen houd jij voortaan je mond op dit forum? Leuk idee misschien?

      • + 0
      • 22 feb 2012 - 22:57
    • Yannis

      Posts: 925

      Hoezo? Omdat ik mijn teleurstelling over het voortgaande mismanagement bij Williams niet onder stoelen of banken steek??

      Hoeveel wil jij dan inzetten op een zevende plek of beter bij de constructeurs?

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 09:04
    • @core2duo.

      Als je niet Afgezeken wilt worden, kun je ook niet Opgezeken worden.
      Of als ze maar over je praten \"goed of slecht\" maakt niet uit als ze maar praten.

      Grtzzz

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 10:58
  • fre0n

    Posts: 538

    ik vraag me af hoeveel je erover kunt zeggen, als de baan tussen 2 en 10 graden is gedurende de testdag

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 19:29
    • Als je ziet dat jouw wagen veel harder schuift als een ander team zijn auto.. Dan weet je wel dat jouw team daar nog moet aan werken. Daarnaast kunnen ze ook de data met de auto van vorig jaar vergelijken.

      • + 0
      • 24 feb 2012 - 04:58
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Staat er 17 of 117 ronden? De berichten zijn maar deels te lezen op een tablet.

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 20:33
  • Ze hebben nog geen glory run gedaan bij Williams dus ik betwijfel of ze wel echt zo slecht zijn.
    Ik denk dat de auto geen quali wonder is maar wel om de punten mee kan doen in de race.

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 20:33
  • Np-F1

    Posts: 917

    Maldonado: \"Ik weet niet waar ze het over hebben, ik ga altijd zo door de bocht!\" ;)

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 20:40
    • Stri

      Posts: 2.234

      Ik moet toegeven, deze is wel geinig :P

      • + 0
      • 22 feb 2012 - 20:55
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ze trekken hem met magnetische kracht door de langzame bochten met behulp van zijn beugel.

      • + 0
      • 22 feb 2012 - 21:07
    • Een beetje humor kan dit \"forum\" af en toe wel gebruiken. :P

      • + 0
      • 22 feb 2012 - 21:54
    • humor hij zet vandaag gewoon de snelste tijd tot nu toe neer! Klasse dit!

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 18:02
  • \"De FW34 glijdt veel in de langzame bochten\", te nat misschien?

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 22:31
  • Extra downforce is altijd aan te werken. Zoals ik het lees is de auto in de basis wel ok. En Williams heeft nog geen quali run gedaan zoals Force India en Sauber. Ben benieuwd wat het verschil echt is op dit moment.

    • + 0
    • 22 feb 2012 - 22:58
    • Bobster

      Posts: 43

      denk dat het probleem eerder de mechanische grip is dan downforce

      • + 0
      • 23 feb 2012 - 07:12

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.157
  • Podiums 42
  • Grand Prix 106
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar