user icon

Foto's: Di Resta rijdt eerste meters met Force India VJM05

  • Gepubliceerd op 03 feb 2012 15:01
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Paul di Resta heeft als eerste een Formule 1-auto voor 2012 de sporen gegeven. Bij Ferrari en Williams was het weer spelbreker voor de shakedown, maar Force India kon onder een stralend zonnetje gewoon de baan op in Silverstone.

De Indiase renstal onthulde de VJM05 vanochtend en lijkt klaar voor de eerste test, die op 7 februari aanvangt in Jerez. In het foto-album zijn meer foto's van Di Resta in de nieuwe bolide te zien.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Oefff, op de foto naast dit bericht ziet ie er toch wel erg vet uit hoor! Ik hoop dat Force India weer een stap vooruit weet te zetten en de top 8 kan blijven aanvallen.

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 15:22
  • mooie auto ziet er snel uit.

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 15:44
  • Mooie auto! ik vind deze knik in de neus ook veel doordachter dan die van Ferrari.. die van Ferrari is echt zo van ´´ vanaf daar mogen we weer zo hoog, dus doe die knik maar recht omhoog´´

    VetteLivery ook :P eigenlijk de 1e keer dat ik de livery van FI mooi vind staan!

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 15:48
  • Oud technisch-directeur van Jordan, van Autosport.com:

    \"AUTOSPORT technical correspondent Gary Anderson said the Force India looked extremely promising at first sight.

    \"I\'m impressed and, including what I\'ve seen of the Ferrari, this looks like the best overall package yet,\" Anderson told AUTOSPORT. \"The car looks very good in all areas. The exhausts are a bit non-commital, but that can change easily.\"\"

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 16:31
  • Leonhart

    Posts: 277

    Dit is de 1e auto (niet zo moeilijk om maar met 2 andere teams te vergelijken) waarbij ik de knik niet eens zo lelijk vind.
    Die livery van Force India lijkt ook met het jaar steeds toffer te worden :)

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 16:55
  • Godius

    Posts: 658

    Die cameravleugels voorop bij de neus vind ik wel wat hebben, haha.

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 17:17
  • AtteH

    Posts: 1.560

    En nu nog hopen dat ie zo snel is als ie er uit ziet! Hij ziet er eigenlijk best weel heel goed uit en de neus, zoals ik deze op de foto\'s zie die op het circuit zijn gemaakt, ziet er ook goed uit en minder \'bollig\' dan ik verwacht had.

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 17:54
  • Mirani

    Posts: 2.943

    Mooie auto! Een Formule 1 auto hoort op het circuit en dat kan je met deze auto goed zien. In de pit-box is hij net zo lelijk als alle andere auto\'s. Maar op het circuit ziet deze auto er echt goed eruit!

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 18:05
  • Stri

    Posts: 2.362

    Van alle bolides die tot nu toe zijn gepresenteerd vind ik dit absoluut de mooiste!

    Hij oogt heerlijk agressief en de bobbel in de neus stoort me hier absoluut niet. De bolide doet me een beetje denken aan een kogel.

    Vind het ook prettig wat ze hebben gedaan met de livery. Minder wit, en meer kleur, maar niet te strak. Alleen het Sahara logo aan de zijkant vind ik een beetje amateuristisch eropgezet...

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 18:44
  • Deze auto heeft gewoon iets minder bruut die bult als de Ferrari. Het lijkt allemaal wat ronder en minder hoekig. Of het beter is.. Wie zal het zeggen, het oogt naar mijn gevoel gewoon mooier.

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 18:50
  • klompie

    Posts: 236

    Ik vind het echt een mooie auto. Je kunt gewoon zien dat FI op de goede weg is. Ze zijn duidelijk aan het groeien op het gebied van arodynamica. Deze auto heeft echt vele mooie ronde vormingen. Mooie sidepods en als je de hem van boven ziet dan lijkt het een snelle slanke F1 bolide.In tegenstelling van de eerdere auto\'s die vrij hoekig waren. De mooiste auto die ze tot nu toe gebouwd hebben.Ze hebben me echt verrast Ziet er veelbelovend uit.................

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 19:41
  • Ik had graag nog wat minder wit gezien, maar ik moet toegeven dat de lijnen me wel bevallen. Stoere,agressief ogende bak. En die zwarte hamerhaai-cam op de neus vind ik ook lekker extreem ogen!
    Ja,deze heeft echt identiteit.
    Sutil zal dit toch wel pijn doen, om deze foto\'s te zien.
    Maarja, de 1 z\'n dood....

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 21:17
  • Mirani

    Posts: 2.943

    Typ eens \'Force India VJM05 on-track at Silverstone\' in op YouTube.

    • + 0
    • 3 feb 2012 - 22:22
    • yep, zojuist gedaan. alleen maar meer zin erin!

      • + 0
      • 4 feb 2012 - 11:57

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar