user icon

Buemi vraagt telefoonnummer van Sauber op zoek naar opties

  • Gepubliceerd op 16 dec 2011 09:58
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Sebastien Buemi had zijn ontslag bij Scuderia Toro Rosso totaal niet zien aankomen. Nu moet hij alle zeilen bijzetten om nog ergens onderdak te vinden voor 2012. Blick-verslaggever Roger Benoit vroeg of een rol als reserverijder bij Sauber een optie is en prompt vroeg Buemi hem om het telefoonnummer van Peter Sauber. “Ik ga hem zeker bellen.”

“Misschien zijn er mogelijkheden, maar het is nog te vroeg om te zeggen. Gelukkig heb ik in het verleden veel goede contacten met de meeste teams opgebouwd. Dat komt nu van pas. Ik was geschokt toen ik te horen kreeg dat Toro Rosso niet met me verder wilde. Ik had de indruk dat ze mijn contract zouden verlengen. Ik had het helemaal niet verwacht. Maar ik moet het accepteren, hoewel het lastig te begrijpen is”, aldus Buemi.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • GPGert

    Posts: 803

    Volgens mij heeft Sauber al een reserverijder. Hoe heet die Mexicaan ook alweer?

    • + 0
    • 16 dec 2011 - 10:03
  • Kevin

    Posts: 4.866

    Buemi heeft meer humor dan ik dacht.

    • + 0
    • 16 dec 2011 - 10:23
  • Godius

    Posts: 658

    Als je zelf al moet gaan bellen om een stoeltje dan moet er ergens een belletje gaan rinkelen dat je wellicht niet genoeg talent hebt voor de F1. Jammer maar helaas, einde verhaal Buemi.

    • + 0
    • 16 dec 2011 - 10:23
    • Inderdaad, zo denk ik er ook over! Heb hem nooit wat gevonden!

      • + 0
      • 16 dec 2011 - 16:38
  • Michael

    Posts: 1.434

    Zolang je nog geen Vettel / Schumacher bent ben je een nummer en kan je bij elk team op de schopstoel zitten.

    • + 0
    • 16 dec 2011 - 10:36
  • Tsjah, scorebord journalistiek, zouden sommige hier eens doorheen moeten prikken voordat ze meteen lopen te miepen dat coureurs niet goed genoeg zijn.

    Als je blijkbaar maar genoeg gehyped wordt en met enorm veel bombarie in de F1 komt, kun je bij velen niets meer fout doen. (ik noem een Vettel, Raikkonen, Hamilton of Kubica) De rest is als is sommige mag geloven maar veldvulling.

    Ik vind dat beide STR rijders het in 2011 prima hebben gedaan en ze zeker nog een kans verdienen... ipv nu al verheugd reageren dat ze aan de kant geschoven zijn. Blijf dat maar lekker roepen bij elke coureur die nog geen wereldkampioen is geworden.

    Buemi bij het Zwitserse Sauber. Why not?

    • + 0
    • 16 dec 2011 - 10:39
    • Klop natuurlijk grotendeels Flybywire dat dat invloed heeft. Ik vind het vooral opvallend dat Toro Rosso zegt dat ze een kweekschool zijn voor jonge talenten voor RB. en dat ze dus vaak hun rijdersbezetting op de schop nemen.
      Fair enough, maar waren de heren coureurs zelf daar niet van op de hoogte dan?
      Zij lijken onbekend met t feit dat je bij toro rosso nooit lang een basisplaats kan hebben. Dat vind ik raar.

      • + 0
      • 16 dec 2011 - 12:05
    • Zwitserse Buemi bij Zwitserse Sauber dacht ik inderdaad ook al aan. Geen slecht idee. Kan nooit geen kwaad om een redelijk snelle coureur achter de hand te hebben om de druk een beetje op te voeren. Die Buemi heeft in zijn eentje zelfs nog meer ervaring dan Perez en Kobayashi bij elkaar!

      • + 0
      • 16 dec 2011 - 17:07
  • RedBull houdt er een smerig beleid op na. Laat ze anders een eigen klasse opzetten met alleen maar talent en alleen maar RedBull auto\'s.Dat is ze ook gelukt bij die vliegtuigjes. Zijn we van ze af en kan de old school F1 weer doorgaan zoals het hoort. Mateschitz zet ik in het rijtje Tilke en ook Ecclestone. Ze maken de sport kapot vind ik door veel zogenaamd jong talent te kweken en overal te droppen door een zak met geld aan te bieden bij een renstal. Gelukkig trappen de topteams er niet in. Op een dag stoppen ze toch gelukkig en kan me niet snel genoeg gaan eigenlijk. Ik zou niet zo snel een naam kunnen noemen die is doorgebroken de laatste jaren behalve dan die RedBull ventjes...Een Hulkenberg weet nog niets zeker, heeft prima gereden in het verleden. Was hij een RedBull protegé dan had die al lang en breed een zitje voor volgend jaar...en een Vergne rijdt ineens wel volgend jaar bijvoorbeeld!!??

    • + 0
    • 16 dec 2011 - 13:13
    • Het komt puur door de centen kerel. Dat maakt de sport kapot! Die domme paydrivers verzieken alles!

      • + 0
      • 16 dec 2011 - 16:40

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar