user icon

'Kimi Raikkonen ontvangt minder salaris in ruil voor aandelen'

  • Gepubliceerd op 05 dec 2011 20:11
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Kimi Raikkonen heeft een klein aantal aandelen gekocht in het Lotus Renault GP-team, dat bericht brengt de Spaanse krant El Mundo Deportivo. Dit was juist het punt waar de onderhandelingen met Williams voor een contract in 2012 op stuk liepen. De Fin werd vorige week als eerste coureur voor 2012 bevestigd door Lotus Renault, dat vanaf volgend seizoen Lotus F1 zal heten.

Volgens El Mundo Deportivo hoeft Lotus Renault hem komend seizoen minder salaris en bonussen te betalen in ruil voor enkele aandelen. Hiermee kan Raikkonen de eerste coureur en (mede-)teameigenaar worden in de Formule 1 in meer dan twintig jaar.

Tot voor kort was Raikkonen ook mede-eigenaar van het Britse Formule 3-team Dubble R, die hij samen met zijn managers David en Steve Robertson leidde. Tevens reed de Fin vorig jaar met zijn eigen Ice1 Racing in het WRC.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • AndreasF1

    Posts: 816

    Volgens mij is dit grote onzin! Maargoed, only Kimi knows!

    • + 0
    • 5 dec 2011 - 20:24
  • Supa

    Posts: 2.005

    Deze Raikonnen Fan is er in ieder geval blij mee:

    www.youtube.com/watch?v=Td1ZxxUubCY&;amp;feature=youtu.be

    • + 0
    • 5 dec 2011 - 20:41
  • Finish GrandPrix van Brazilie was hét moment. Eindelijk een saai seizoen voorbij waarin de Formule1 niet meer is wat het was met DRS, KERS en van die nare niet terechte straffen enzovoort. Toch hopen dat het volgend jaar anders wordt en weer opnieuw proberen. Volg sinds 1991 het circus maar dit jaar echt voor het eerst een aantal races niet rechtstreeks gezien sinds die tijd....Waarom? Het echt racen mis ik.

    • + 0
    • 5 dec 2011 - 21:36
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Pff zoveel langer dan mij kijk je geen F1 en ik kan nou niet zeggen dat ik het een saai seizoen vond. Er gebeurde genoeg (achter vettel) op de baan.

      • + 0
      • 6 dec 2011 - 10:46
  • @Redactie:
    \'Dubble\' R? Shame on you. Ga de juiste manier van spellen maar opzoeken, dan vergeet u het nooit meer.

    OT:
    Kimi is altijd al een racer van de oude stempel geweest =). Toch vraag ik me af wat hij hiermee van plan is, want dit suggereert een langdurige verbintenis. Of misschien heeft het team een optie tot terugkoop als Kimi het team verlaat. Of Kimi heeft zo\'n kater aan zijn Ferrari-avontuur overgehouden dat hij niet langer een speelbal van het team wil zijn. Geld heeft hij toch zat, en, anders dan Alonso, heeft hij geen grote bank achter zich die alle twijfel meer dan wegneemt. Of de Robertsons hebben weer een slinks idee om meer geld op te strijken. Waarschijnlijk dat laatste.

    • + 0
    • 5 dec 2011 - 22:45
    • Supa

      Posts: 2.005

      Mensen maken fouten..

      • + 0
      • 5 dec 2011 - 23:02
    • Maar dit zijn feiten. Double R is niet hetzelfde als Dubble R.

      • + 0
      • 5 dec 2011 - 23:47
    • winti

      Posts: 1.348

      Ik dacht dat J. Villeneuve zich ook in had gekocht in BAR met zijn manger Pollock die medeoprichter was eind jaren \'90. Daarom streek hij zoveel op en kregen ze hem bijna niet weg. Richards heeft daar toen een einde aan gemaakt waardoor het team met Button opbloeide.

      Ik vind het op zich een goede zaak dat Kimi dit doet in ruil voor minder salaris. Nu kan hij beter sturen en dat is belangrijk. Nu begrijp ik waarom hij voor een subtopper heeft gekozen. Ik benieuwd of hij nog rally\'s mag rijden.

      • + 0
      • 6 dec 2011 - 09:27
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Oh jeetje zet. Ze zijn een \'o\' vergeten in de naam. Wellicht een typefoutje. Pfoeeh! Misschien moeten we uw teksten voortaan ook tot op de letter ontleden en daar over gaan zeiken?

      • + 0
      • 6 dec 2011 - 11:04
    • dan was het Doubble R en is het dus nog steeds niet juist. De schrijver heeft gewoon een naam neergezet zonder die even op te zoeken.

      • + 0
      • 6 dec 2011 - 20:55

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar