user icon
user icon

Valtteri Bottas vijftien maal op vrijdag in actie voor Williams

  • Gepubliceerd op 02 dec 2011 00:55
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
Valtteri Bottas werd zojuist bevestigd als test- en reservecoureur van Williams voor 2012. Terwijl Pastor Maldonado zeker is van zijn stoeltje als racecoureur, zal Bottas tijdens vijftien vrijdagen de eerste training van het weekend voor zijn rekening nemen.

"Ik wil Frank Williams en het hele team bedanken voor alle moeite en werk die men de afgelopen twee jaar in mij heeft gestoken", verklaarde Bottas. "Doordat ik deel uit zal maken van het raceteam in 2012 en de reserverijder ben, krijg ik de kans om mezelf nog verder te ontwikkelen. Ik zal dan ook mijn uiterste best doen om het team goed voor te bereiden op de races. Daarnaast kijk ik er ook erg naar uit om naast het circuit deel uit te maken van Williams, zoals bij sponsorevenementen en in de fabriek."

Bottas werd afgelopen seizoen kampioen in de GP3 Series en won in zowel 2009 als 2010 de Masters of Formula 3. Tevens was hij in 2010 en 2011 ook al testcoureur van Williams.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • toch een leuke instap voor deze man!

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 07:44
  • rchorus

    Posts: 880

    In het volledige persbericht op de website van Williams geeft Sir Frank aan dat Valtteri\'s stoeltje na de 1e trainingen zullen worden overgenomen door \'een meer ervaren coureur\'. Niet Maldonado, want deze coureur moet nog bevestigd worden, zo geeft hij daarna aan. Het lijkt me sterk dat Sutil 15 keer plaats wil maken, dus ik vermoed dat Rubens nog best een goede kans heeft.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 07:55
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Wat is de definitie van \'meer ervaren\' ? Barrichello? Nee, denk ik niet, die valt eerder onder de noemer ruim ervaren. Sutil misschien? Ja, zou kunnen, maar dan nog, \'wat meer ervaren\' blijft een heel ruim begrip welke je op verschillende manieren kunt interpreteren. Iemand die al jaren GP2 doet en daarnaast wellicht wat F1 testwerk heeft gedaan zou je in feite ook als \'wat meer ervaren\' kunnen omschrijven.

      Het is dus een heel relatief begrip waar 1001 coureurs onder zouden kunnen vallen.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 10:50
    • Refuse

      Posts: 428

      Door een meer ervaren coureur.. dat kunnen er ook meerdere zijn.
      Kan best om het race weekend wisselen met de vaste coureurs.
      Want wat je ook leest (Maldonado/Sutil of Maldonado/Barichello), zal het altijd een meer ervaren F1 coureur zijn die het op vrijdag van hem overneemt.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 11:11
  • Copse

    Posts: 361

    Ik kan me er wel in vinden dat Bottas reservecoureur wordt.
    Op deze manier kan hij in relatieve luwte wennen aan de F1 en zichzelf klaarstomen voor 2013.
    Het gevaar bestaat dat wanneer hij in 2012 debuteert zonder noemenswaardige ervaring, hij alweer afgeschreven wordt door de publieke opinie wanneer de resultaten tegen zouden vallen.
    Op deze manier houdt Williams ook vol de druk op Maldonado en zijn toekomstige collega.
    Ze weten dat er een hongerige Fin in hun nek zit te hijgen.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 08:15
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Nice! Nog even GP2-kampioen worden volgend jaar en dan in 2013 racen in de F1.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 09:51
    • nu hij testcoureurs is en vrijwel alle vrijdagen gaat rijden zal hij niet in de GP2 in actie komen denk ik...

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 09:53
    • AtteH

      Posts: 1.517

      Zal inderdaad geen GP2 worden, de andere optie voor Bottas is Formula Renault, dit heeft ie zelf ook al aangegeven. Dus ik denk dat we hem daar volgend jaar zien rijden.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 12:06
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Late reactie, maar waarom zou het geen GP2 worden? Dat wordt in dezelfde raceweekenden verreden op dezelfde circuits en het overlapt elkaar qua tijd niet (duh).
      Of mag het domweg niet?

      • + 0
      • 6 dec 2011 - 12:51

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.234
  • Podiums 46
  • Grand Prix 111
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar