user icon

Valtteri Bottas vijftien maal op vrijdag in actie voor Williams

  • Gepubliceerd op 02 dec 2011 00:55
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
Valtteri Bottas werd zojuist bevestigd als test- en reservecoureur van Williams voor 2012. Terwijl Pastor Maldonado zeker is van zijn stoeltje als racecoureur, zal Bottas tijdens vijftien vrijdagen de eerste training van het weekend voor zijn rekening nemen.

"Ik wil Frank Williams en het hele team bedanken voor alle moeite en werk die men de afgelopen twee jaar in mij heeft gestoken", verklaarde Bottas. "Doordat ik deel uit zal maken van het raceteam in 2012 en de reserverijder ben, krijg ik de kans om mezelf nog verder te ontwikkelen. Ik zal dan ook mijn uiterste best doen om het team goed voor te bereiden op de races. Daarnaast kijk ik er ook erg naar uit om naast het circuit deel uit te maken van Williams, zoals bij sponsorevenementen en in de fabriek."

Bottas werd afgelopen seizoen kampioen in de GP3 Series en won in zowel 2009 als 2010 de Masters of Formula 3. Tevens was hij in 2010 en 2011 ook al testcoureur van Williams.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • toch een leuke instap voor deze man!

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 07:44
  • rchorus

    Posts: 880

    In het volledige persbericht op de website van Williams geeft Sir Frank aan dat Valtteri\'s stoeltje na de 1e trainingen zullen worden overgenomen door \'een meer ervaren coureur\'. Niet Maldonado, want deze coureur moet nog bevestigd worden, zo geeft hij daarna aan. Het lijkt me sterk dat Sutil 15 keer plaats wil maken, dus ik vermoed dat Rubens nog best een goede kans heeft.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 07:55
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Wat is de definitie van \'meer ervaren\' ? Barrichello? Nee, denk ik niet, die valt eerder onder de noemer ruim ervaren. Sutil misschien? Ja, zou kunnen, maar dan nog, \'wat meer ervaren\' blijft een heel ruim begrip welke je op verschillende manieren kunt interpreteren. Iemand die al jaren GP2 doet en daarnaast wellicht wat F1 testwerk heeft gedaan zou je in feite ook als \'wat meer ervaren\' kunnen omschrijven.

      Het is dus een heel relatief begrip waar 1001 coureurs onder zouden kunnen vallen.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 10:50
    • Refuse

      Posts: 428

      Door een meer ervaren coureur.. dat kunnen er ook meerdere zijn.
      Kan best om het race weekend wisselen met de vaste coureurs.
      Want wat je ook leest (Maldonado/Sutil of Maldonado/Barichello), zal het altijd een meer ervaren F1 coureur zijn die het op vrijdag van hem overneemt.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 11:11
  • Copse

    Posts: 361

    Ik kan me er wel in vinden dat Bottas reservecoureur wordt.
    Op deze manier kan hij in relatieve luwte wennen aan de F1 en zichzelf klaarstomen voor 2013.
    Het gevaar bestaat dat wanneer hij in 2012 debuteert zonder noemenswaardige ervaring, hij alweer afgeschreven wordt door de publieke opinie wanneer de resultaten tegen zouden vallen.
    Op deze manier houdt Williams ook vol de druk op Maldonado en zijn toekomstige collega.
    Ze weten dat er een hongerige Fin in hun nek zit te hijgen.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 08:15
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Nice! Nog even GP2-kampioen worden volgend jaar en dan in 2013 racen in de F1.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 09:51
    • nu hij testcoureurs is en vrijwel alle vrijdagen gaat rijden zal hij niet in de GP2 in actie komen denk ik...

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 09:53
    • AtteH

      Posts: 1.560

      Zal inderdaad geen GP2 worden, de andere optie voor Bottas is Formula Renault, dit heeft ie zelf ook al aangegeven. Dus ik denk dat we hem daar volgend jaar zien rijden.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 12:06
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Late reactie, maar waarom zou het geen GP2 worden? Dat wordt in dezelfde raceweekenden verreden op dezelfde circuits en het overlapt elkaar qua tijd niet (duh).
      Of mag het domweg niet?

      • + 0
      • 6 dec 2011 - 12:51

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar