user icon

Valtteri Bottas klaar om eventuele kans in Formule 1 te grijpen

  • Gepubliceerd op 17 nov 2011 13:22
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Valtteri Bottas voelt zich klaar voor toetreding tot de Formule 1. De Fin won dit jaar de titel in de GP3, testte deze week twee dagen voor Williams in Abu Dhabi en is een gegadigde voor een racestoeltje bij de Britse renstal voor 2012.

“Ja, ik ben klaar voor een kans in de Formule 1”, begint Bottas tegenover Autosport. “Ik heb twee goede testdagen beleefd in Abu Dhabi en het team was te spreken over mijn bijdrage. We hebben het volledige programma af kunnen werken, dat is goed met het oog op volgend jaar. Ik hoop dat ik mezelf bewezen heb, dat ik Williams heb kunnen overtuigen. Er is nog geen nieuws over de line-up voor 2012, maar de beslissing laat niet lang meer op zich wachten, denk ik.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • GPGert

    Posts: 803

    Ik ben onder de indruk van wat hij de afgelopen dagen met Williams heeft laten zien!
    Lijkt me een zeer interessante nieuwe coureur voor F1-teams. Eigenlijk hoop ik dat hij Trulli gaat vervangen bij Caterham. En dat zeg ik dan met bloedend Hollands hart, want ik gun die plek ook aan van der Garde....

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 13:24
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ik volg hem al een tijdje en heb hem live op Monza kampioen zien worden tijdens een indrukwekkende inhaalrace. Ik zie hem misschien nog wel liever volgend jaar in de Williams zitten dan mijn held Kimi. Bottas moet ook wel opschieten, hij is al niet de jongste meer.

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 13:35
  • Ik volg deze Fin nu een tijdje en ben echt enorm onder de indruk. Een team als Williams, Lotus of Caterham zou er enorm goed aan doen deze jongen in de auto te zetten. Ik zie in hem meer dan bijvoorbeeld een Grosjean. En slechter dan Trulli bij Caterham zal hij het ook niet doen.

    Ik hoop echt dat hij snel aan de bak komt!

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 13:41
    • winti

      Posts: 1.347

      Twee Finnen in een Williams zou niet gek zijn maar ze zeiden dat ze door willen met de onsympatieke Maldonado...

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 14:51
    • smvs

      Posts: 408

      Als hij knapper zou zijn zou je hem misschien ook wel aardiger vinden ;)

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 15:34
    • Raikkonen - Bottas zou ik ook wel een leuk team vinden.. bij de Masters was ik ook voor Bottas, en hij won hem 2x.. ben benieuwd wat hij naast Raikkonen zou presteren

      • + 0
      • 17 nov 2011 - 15:50
  • ja, Bottas heeft draagvlak. Zag hem de Masters winnen [alleen de 2e keer]. Rudi84 attendeerde me er lang geleden op en hij heeft gelijk. Ik ben ook onder de indruk.
    Van hem zou ik echt een volbloed fan kunnen worden.
    als hij dan ook samen met Kimi de Williams lichtblauw met wit [finland] zou kleuren, zou ik mijn geluk niet op kunnen. Maar voor alleen Bottas of Kimi jodel ik mezelf ook al 3x in de rondte.

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 16:30
  • KevinBudie

    Posts: 3

    ik zou het geweldig vinden bottas in de F1 te zien.
    het is toch wel een rijder die in de F1 moet komen .
    hopelijk naast Kimi Raikonnen xD

    • + 0
    • 17 nov 2011 - 23:45

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar