Williams in Abu Dhabi met beide auto's op laatste startrij
- Gepubliceerd op 12 nov 2011 14:54
-
8
- Door: Robin Smeets
"Vanmorgen kreeg ik een gloednieuwe motor en het zag er echt goed uit", vertelde Barrichello tegenover de BBC. "Ik reed vanochtend echter naar buiten en al na twee ronden kregen we opnieuw problemen. We hebben de situatie nog proberen op te lossen, maar er was geen enkele mogelijkheid dat we in de kwalificatie konden rijden."
"Het is nu al een erg moeilijk weekend. Ik kan me niet herinneren dat ik in één weekend zo weinig ronden heb gereden. Ik heb eigenlijk alleen de tweede vrije training gereden. Ik hoop nu dat ik een juiste set-up gekozen heb en dat ik morgen nog wat plezier kan gaan maken."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Renault
- Punten 27
- Podiums 0
- Grand Prix 19
- Land VE
- Geb. datum 9 maa 1985 (41)
- Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,73 m
27.547 reacties op Renault
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pastor Maldonado
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.336 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 537
En Raikkonen moet naar dit team komen?
Posts: 517
Yups... maar eerlijk is eerlijk verdient Raikkonen ook niet veel beter dan dat.
Deze kwalificatie is geen realistische weergave van wat er in de auto zit, Barrichello heeft geen meter gekwalificeerd, en Maldonado staat er vanwege een penalty.
Van de beschikbare teams is Williams voor Raikkonen nog altijd de beste keus, en als hij terug de F1 in wil zal hij moeten ook! Vergeet niet dat Ferrari hem met een flinke zak geld op straat gezet heeft en Kimi zich te groot voelde voor een minder team dan Ferrari te tekenenen omdat \'ie alleen een winnende auto wilde.
Nu zijn rallyavontuur ook niet je van het loopt en de F1 wel weer in beeld komt moet hij zich daar eerst maar weer eens in bewijzen bij een van de mindere teams.
Posts: 4.499
@ Sprokkel: Inderdaad, en laat Raikonen maar eens aantonen dat hij een team kan opbouwen...
Posts: 10.089
@m4u
Onderbouw je mening eens..
@sprokkel
Raikkonen voelde zich niet te groot voor mindere teams, Raikkonen twijfelde gewoon heel erg wat hij wou doen.. Rally, of F1
Dan is de keuze makkelijk, is er geen topteam in de F1 waar je heen kunt, dan ga je Rally rijden..
Posts: 4.499
@ Raikkonen-FAN: Raikkonen stapte als rookie in bij Sauber waar hij zijn teamgenoot niet versloeg en werd opgepikt door McLaren en vervolgens vertrok naar Ferrari. Raikkonen heeft behalve bij Sauber altijd in een topteam gereden en heeft nooit een middenmoter naar boven moeten brengen. Ik ben benieuwd of hij dat kan. Tevens ben ik benieuwd of hij net als Alonso in een mindere auto iedereen kan verbazen (ik spreek niet meteen over overwinningen in een Williams).
Posts: 517
@ Raikkonen-Fan
Zonder een zinloos welles/nietes spelletje met fanboy als jij je toont te willen beginnen moet ik toch kwijt het klinkklare onzin te vinden wat je zegt.
\"Raikkonen voelde zich niet te groot voor mindere teams, Raikkonen twijfelde gewoon heel erg wat hij wou doen.. Rally, of F1\"
De reden waarom Raikkonen is gaan twijfelen heeft puur met zijn prestaties bij Ferrari te maken. Zoals M4U ook al terecht stelt is Kimi als rookie ingestapt bij Sauber waar hij verslagen werd door zijn teamgenoot Nick Heidfeld welke dit jaargang zo ongeveer door driekwart van het forum hier zo\'n beetje met de grond gelijk gemaakt is. Toch werd hij opgepikt door McLaren om Mika Hakkinen daar te vervangen. Hier kwam hij in het spreekwoordelijke gespreiden bedje terecht bij wat op dat moment een van de twee topteams in F1 was. Echter kreeg hij in zijn McLaren periode te maken met het duo Schumacher/Ferrari en bij vlagen vele technische problemen in de McLaren waardoor het hem niet lukte een titel te halen. Toen Schumi er een punt achter zette en Kimi bij Ferrari als zijn vervanger in kon stappen deed hij dat dan ook om met de erfenis van Schumacher meteen Wereldkampioen te worden en in de daaropvolgende jaren geweldig in te kakken. Als je puur kijkt naar wat hij in zijn McLaren en Ferrari periodes gedaan heeft, dan dwingt het realisme je gewoon te concluderen dat hij alleen in zijn kampioensjaar met de van Schumacher georven auto echt succesvol geweest is. Die winnende lijn heeft hij bij Ferrari niet door kunnen zetten, net als dat hij in zijn McLaren periode niet in staat geweest is het team zodanig op te bouwen dat hij Schumacher/Ferrari serieus kon bedreigen. Zo bekijkend RF, moet je gewoon concluderen dat Raikkonen wellicht niet een topcoureur is die een mindere teamcultuur zodanig kan verbeteren dat de achterstand in een voorsprong wordt omgebogen.
Ik bedoel... zowel in zijn McLaren periode heeft hij het team niet aan de hand kunnen nemen om de achterstand weg te werken, als in zijn Ferrari periode niet voor elkaar kunnen krijgen dat de voorsprong (uit Schumi erfenis) behouden bleef... maar is in plaats daarvan alleen maar verder achteruit gegaan.
\"Dan is de keuze makkelijk, is er geen topteam in de F1 waar je heen kunt, dan ga je Rally rijden..\"
Ja, of voetballen, of wielrennen, of marathons lopen, of zwemmen, en dat is het hele punt waarom ik de ware kampioen in Raikkonen vind missen.
In plaats van rally\'s te gaan rijden had hij (als WARE kampioen) ook in kunnen stappen bij een minder team, dat team naar zijn hand kunnen zetten, en zo een lange neus naar Luca di Montezemelo en de zijnen kunnen trekken door te bewijzen dat zijn ontslag niet terecht was. Gewoon de uitdaging aan kunnen gaan een stap terug te doen om te laten zien dat hij een middenmoter wel degelijk naar voren kan helpen.
Dezelfde uitdaging die Schumi ook is aangegaan toen hij naar Ferrari vertrok, die Alonso nu ook is aangegaan bij Ferrari en die een Button aangegaan is door na zijn kampioensjaar zelf een nieuwe uitdaging te zoeken bij McLaren. Of in nog vroeger jaren een Senna die stoicijns het gevecht met een veel mindere McLaren tegen de superieure Williams/Prost combinatie aangaat omdat Prost de deur van Williams voor Senna contractueel dichthield. En zo zijn er nog vele, vele voorbeelden meer!
Posts: 1.434
<<Ik kan me niet herinneren dat ik in één weekend zo weinig ronden heb gereden.>>
Het lijkt mij dat je al genoeg gereden hebt tijdens je ruim 300 GPs.
Posts: 4.499
Dan moet Schumi ook maar stoppen na 2012 want anders komt hij ook boven de 300 uit...