user icon
user icon

Lotus Renault GP op standby voor nieuws over en test met Kubica

  • Gepubliceerd op 02 nov 2011 10:26
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus Renault GP tast nog altijd in het duister over wanneer Robert Kubica weer in een race-auto kan stappen en of hij volgend jaar kan terugkeren in de Formule 1. De Britse renstal wil graag zo snel mogelijk duidelijkheid om de line-up voor 2012 vorm te geven. Lotus Renault GP evalueert daarom Romain Grosjean in de eerste vrije trainingen in Abu Dhabi en Brazilië.

Voor nieuws over Kubica kan men alleen maar wachten. Teambaas Eric Boullier: “We wegen onze opties af en we zijn nog altijd in afwachting van een test met Robert. De laatste informatie die ik heb is dat we moeten bespreken hoe we zijn comeback gaan regelen, aangezien ik niet geloof dat hij in de komende dagen al iets kan doen. Misschien ergens in de komende weken, maar niet in de komende dagen. Dus we dienen een plan voor zijn rentree op te stellen. Maar ik heb ook een plan nodig voor het geval dat hij niet terug kan keren, wat ik niet hoop.”

“Alles is klaar voor een test. De 2009-auto staat paraat in de garage, klaar om gestart te worden. We zijn klaar voor hem en wachten op bericht dat hij klaar is voor ons. Ik weet dat zijn kamp zeer optimistisch is en daar ben ik blij mee, want ik ben de eerste die hem terug in onze wagen wenst, maar niemand weet het. Niemand heeft een medisch rapport of heeft Robert al op snelheid zien rijden. Totdat we daar informatie over hebben kunnen we weinig zeggen. Alleen dat de optie open blijft dat hij het niet haalt. Ik heb vaak contact met zijn manager, maar totdat hij weer een racebolide bestuurt weten we niets.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • En van Kubica zelf zien we nog steeds niets. Ik zou wel is willen zien hoe hij er nu bij loopt en ik zou ook wel is willen weten wat hij denkt en doet.

    • + 0
    • 2 nov 2011 - 10:47
  • AirJan

    Posts: 1.155

    Snap niet dat Renault geen poging doet om Kubica aan de start te krijgen bij de Rookie test. Daar zal wel dispensatie voor nodig zijn van de andere teams, maar denk dat Kubica genoeg sympathie heeft bij de andere teams om dit voor elkaar te krijgen.

    • + 0
    • 2 nov 2011 - 10:50
    • Ik denk dat het beter is om hem uit de media gekte te houden en even rustig in de 2009 Renault alleen zijn rondjes te laten rijden.

      Renault kan dan rustig bekijken hoe het gaat en een Robert die het naar behoren in de 2009 versie doet gaat het vast ook wel goed in de 2012 Renault doen.

      Hoop voor hem dat het gaat lukken maar ben bang dat het nog een lange weg zal zijn en dat het Renault team dus voor andere rijders gaan kiezen.

      • + 0
      • 2 nov 2011 - 11:15
  • Marcd

    Posts: 397

    Ik denk dat Renault en Kubica veel meer informatie hebben dan dat er in de media naar buiten komt en dat het gewoon niet of nauwelijks haalbaar is om een topfitte Kubica aan de start te krijgen.

    • + 0
    • 2 nov 2011 - 11:36
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Zou hem graagr terug willen zien, maar ik vrees een beetje dat hij net als Massa niet aan zijn oude niveau kan tippen.

    • + 0
    • 2 nov 2011 - 11:39
  • Rimmer

    Posts: 7.734

    Men wil te snel dat is het. Ze moeten hem niet aan de start van de 1e gp willen hebben. Gewoon een goed betalende of anders een veelbelovende debutant naast Petrov zetten. In zijn contract zet je dat hij het veld moet ruimen op het moment dat Kubica fit is en kan gaan rijden. Tot die tijd, al is het drie kwart seizoen, laat je Kubica trainen en testen. Niet overhaasten.
    Het verbaast mij niet als een ander team hem op die voorwaarden weg haalt als Renault maar zo blijft emmeren.

    • + 0
    • 2 nov 2011 - 12:21
    • en zo is het maar net ja!
      ik zie williams of ferrari wel interesse hebben in de man

      • + 0
      • 2 nov 2011 - 16:29
  • Zijn er geen fotos van hem NA zijn ongeluk? deze Kubica is er niet meer.

    • + 0
    • 2 nov 2011 - 16:28

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 111
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar