Petrov ontvangt grid penalty voor Grand Prix van India
- Gepubliceerd op 16 okt 2011 12:15
-
20
- Door: Nathan Kop
De Renault-coureur was in gevecht met Fernando Alonso op het rechte stuk voor bocht 3 en beiden remden te laat. Alonso kon de auto's voor zich nog ontwijken, maar Petrov raakte de Mercedes van Michael Schumacher, die daardoor zijn race moest staken. Ook Petrov zag zich hierdoor genoodzaakt zijn bolide naar de pits te manoeuvreren, waar bleek dat ook hij niet verder kon.
Na de race werd er een onderzoek ingesteld naar het incident en naar aanleiding daarvan hielden de stewards in Korea Petrov verantwoordelijk. Vitaly Petrov bood tijdens de race via de BBC al zijn excuses aan richting Schumacher en nam de schuld volledig op zich.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.187 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 9
Kan gebeuren in het heetst van de strijd, en als je dan ook nog eens je excuus maakt..... Neemt niet weg dat het jammer is.
Posts: 1.175
Petrov krijgt 1
Posts: 1.175
Ging wat fout net.
Ptrov krijgt 1 x een crash en hij krijgt WEL een penalty.
Meneer Hamilton heeft ik weet niet hoeveel veroorzaakt en krijgt alleen maar waarschuwingen.
Als ik Vitaly was had ik geroepen dat ie gedriscrimineerd wordt!
Schijnt te helpen!
Posts: 18.535
Moeten we even een rijtje van Penalty\'s voor Hamilton opnoemen? Dat alleen al naast het feit dat deze actie gewoon dom was.
Posts: 2.496
Hoe is dit een domme actie?
Dit is gewoon een inschattingfout in het heetst van de strijd...
Posts: 1.175
RUTH: heeft u het tegen mij?
Welke straffen heeft Lewis dit jaar gehad dan?
Want volgens mij heeft ie meer waarschuwingen aan zijn broek hangen dan wie dan ook in de F1 ooit. ( ook een leuk record).
Posts: 18.535
Eventjes het rijtje beginnen afgaan dan maar..
DT in Maleisië, DT in Singapore, DT in Hongarije, DT in Monaco, daar had ook nog een DT in Canada bijgekomen (voor dezelfde reden als Button) als hij niet had moeten opgeven daar. Dus ja, hij is wel degelijk gestraft.
Posts: 893
Iedereen die zo\'n domme \"non-yechnische\" regelmatige fout maakt , vergelijkaar als Hamilton en Petrov dient gestraf hiervoor te worden. Tevens om de veiligheid te waarborgen.
Posts: 2.852
Jammer, ik heb wel even gescholden toen het gebeurde. Maar ja, soms heb je geluk en soms heb je pech. Rosberg werd er bijvoorbeeld bij Italië ook meteen uit gekegeld. Op naar India
Posts: 10.412
alonso had hier idd geluk,scheelde niet veel...
Posts: 18.535
Hij haalde inderdaad net als Petrov de bocht compleet niet. Hij had gewoon geluk dat hij aan de buitenkant zat. Als je er over nadenkt had Petrov gewoon eerder moeten remmen en dan was hij altijd voorbij Petrov geweest.
Posts: 650
Alonso zat goed op te letten zeg. Met een ruk aan zn stuur wist ie weg te komen. Petrov trok logischerwijs ook direct de schuld naar zich toe. Jammer, volgende keer beter. Ik zou Petrov trouwens graag een naast een Alonso zien in hetzelfde team. Volgens mij heef hij gewoon een toprijder nodig om zelf \'te rijpen\'. Er zit meer in dit mannetjs
Posts: 1.525
Ik vind al die straffen tegenwoordig zo overdreven. Kan toch gebeuren zoiets. Het was geen nalatigheid of wat dan ook.
Posts: 405
Je hebt volledig gelijk. Waarom zou je mensen bestraffen die een ander gewoon uit de race kegelen. Het gebeurde in lap 16, dus Petrov heeft al 15 keer kunnen aan remmen voor deze bocht en wist zelf dat hij op het vuil moet aan remmen: domme actie, straf is terecht.
Posts: 1.175
@steff: uw redenatie zou Lewis Hamilton al een paar keer een grid penalty moeten geven.
Posts: 18.535
Hamilton is toch ook gewoon gestraft geweest verscheidene keren? Het is nogal moeilijk om Petrov een DT te geven als hij niet meer rijdt he?
Posts: 1.525
Het was gewoon een fout. Mijns inziens is het echt doorgeschoten(huhu) met al die straffen. Als je iemand moedwillig uit de race kegelt of iets dergelijks, dan is een straf terecht. Vroeger werden hier zeker geen straffen voor uitgedeeld. Waar is Schumacher zn straf dan voor Singapore?
Posts: 18.535
Schumacher heeft een reprimande gekregen. Schumacher werd bij het incident verrast door het feit dat Perez aan de binnenkant bleef zitten en vroeger remde dan ie had verwacht. Perez en Alonso keken gewoon niet uit of er nog rijders voor hun waren en deden niet eens de moeite om het rempunt in te schatten,ze keken gewoon naar elkaar. Iets zwaarder vergrijp, iets zwaardere straf.
Posts: 268
Klasse justitie is dit. De F1 wordt toch al kapot gemaakt. Wat tevens opviel waren lege tribunes. Dat is zo jammer want in Europa krijg je de tribunes voller...
Ik denk dat Petrov heel snel beter moet presteren anders is het over en uit. Ook Senna moet het beter doen want Heidfeld heeft het beter gedaan met Renault dan Senna nu laat zien. Het geld zal in deze geregeerd hebben.
Posts: 302
Waarom toch steeds straffen? Het is toch redelijker als er zes gridplaatsen wordt gegeven? 3 gridplaatsen voorwaarts voor het slachtoffer en 3 gridplaatsen terug voor de veroorzaker.
Nog beter is, dat in de kwalificatie ook punten worden uit gedeeld. Zeg 10 voor de poleplaats. In de race natuurlijk ook, maar dan 10 punten voor de eerste plaats. In de kwalificatie moeten de banden voor die kwalificatie allemaal gebruikt worden. In de race mogen de banden voor de kwalificatie niet worden gebruikt. Heeft Pirelli ook verdiensten. De kwalificatie en race worden voor publiek ook spannender. Allemaal win-win.