Liuzzi krijgt gridpenalty, maar ziet Kovalainen als schuldige
- Gepubliceerd op 11 sep 2011 18:51
-
17
- Door: Kees Schooneman
De stewards wezen Liuzzi dus zelf aan als schuldige van de crash. De Italiaan zelf is echter van mening dat Heikki Kovalainen de aanstichter is van het ongeluk.
Het is erg jammer dat de start zo moest verlopen. Ik heb Petrov en Rosberg mijn excuses aangeboden, maar ik wil daar wel bij zeggen dat het niet mijn schuld was. Kovalainen drukte mij het gras op. Eenmaal op het gras had ik totaal geen controle meer over de auto., aldus Liuzzi.
Ik zat aan de rechter kant van Kovalainen. Toen stuurde hij mijn richting op waardoor ik op het gras terecht kwam. Op dat moment waren we al bij het rempunt aangekomen. Ik probeerde te remmen, maar ik had geen grip waardoor ik de controle verloor, vervolgt Liuzzi.
Het is erg zonde dat het zo is verlopen, want ik had een hele goede start. Ik had Daniel Ricciardo en de beide Virgin coureurs al ingehaald en zat naast een Lotus. Helaas mocht het niet zo zijn. Als Kovalainen de deur niet had dicht gesmeten was er niets aan de hand geweest, want er was ruimte genoeg. Ik moet sowieso eerst de beelden even terug zien want ik had gehoord dat Kovalainen ook werd ingesloten. Maar zeker is dat hij mij het gras op drukte en er was de mogelijkheid om dit ongeluk te voorkomen, besluit Liuzzi.
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land Australië
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, Australië
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 696
Idd \"ik moet sowieso eerst de beelden terug zien\". Kovalainen is geen millimeter van zijn lijn geweken, en wanneer toch dan eerder weg van, dan naar Liuzzi. Liuzzi mag onderhand wel weten dat de weg smaller word na de pit, en dat er dan gras komt. \"Er was geen mogelijkheid om dit ongeluk te voorkomen\". Misschien de volgende keer niet op het gras gaan rijden??
Posts: 10.412
wel 5 plaatsen terug...haha
Posts: 4.499
Algeven ze een gridpenalty van 25 plaatsen, het resultaat is hetzelfde...
Posts: 63
plaats 28 of 29 wordt het dan. Wel uniek. zal voor het eerst zijn dat achter de een naar laatste man 1 of wel twee rijen leeg zijn en dan pas de laatste man.
Ik zeg doen FIA lol
Posts: 2.115
Leuk op twitter zit Kovalainen woest te posten haha
start hij volgende race om de hoek aan het begin van de laatste bocht dan??
Posts: 1.481
XD Haha goeie oude Heikki!
Posts: 10.089
´´Ik had Daniel Ricciardo en de beide Virgin coureurs al ingehaald en zat naast een Lotus.´´
Vooral de inhaalactie op Ricciardo was me er eentje zeg!.......
Posts: 803
Voor also-rans als Liuzzi voldoet een grid-penalty natuurlijk niet. De enige juiste straf zou een race schorsing zijn geweest....
Posts: 533
Zou geinig zijn als ze hem letterlijk 5 plaatsen terug zetten, ookal start ie laatste. Er zullen vast wel meer dan 24 vakken zijn dus moet mogenlijk zijn.
Prutser.
Posts: 341
dat laatste mag ook wel weg vind je niet?
Beetje respect mag behouden worden vind ik zo? Ga het hem maar eens na doen :) Maarja beste stuurlui staan altijd aan wal he ;)
wat je voorheen zei zou idd wel leuk zijn geweest :)
Posts: 10.089
Drake Ziggo kan vast wel in de zeikant rijden van de anderen in de 1e bocht.. of nee wacht, hij zou zen auto af laten slaan bij de start
Posts: 341
als die hem al gestart krijgt :)
Posts: 1.508
Luizzi,je had moeten gaan kegelen!
Posts: 19.803
Wat een compleet zinloze straf. Hoogst haalbare is plek 23, en dat is nu 24. Lekker zinvol toch weer van de FIA.
Een avondje bowlen met Nico & Vitaly (waarbij Tonio als kegel fungeert) zou meer op zijn plaats zijn.
Posts: 1.016
5 Gridplaatsen achteruit? Wat betekend dat nou concreet voor een HRT rijder?
Ik stel voor dat hij, zodra de rode startlichten uit gaan, eerst voor straf een liedje moet zingen en dan pas mag vertrekken?
Iemand nog andere ideeen?
Posts: 48
Euh, dat hij uit de pits moet starten, maar z\'n auto gewoon op z\'n positie. Dan moet hij eerst een sprintje trekken, instappen, gordels om en dan pas rijden... Zag je vroeger ook wel bij motorraces
Posts: 2.263
Wat een vage straf. Aangezien HRT vaak al in de achter-achterste regioenen staat. Dit is wat er op de beelden te zien is; Liuzzi rijdt sneller dan Heikki, dus Liuzzi gokte het op een \'\'do or die\'\' terwijl er absoluut geen kans van slagen was. Zodra Liuzzi in zicht komt, maakt Heikki ook meteen ruimte.
Voor mensen die het na willen zien:http://www.youtube.com/watch?v=9SdN_5ohuiI&feature=related