user icon

Goed resultaat Schumacher maakte niet uit in 2023-keuze Steiner

  • Gepubliceerd op 17 nov 2022 15:33
  • comments 12
  • Door: Bob Plaizier

Vandaag werd bekend dat het team van Haas na dit seizoen afscheid neemt van Mick Schumacher. De jonge Duitser wordt in 2023 vervangen door Nico Hülkenberg. Teambaas Günther Steiner laat doorschemeren dat deze beslissing al geruime tijd geleden genomen is en dat een goed resultaat niets zou veranderen.

Schumacher is niet bepaald bezig met het sterkste seizoen en de Duitser moest dan ook al geruime tijd vrezen voor zijn zitje bij het Amerikaanse team. Vanochtend bevestigde Haas de komst van Hülkenberg en het vertrek van Schumacher. De beslissing was al veel eerder genomen en voor weinigen kwam deze aankondiging als een verrassing.

Pole

Een goed resultaat van Schumacher in Brazilië had daar geen verandering in gebracht. Als Schumacher in plaats van Kevin Magnussen de pole had gepakt was nog steeds dezelfde keuze genomen. Teambaas Günther Steiner is daar helder over bij Autosport: "Dat zou niets hebben veranderd. Je kan deze keuze niet maken op basis van een emotioneel resultaat in een kwalificatie of een race. Dat zou fout zijn, fout voor beide kanten."

Crashes

Schumacher maakte dit seizoen veelvuldig fouten en dat resulteerde in meerdere harde crashes. Steiner ontkent niet dat dit meewoog in zijn beslissing: "Dat was er wel onderdeel van. Je kan alleen niet zeggen dat we dit doen omdat hij crashte. Ik probeer het niet goed te praten maar je kan zien hoeveel invloed zijn goede resultaten hebben gehad. Zijn resultaten in Oostenrijk en Silverstone waren heel goed."

Pitcrew

Posts: 350

Toch vind ik het zonde en had ik hem wellicht nog een jaar extra de tijd gegeven.
Is het een absolute topper, een toekomstig wereldkampioen? Nee, dat denk ik niet. Maar dat is Hulkenberg ook niet.
Hulkenberg is een leuke middenmoter of op z’n best onderkant subtop-coureur. Bovendien is hij met ... [Lees verder]

  • 4
  • 17 nov 2022 - 16:33

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik denk dat Gene er wel wat klaar mee was. Mick zou in Austin een gesprek hebben met Gene en t weekend daarvoor knalt die voor een fortuin onnodig in de muur in Suzuka... tja dan sta je natuurlijk gewoon 10-0 achter bij de grote baas.

    • + 3
    • 17 nov 2022 - 16:00
    • Tja, als je crashed onder een rode vlag nb, dan sta je er bij gene ene teambaas goed op.

      • + 2
      • 17 nov 2022 - 16:27
    • "Haastige spoed in een Haas is zelden goed" zei Haas...

      • + 0
      • 17 nov 2022 - 20:26
  • Pitcrew

    Posts: 350

    Toch vind ik het zonde en had ik hem wellicht nog een jaar extra de tijd gegeven.
    Is het een absolute topper, een toekomstig wereldkampioen? Nee, dat denk ik niet. Maar dat is Hulkenberg ook niet.
    Hulkenberg is een leuke middenmoter of op z’n best onderkant subtop-coureur. Bovendien is hij met z’n 35 jaar al over zijn hoogtepunt heen.
    Schumacher is zich nog aan het ontwikkelen. Ik denk dat er ook heel veel druk op die jongen staat vanwege z’n achternaam. Zowel van buitenaf als van zichzelf.
    Persoonlijk zou ik in ieder geval liever voor een jonge coureur kiezen die nog een kans heeft te groeien dan een coureur waarvan al bewezen is dat zijn maximum niet meer dan degelijk was.

    • + 4
    • 17 nov 2022 - 16:33
    • Jij vind het zonde ?......omdat hij Schumacher heet ?

      • + 0
      • 17 nov 2022 - 19:14
    • Pitcrew

      Posts: 350

      Nee, ik weet niet hoe je dat uit mijn tekst haalt.
      Ik vind het zonde omdat er nu een jonge coureur, die wellicht nog kans heeft zich verder te ontwikkelen, wordt ingeruild voor een coureur die al over zijn hoogtepunt heen is en dat terwijl zijn hoogtepunt ook niet meer dan redelijk was

      • + 2
      • 18 nov 2022 - 06:29
    • ben

      Posts: 305

      Als ik kijk naar Alonso zegt leeftijd niet alles!

      • + 1
      • 18 nov 2022 - 07:53
    • arie51

      Posts: 586

      Zoals jij spreekt vindt je Haas denk ik een opleidingsteam maar dat klopt niet. Haas wilde vanaf het begin een volwaardig F1 team opzetten en is daarom ook begonnen met 2 goede middenmoot coureurs het ging pas echt mis toe er opeens 2 jonge onervaren coureurs werden ingezet dit heeft Haas niet alleen veel geld gekost maar ook een behoorlijke ontwikkelingsachterstand opgeleverd. Het is dus niet zo gek dat Haas inmiddels wel genoeg heeft van onervaren coureurs en kiest voor meer zekerheid.

      • + 0
      • 18 nov 2022 - 10:19
    • LimboF1

      Posts: 5.623

      Mick zit gewoon bij het verkeerde team. Ferrari had hem gewoon ergens moeten onderbrengen waar hij goede ondersteuning kreeg en ik heb het gevoel dat Haas daarin tekort schoot.

      • + 0
      • 18 nov 2022 - 13:52
  • jd2000

    Posts: 6.024

    Terecht dat dit enorm gepamperd ventje weg is. Latifi betaalde tenminste nog voor z'n stoeltje

    • + 2
    • 17 nov 2022 - 17:37
    • Schumacher (familie en Dekra) en Ferrari niet??
      Denk dat die er ook genoeg in gepompt hebben

      • + 3
      • 17 nov 2022 - 18:52
    • arie51

      Posts: 586

      Box Box Box
      Het klopt dat Ferrari er geld en kunde heeft ingestopt maar ze hebben inmiddels ook de stekker uit het project Mick S getrokken. Haas vindt hem niet goed genoeg om zonder sponsering in de auto te zetten en ik denk niet dat de familie er geld in stopte of wil stoppen.

      • + 0
      • 18 nov 2022 - 10:25

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Ga jij een Grand Prix bezoeken in 2023?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Italië
  • Geb. datum 7 apr 1965 (57)
  • Geb. plaats Merano, Italy, Italië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel