user icon

Perez baalt na pijnlijke spin: "Geluk dat ik niet de gehele auto beschadigde"

  • Gepubliceerd op 03 sep 2022 18:33
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

Sergio Perez speelde een ongelukkige hoofdrol in de slotfase van de kwalificatie op het iconische circuit van Zandvoort. De Mexicaanse Red Bull Racing-coureur ging de fout in en spinde. In de kombocht ging het mis en vond hij zichzelf terug in het gras onderaan de bocht. De gele vlaggen kwamen uit en niemand kon zich meer verbeteren.

Perez zorgde er met zijn foutje voor dat de coureurs achter hem zich niet meer konden verbeteren. Hierdoor greep zijn teamgenoot Max Verstappen immers de pole. Mercedes-coureur Lewis Hamilton was één van de mannen die nog bezig was met een snelle rondje. De Brit moest echter in de remmen knijpen vanwege de onfortuinlijke spin van Perez in de kombocht.

Geluk

Perez start de race morgen vanaf de vijfde plaats. De Red Bull-coureur baalde na afloop van de kwalificatie als een stekker en sprak zich uit bij Sky Sports: "Ik had geluk dat ik niet de gehele auto zwaar beschadigde want het leek een harde klap te gaan worden. Ik kwam de bocht best goed in en toen ging ik te vroeg op het gas. Ik raakte het grind heel lichtjes en daarna verloor ik de achterkant. Ik was bezig met een goed rondje maar kon mij dus niet verbeteren."

Pessimistisch

Perez heeft dan ook niet zoveel vertrouwen voor de dag van morgen. De Mexicaan moet vanaf de vijfde plek starten en komt bij de start dus vanaf de derde startrij. Hij toonde zich na de sessie redelijk pessimistisch: "Het wordt nogal tricky om progressie te gaan maken. Ik ga mijn best doen om morgen een sterke race te rijden want dat wordt heel erg belangrijk. We hebben goede opties voor morgen."

marko heeft zeker op afstand perez zijn wagen uitgeschakeld om hamilton van de pole te houden. viezerik

  • 6
  • 3 sep 2022 - 18:36

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Hij was ook wel een beetje heel erg wijd daar he...

    Zit er de hele weekend al niet lekker bij en probeerde er vast iets uit te halen wat er niet in zat.

    P1 Verstappen en P5 perez... gewoon goed voor Verstappens kampioenschap.

    • + 1
    • 3 sep 2022 - 18:35
    • En voor de constructeurstitel...

      • + 0
      • 3 sep 2022 - 19:19
    • Een beetje wijd zou best nog lekker kunnen zijn.
      Heel wijd betekent geen wandcontact, ow ik denk dat dit alleen Auw aanspreekt. ;)

      • + 0
      • 4 sep 2022 - 00:25
  • marko heeft zeker op afstand perez zijn wagen uitgeschakeld om hamilton van de pole te houden. viezerik

    • + 6
    • 3 sep 2022 - 18:36
  • Geen zorgen joh. Jou taak is om Hamilton te saboteren. Dat doe je uitstekend.

    • + 2
    • 3 sep 2022 - 18:49
    • Nu is het genoeg Massa. Tel tot 10 en neem een biertje. Het is maar een spelletje.

      • + 2
      • 3 sep 2022 - 18:52
    • Waarom zou je een coureur saboteren die niet mee doet om het wk?

      • + 6
      • 3 sep 2022 - 18:58
    • Niks spelletje, bittere ernst. Gogo Perez. Enne, zei je biertje? Proost kerel.

      • + 1
      • 4 sep 2022 - 00:18
  • Perez deed een piquetje
    En nee geen kelly😋😋

    • + 0
    • 3 sep 2022 - 19:03
  • Checo: "Toen ging ik te vroeg op het gas."

    Max: "Serg, als je niet van het gas gaat kun je ook niet te vroeg op het gas gaan.
    Hoe vaak moet ik je dat nog uitleggen?"

    • + 2
    • 3 sep 2022 - 19:23
    • Misschien n keer in t Spaans proberen

      • + 0
      • 3 sep 2022 - 19:24
    • He is a legend.

      En een beast.

      • + 0
      • 3 sep 2022 - 19:28
    • Dat zou in ieder geval beter zijn dan in het Portugees want Checo komt uit Mexico en niet uit Brazilië...

      • + 0
      • 3 sep 2022 - 19:29
  • Hij begint echt aardig in te kakken die Perez. Contract is iig binnen.

    • + 1
    • 3 sep 2022 - 19:54
    • Een RB18 die sneller is geworden met een strakker insturende voorkant en lossere achterkant.. Vergt echter wel meer gevoel en kunde van de coureur.. Iets wat Verstappen wel heeft en Perez niet.. Vandaar het verschil tussen die 2 en waarom Perez in deze de achterkant weer kwijt raakte..

      • + 1
      • 4 sep 2022 - 00:29

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.013
  • Podiums 22
  • Grand Prix 161
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (32)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar