user icon

Williams heeft geen bezwaar tegen meer Grands Prix per jaar

  • Gepubliceerd op 03 aug 2011 14:54
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Williams-directeur Adam Parr staat niet onwelwillend tegenover een verdere uitbreiding van de Formule 1-kalender. Het schema bevat in 2012 al een record aantal van twintig races. Voor Bernie Ecclestone en veel andere teams de limiet, maar niet voor Williams.

Parr deelde aan Reuters mede: “Ik denk dat het aantal races nog wel wat kan toenemen. Misschien moeten we dan wel het format van de Grands Prix aanpassen, maar we kunnen een paar races meer doen. Dat is een manier om de inkomsten te vergroten.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Zozo, normaal is Williams overal op tegen, maar nu een keer niet... Ik blaas de loftrompet..

    Ze moeten alleen zorgen dat ze ZELF de inkomsten beter maken, en niet om het format te veranderen! Het huidige format is niks mis mee, dus gewoon zo laten...

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 14:55
    • Ik vind zelf VT3 totaal niets toevoegen, dus dat zouden ze aan kunnen passen.

      Mijn voorstel: VT1 en VT2 + 1 Lap Qualifying en 20 Minuten Warm-up en dan Race. Niet te lang, waarom 60 of 70 ronden gaan racen als het ook in 50 ronden kan.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 15:24
    • De Boog

      Posts: 144

      je kan natuurlijk ook gewoon thuis blijven en het op de playstation uitvechten.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 15:43
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Dat dacht ik nou ook... Normaal gesproken zijn ze overal tegen.
      Meer team erbij? Williams was tegen. Blijkbaar omdat hun inkomsten dan nog meer in gevaar komen ofzo?

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 15:47
    • @ Boog.

      Ik kijk altijd naar den Boks \"RUMBEL IN DE JUNGLE\"
      Of K1 \"MORTAL COMBAT INHILILATION\"
      Is veel spannender.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 16:25
    • felix50

      Posts: 5.792

      Nog niet zo lang geleden was williams juist tegen

      • + 0
      • 4 aug 2011 - 08:50
  • arieF1

    Posts: 22

    Ik ben d\'r ook niet op tegen, hoe meer hoe beter ;)

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 16:30
    • James

      Posts: 1.652

      Daar geloof ik niet in. Als ze elke week een race gaan organiseren is er op de duur ook niet veel meer aan.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 17:34
  • James

    Posts: 1.652

    Een paar maand geleden was Williams nog de eerste die tegen meer races was door de logistieke kosten.

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 17:35
    • Dat was Mercedes, ook al een zeikteam... Die mensen willen meer vakanties, maar ook de normale mens heeft maar 3 weken vakantie en een aantal verlofdagen. En daarbij werken hun in de mooiste sport ter wereld, en zullen ze royaal betaald worden. De normale mens krijgt misschien net iets boven het CAO, maar meer ook niet! En ze kunnen ook gewoon opstappen, niemand dwingt hun om in de F1 te werken.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 18:00
    • Jij hebt wel makkelijk praten he Alonso boy? Ik kan mij goed voorstellen dat die mannen niet nog meer willen weg zijn van vrouw en kind. Ook al heb je zo een leuke job.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 18:57
    • En er is een heel klein verschil tussen iemand met een normale job in dezelfde stad waar hij woont en iemand met een job waarvoor hij heel de wereld moet rondreizen.

      Echt een heel klein niemendal verschilletje maar.

      • + 0
      • 3 aug 2011 - 18:58

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar