user icon

Verstappen finishte in eerste seizoenshelft gemiddeld op de beste positie

  • Gepubliceerd op 09 aug 2022 09:42
  • comments 21
  • Door: Bob Plaizier

Het Formule 1-circus bevindt zich momenteel midden in de zomerstop. In de eerste seizoenshelft was het overduidelijk dat de teams van Red Bull Racing en Ferrari de snelste teams van het veld zijn. Toch is het wederom Red Bull-coureur Max Verstappen die er met kop en schouders bovenuit steekt en ruim aan de leiding gaat van het wereldkampioenschap.

De Formule 1 deelt in de zomerstop veelvuldig statistieken van de eerste seizoenshelft. Uit de gemiddelde posities waarop de coureurs zijn gefinisht blijkt dat Verstappen als beste uit de bus komt. De Nederlander finishte in de eerste seizoenshelft gemiddeld op positie 1,82. Zijn teamgenoot Sergio Perez staat in deze lijst op de tweede plaats met een gemiddelde positie van 2,80. Ferrari-coureur Carlos Sainz maakt de top drie compleet met positie 2,89.

Klopt. Want een DNF is geen finish.

  • 11
  • 9 aug 2022 - 09:59

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Dit lijstje is denk ik zonder de klasseringen van de DNF's. Kan het mij anders niet voorstellen dat dit klopt.

    • + 0
    • 9 aug 2022 - 09:56
    • Klopt. Want een DNF is geen finish.

      • + 11
      • 9 aug 2022 - 09:59
    • meister

      Posts: 3.122

      Laatste plaats toch of anders op moment van uitvallen, vallen er drie uit voor jou lig je drie plekken voor hen als jij uitvalt. Ben je de eerste uitvaller dan stijf onderaan.

      • + 0
      • 9 aug 2022 - 10:06
  • Breaking: aanvoerder ranglijst scoort gemiddeld het beste!

    *mindblown*

    • + 7
    • 9 aug 2022 - 10:10
    • Daarom moet je ook zo blij zijn met Masi in Abu Dhabi, anders had deze mindblown theorie nl helemaal niet geklopt.

      • + 9
      • 9 aug 2022 - 10:19
  • Ik vraag me af of Tsunoda volgend jaar nog bij AT rijdt als dit zo doorgaat.

    • + 0
    • 9 aug 2022 - 10:19
  • Heb toch echt het gevoel dat deze berekeningen niet kloppen. 2 keer utivallen over afgerond 10 races levert hoe dan ook al 2 posities vermindering op. Daar hoef je geen rekenwonder voor te zijn dacht ik.

    Ik dacht. Ik reken het even uit. En inderdaad, Het gemiddelde van Verstappen ligt tussen positie 4 en 5.
    Perez is ook 2 maal uitgevallen. Sainz en Leclerc ook. Dacht Russel 1 keer. Dus als je deze berekening zuiver doet, dan zou Hamilton op 1 staan gok ik.

    • + 0
    • 9 aug 2022 - 10:21
    • Mijn ellen zijn blijkbaar ook op. Excuses aan LLarie.

      • + 0
      • 9 aug 2022 - 10:23
    • Daar zeg ik u tegen. Met zonder ll-en 😳

      • + 0
      • 9 aug 2022 - 10:40
    • als je de juiste cijfers gebruikt kloppen de berekeningen weer wel. Heel apart.

      • + 4
      • 9 aug 2022 - 11:02
    • Klopt. DNF is inderdaad geen finish. Maar een dnf is ingegeven door een rijdersfout, een motorische, of door een mede rijder. Ik vind gewoon dat je die niet kan weglaten als je gemiddelden berekent.
      Als voorbeeld. De spin in Italië van Leclerc is wel meegerekend. Dus waarom dan niet een uitval? Wie zijn schuld dan ook.

      • + 1
      • 9 aug 2022 - 11:20
    • ik zeg ook niet dat je veel waarde moet hechten aan het lijstje, maar de berekeningen kloppen wel. Althans, ik heb die van Sainz ff nagerekend, die klopte iig. Maar in theorie kun je bovenaan staan in het kampioenschap en onderaan dit lijstje. Of andersom.

      • + 1
      • 9 aug 2022 - 11:25
    • @Hupholland. Ja dat klopt. Statistici weten het. Je hebt leugens, grote leugens en statistieken. Neem bijvoorbeeld rendement berekeningen van beleggingsfondsen. De berekening is altijd gebaseerd op de laagste koers. Niet op de hoogste of zelfs het gemiddelde. Ben je eerder of lager dan het dieptepunt ingestapt dan is je rendement veel lager. Bij iedere statistiek moet je de onderliggende gegevens kunnen analyseren. En dan blijkt vaak dat de uitkomst gekleurd is.

      • + 2
      • 9 aug 2022 - 11:45
    • Dit is dan ook een zogenaamd "Wat-heb-je-eraan-komkommertijd-weggooi-en-nooit-meer-naar-kijken-of-je-moet-je-echt-rot-vervelen-lijstje"...

      • + 1
      • 9 aug 2022 - 14:06
    • RBH2019

      Posts: 4.687

      "Ik vind gewoon dat je die niet kan weglaten als je gemiddelden berekent."

      Het gaat hier om de gemiddelde finish positie. Dus het is onmogelijk om dat gemiddelde te berekenen als je de DNFs meeneemt, want dat zijn geen finishes. Jij wilt een heel ander staatje zien met Hamilton bovenaan. Dan moet je kijken naar wie de grootste narcist op de grid is, dan kom je zijn foto tegen.

      • + 2
      • 9 aug 2022 - 14:47
    • "Jij wilt een heel ander staatje zien met Hamilton bovenaan."

      Even voor de duidelijkheid. Ik ben geen Hamilton fan. Ik vind hem wel tweede beste op het moment na Verstappen.

      Voor de rest accepteer ik ieders mening. De mijne is dat het niet klopt.

      • + 1
      • 9 aug 2022 - 15:35
    • Vade

      Posts: 2.504

      Snailer, een lijstje dat gebaseerd is op feiten, kan moeilijk een mening zijn :)

      • + 1
      • 9 aug 2022 - 15:45
    • Reflex

      Posts: 347

      En toch ben ik het met Snakler eens. Zolang je met een DNF geklasseerd wordt en theoretisch punten kan verdienen (als er meerdere uitvallers zijn) zou ik het persoonlijk gewoon meetellen. Maargoed dan heb je voor iedereen behalve Hulkenberg een kopie van het kampioenschap natuurlijk.

      • + 0
      • 10 aug 2022 - 06:16
    • met een officiële DNF kun je geen punten scoren. Als je meer dan 90% vd race hebt afgelegd wordt je geclassificeerd, anders is het DNF en geen punten.

      • + 1
      • 10 aug 2022 - 08:32
  • Best verrassend, dit had Einstein nooit kunnen berekenen...

    • + 0
    • 9 aug 2022 - 16:58
    • RBH2019

      Posts: 4.687

      Nee die was al 70 jaar dood geweest.

      • + 1
      • 9 aug 2022 - 18:35

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.899
  • Podiums 73
  • Grand Prix 158
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (25)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar