Sebastian Vettel verslaat McLaren in gevecht voor pole position
- Gepubliceerd op 30 jul 2011 15:02
-
102
- Door: Robin Smeets
Het was een spannend derde en laatste deel van de kwalificatie. Na de eerste run had Lewis Hamilton tijdelijk de pole position in handen, maar kon zijn tijd door een kleine fout in de laatste bocht niet meer verbeteren. Hiervan wist Sebastian Vettel te profiteren en scoorde zijn eerste pole uit de laatste drie races. Zijn voorsprong op Hamilton was 0.163 seconden.
Jenson Button reed een solide kwalificatie en eindigde op de derde plaats, nog geen halve tiende achter teammaat Hamilton. Felipe Massa reed zijn beste kwalificatie van het seizoen en was voor het eerst in 2010 sneller dan teamgenoot Fernando Alonso. Het verschil tussen beide Ferrari-teamgenoten was echter maar 0.015 seconden.
Mark Webber stelde teleur tijdens de kwalificatie. Vooral in de eerste sector lijkt de Australiër veel tijd te verliezen en moest uiteindelijk genoegen nemen met de zesde plaats. Zijn achterstand op teammaat Vettel was ruim zes tienden, maar hij had wel een comfortabele voorsprong op Nico Rosberg. De Mercedes-coureur was Adrian Sutil, Michael Schumacher en Sergio Perez te snel af.
Verder naar achteren op de grid kon Williams wederom niet imponeren. Met de vijftiende en zeventiende plaatsen voor Rubens Barrichello en Pastor Maldonado kan Sir Frank Williams niet tevreden zijn. Sebastien Buemi kwam niet eens door Q1, maar liet een run op de superzachte band schieten wegens de gridpenalty van vijf plaatsen. Verder was Daniel Ricciardo de Virgin-coureur Jerome D'Ambrosio te snel af.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.342 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (102)
Login om te reagerenPosts: 10.089
YES BABY!!! Vettel pompt er wel weer een geweldige ronde uit waar ik toch het idee had dat Hamilton de Pole had moeten pakken
YES!!! dit had ik niet verwacht
Posts: 1.745
Middelste sector van Hamilton was niet zo goed dacht ik. Als je zijn tijd vergelijkt met die van Button, had hij zeker wel Pole kunnen pakken denk ik.
Posts: 2.263
Ik had ook verwacht dat Hamilton hem zou pakken, maaaar Vettel verprutste ze laatste sector ook een beetje waar ie 2 tot 3 tiende verloor op Hamilton ze tijd. In de 2de sector was hij 0.4 sneller, op het eind 0.1.
Posts: 1.745
Ja klopt, laat wel weer zien dat het haast onmogelijk is om een perfecte ronde te rijden.
Posts: 7.177
Ik wil niet veel zeggen maar het kan ook te maken hebben met de setup hoor 8-)
Posts: 1.745
Wat kan te maken hebben met de set up?
Posts: 3.091
Waar ze tijd winnen en verliezen.
Hamilton was sneller in de eerste en laatste sector, Vettel in de tweede.
Posts: 2.418
@Dominic: Volgens mij reed Vettel in de 3e sector iets sneller dan hij eerder deed. Je moet hem niet met Hamilton vergelijken, maar met zijn eigen tijden. Er zitten duidelijk grote verschillen tussen de setups van Red Bull, McLaren en Ferrari. Elk team had zijn eigen sterke en zwakke sectoren.
Posts: 1.745
Oke, had niet door dat zijn reactie om Dominic was. Wat dat betreft heeft hij helemaal gelijk. Al kan het verliezen van tijd in een bepaalde sector natuurlijk ook aan een fout van de rijder liggen.
Posts: 9.253
Idd zowel Alonso als Hamilton leken sterker maar waren langzamer in hun tweede poging in Q3. Briljante ronde van Vettel. Red Bull is bij lange na niet zo dominant als eerder. Als je dat kan, hoef je niet in te kunnen halen om kampioenschappen binnen te slepen.
Posts: 2.195
mooie kwalificatie, spannend.
Alonso zijn laatste run viel een beetje tegen. moet ik Massa nu feliciteren? :P
Posts: 1.653
Dat is ook weer zo typisch. Als Hamilton sneller dan Button gaat dan is het Lewis die de wielen van de wagen reed. Als Massa dan eens beter doet dan Alonso is het omdat Alonso tegenviel.
Posts: 2.195
zo interpreteer jij het , maar zo bedoel ik het niet.
Alonso zijn run viel niet tegen omdat Massa een keer sneller is , maar omdat Alonso in de eerste 2 sectoren sneller was, maar uiteindelijk toch een stuk te kort kwam.
Posts: 3.471
Jammer van Fernando! Ik had zeker wel gedacht dat ie de pole kon pakken, maar helaas had ie een momentje in zijn laatste run. Massa goed gedaan en Webber slecht... Gelukkig start Alonso op het schone gedeelte zodat ie misschien nog wel wat mensen in kan halen. We zien het morgen wel!
Posts: 18.535
Anders had ie het ook niet gered hoor.
Posts: 584
Ach jammer. Weer een overwinning voor Vettel. Hij start nu van pole en hoeft niemand in te halen. Erg jammer. Maar goed, dan had Hamilton niet zo wijd moeten gaan de laatste bocht.
Posts: 9.176
Laatste bocht? Hamilton heeft het in de middensector laten liggen.
Posts: 1.308
Als Hamilton goed weg komt mag Vettel zijn borst nat maken.
Jammer dat Hamilton\'s laatste ronde zo slecht ging. Zijn 1e run in Q3 was echt gigantisch goed.
Posts: 1.745
Als Vettel goed weg komt mag Hamilton zijn borst nat maken :P
Posts: 650
mooi om te zien ook dat die nieuwe stuurbekrachtiging van trulli zijn vruchten heeft afgeworpen.
Posts: 4.499
Ik had Trulli in jaren niet zo vrolijk gezien!
Posts: 10.412
massa top gedaan!
Posts: 1.745
Dat was even schrikken zeker he? :P
Posts: 1.653
Hij doet het vaak goed in Hongarije, zolang hij maar geen veer naar zijn hoofd krijgt of motorpech krijgt 3 ronden voor het einde.
Posts: 1.748
inderdaad had ik niet verwacht ik dacht dat wordt 11-0
Posts: 1.653
Ik vraag mij echt af wat de waarde van die 10-0 of 10-1 is aangezien Massa nu toch al 2 seizoenen op rij gemiddeld de helft van de keren voor Alonso zit na 1 ronde.
Posts: 1.745
Had toch wel meer van Webber verwacht. En ook wel van Hamilton eigenlijk. Die was het hele weekend echt goed bezig, maar nu nauwelijks beter dan Button.
En Massa, heel mooi hoor. Hopen dat hij dit vol kan houden, al gaat hij zeker aan de kant moeten mocht hij voor Alonso rijden.
Schumacher stelt me weer teleur. Bijna één seconde achter Rosberg. Hopen dat hij in de race weer een beter tempo kan neerzetten, hier wordt je als fan namelijk echt niet vrolijk van.
Posts: 1.308
Als je ook zag hoe rampzalig zijn laatste ronde was. Hij kon sneller dan dit. Vergeet niet dat zijn snelste tijd uit zijn 1e run kwam.
Posts: 1.308
Hamilton bedoel ik dan.
Posts: 2.263
Beiden konden nog wel wat sneller, Vettel verloor immers ook 2 tot 3 tiende in de laatste sector. Het had enorm close geweest zijn.
Posts: 3.471
Massa\'s stop zal wel ietsjes langer duren waardoor Alonso hem voorbij kan. Maar eerlijk gezegt denk ik dat Alonso er bij de 1e bocht al voorbij is.
Posts: 1.745
Daar zou ik niet zo heel zeker van zijn. In het starten is Massa zeker geen mietje.
Posts: 9.176
FA
Check de starts van Massa de laatste tijd. Denk dat het een lange pitstop voor Massa gaat worden.
Posts: 3.091
Ik denk dat ze Massa gewoon een ronde of 5 langer door laten rijden bij de eerste serie pitstops. Als ze canvas zien zullen ze hem misschien wel binnen halen,.. Als ze er zin in hebben.
Posts: 1.653
Ik denk dat Massa de beste starter van het veld is maar gezien zijn even startplaats mag er van Alonso verwacht worden dat hij er voorbij gaat. Hij wordt er ook dubbel zoveel voor betaald.
Posts: 3.145
Swearengen; \'Had toch wel meer van Webber verwacht. En ook wel van Hamilton eigenlijk. Die was het hele weekend echt goed bezig, maar nu nauwelijks beter dan Button.\'
Hahahaha, verstand van F1 heb je niet he? ... Hamilton spaart een supersoft voor de race ... Webber met een probleem, en dan nog gaan klagen ... Jonge jonge jonge krijg eens verstand van F1.
Posts: 1.745
Trol4ever is weer bezig hoor. Hoevaak ga jij nog zeggen dat een ander geen verstand van f1 heeft.
ff laten zien hoeveel verstand jij er van hebt, want je vraagt er welom:
8. Mika4ever (2037)vandaag om 14:33 Holy fuck, Hamilton op de harde band op dezelfde tijd als RBR!!!
En wat te denken van: \"RBR gaat ontzettend veel verliezen door het inperken van de OTBD\".
Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maakt verder niet uit hoor, maar komt nogal dom over wanneer je tegen alles en iedereen zegt dat ze geen verstand van f1 hebben.
Posts: 3.091
Ja het zal wel weer aan ons liggen...
Wat ik persoonlijk weer te grappig voor woorden vind is dat hij gister nog de misplaatste opmerking over Vettel maakte. En wat zien we? Alweer een verkeerde voorspelling van de trol.
Ik verwachtte ook niks anders. Zodra hij een keer iets goed voorspeld kunnen we de krant bellen.
Als McLaren de constructeurs titel wint dit jaar dan is dat nog een kleiner wonder dan dat Mika4ever gelijk krijgt. LOL.
Posts: 1.745
Tja sinds die gast weer (voor de 3e keer) terug is...
En dan ook nog dit zeggen:
\"Hahahaha, verstand van F1 heb je niet he? ... Hamilton spaart een supersoft voor de race ... Webber met een probleem, en dan nog gaan klagen ... Jonge jonge jonge krijg eens verstand van F1.\"
Wat heeft dat te maken met het feit dat ik wat meer van Hamilton had verwacht? Dat hadden zijn realistische fans waarschijnlijk ook. Dat hij een setje banden heeft gespaard heeft toch niets te maken met die laatste ronde van hem, die niet helemaal naar behoren verliep?
Jeetje wat voel jij je snel aangevallen zeg. Hamilton rijdt een mooie p2 maar p1 had er gewoon ingezeten.
En over Webber ben je ook weer aan het zwetsen. Zie paar artikelen hierboven, zijn probleem was voor zijn laatste run alweer opgelost.
Posts: 7.177
Als Massa zijn start hier goed krijgt kan hij nu veel voor elkaar krijgen. Hij is meestal snel erin. En de Ferrari is snel in race. Dus ik verwacht dat als hij niet opgehouden wordt of andere rare dingen dan kan hij wel goeie dingen waar maken hier!
Verder bah Vettel weer!
Hamilton nog steeds geweldig!
Posts: 1.745
Maak je geen illusies. Beter dan p2 zit er voor Massa niet in. Tenzij Alonso uitvalt.
Posts: 3.471
Jouw Nederlands is echt slecht kerel! Doe daar eens wat aan, want zelfs nu je hoofdletters en punten gebruikt, is het bijna niet te lezen en missen er gewoon een aantal woorden. Overigens denk ik niet dat het lang duurt voordat Alonso voorbij stuift aan Massa. Ik denk de 1e bocht morgenmiddag.
Posts: 9.505
@FA, We zitten hier allemaal om over F1 te discussiëren, niet over de Nederlandse taal...
Posts: 7.177
fa zeur niet zo. Nederlands genoeg voor je?
Posts: 2.250
@ FA: volgens mij lees jij slecht of heb je dyslexie (alle respect voor mensen die het hebben), want Jermaine schrijft echt niet slecht hoor, het is gemakkelijk te lezen.
Posts: 350
@FA
heb jij de vorige races niet gezien? Massa is altijd sneller weg. als alonso ervoorbij komt, is het in de race en zal massa niet eens verdedigen!!
Posts: 7.177
Kenney thnx. Ik moet eerlijk zijn dat ik niet echt geweldig in Nederlands ben qua schrijven. Ik schrijf altijd te snel en kijk er niet op terug. Maar bij sommige ligt het toch echt aan hun zelf. Het is niet alsof er een andere taal gesproken wordt.
Posts: 9.176
Jermaine,
Beetje fout dat: \"Ik schrijf altijd te snel en kijk er niet op terug.\"
Eigenlijk zeg je daarmee dat het je niets intereseert. En wij maar moeite doen.
Vond je reacties trouwens goed genoeg. Snap de ophef ook niet ;-)
Posts: 312
Hmm, wel raar dat iemand die volgens sommigen niet onder druk kan presteren, instaat is om de pole te pakken terwijl hij onder druk stond van Hamilton.
Leuk voor Massa dat hij eindelijk eens een keer voor Alonso weet te eindigen tijdens een kwalificatiesessie. Alonso, Massa is faster than you!!
Posts: 1.745
Lol, bij de BBC die gast heel droog: \"Alonso the fuel is faster then you\".
Posts: 9.176
En dat was dus die filmdag die Ferrari een tijd geleden had. Als je goed had opgelet, zag je ook dat het de auto van afgelopen jaar was (maar wel met de Italiaanse achtervleugel)
Posts: 14
jha had ik ook gezien.
Posts: 350
was het niet de auto uit 2009? zou het ook andersom kunnen, f1 brandstof in een persoonauto....
Posts: 12.432
Ach de laatste 3 jaar heeft de nr2 of 4 startend vanaf de vuile kant steeds de race gewonnen. En het was een foutje van Hamilton dat Vettel de pole kon pakken, maar het is wat het is.
Posts: 2.418
Mooie kwalificatie. Jammer dat Hamilton zich niet meer verbeterde, maar 2e is nog steeds een mooie positie. Gefeliciteerd fans van Vettel, zijn ronde zag er top uit! Massa ook netjes!
Posts: 3.091
Dank u wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet dacht dat Vettel\'s tijd genoeg zou zijn.
Posts: 331
En wat heb ik gisteren voorspeld dat Vettel toch pole haalt.
Is meerderemalen gewwest dat RBR in de 3 vrijetraining beter doet en de Q race nog beter gaat
Halmilton en Button ook zeergoed Alonso weer op zijn oude plaats 5 en Massa verrassend plaats 4
Als Mclaren moregn bij de start flink uithaald dan gaan ze winnen want de racepace is zeergoed bij Mclaren
Posts: 617
Idd Ronald, dat heb je fijn voorspeld ;), Red Bull Racing staat meestal op pole. Ik voorspel dat er morgen 24 wagens aan de start staan en dat de winnaar op het einde van de laatste ronde word afgevlagt. McLaren weer verslaan door Red Bull Racing toppie. Ferrari goed mee zonder de geblazen diffusser ;))))
Posts: 3.145
Alles goed F12011? Of moeten we iemand bellen?
Posts: 3.091
Dat kunnen we beter aan jou vragen.
Posts: 331
he f12011
je lult zo slap en je uit je zo slap je lijkt wel alonso die vandaag weer op zijn vertrouwde plekje kwam te staan 5 en mooiste van alles die Massa staat voor hem wat een slappe lul die Alonso
Posts: 1.434
Alonso heeft even een opleving gehad. Ferrari heeft feest gevierd maar zijn nu weer nuchter geworden. Ik denk dat Massa morgen moet inhouden.
Posts: 14
Mooie Qualy,spijtig dat hamilton te wijd ging in de laatste bocht :( want pole zat er dik in. voor de rest is hamilton wel de enige met een vers setje bandjes heeft geen snele ronde gereden in q2 op de super soft.
Posts: 9.176
4 tiende laten liggen in sector 2 en jij praat over iets te wijd gaan in de laatste bocht...
Posts: 2.418
@Pietje: Verloor hij 4 tienden op zijn eigen snelste tijd in sc2, of op Vettel? Als hij dat op zichzelf verloor zal het daar inderdaad fout gegaan zijn, als het op Vettel was zegt het me niet zo veel, omdat de verschillen in de setups nogal groot zijn.
Posts: 14
mclaren is al heel het week-end traag in de 2de sector maar zei winnen dit altijd terug in de laatste dus jha ,het komt door dat hij te wijt ging in de laatste bocht.
Posts: 2.049
Hamilton heeft het heel goed gedaan. Ok de pole voor hem is hier het ontbrekende element, maar 2de plaats is ook zeer mooi, met een heel klein verschil ook nog. Bemoedigend voor de race dus, en daar komt ook nog bij dat hij 1 set super softs meer heeft uitgespaard dan de rest.
Posts: 9.176
Iemand vroeg laatst hoe het met het motor gebruik dit jaar zat.
vivaf1(dot)com/reliability(dot)php
Posts: 179
ik baal van hamilton dat hij geen pole heeft gepakt.
morgen word het ook een moeilijke missie voor hem om SV in te halen maar ik blijf hopen .
goede ronde van button .
van Ferrari zal wel weer iets inzitten dat massa die 4e plek niet heb verdiend door goed te rijden maarja , we zien het morgen wel 8-)
Posts: 3.145
Duitsland vergeten? ;-) ... Heb vertrouwen, Hamilton heeft een nieuwe set supersofts en de McLaren heeft met de hardere band een geweldige racepace.
Posts: 1.748
Als Vettel morgen weet te winnen dan heeft hij de titel al binnen dan kan er niks meer fout gaan
Posts: 1.653
Ik heb maar 1 ding op te merken en dat Vettel\'s reacties na zijn 500ste pole position mij stilaan de keel beginnen uit te hangen.
Alle posities zijn zoals je die kon verwachten.
Posts: 3.145
Of dat \'Thats what im talking about!!!\', het lijkt wel een kind.
Posts: 3.091
Gefrustreerd?
Posts: 712
Mag die jongen zijn enthousiasme niet tonen?
Wat hij zegt vind ik ook maar stom, maar wat maakt dat nu eigenlijk uit.
Posts: 1.653
Omdat al de rest ook niet meer uitmaakt.
Posts: 3.145
Spannande Q! ... Heb tot het einde op het puntje van mijn stoel gezeten :) .. Snelle run van Vettel en Button, Massa ook een mooie lap en Alonso een beetje aan de magere kant. Hamilton echt erg stoer gedaan om een set super soft te sparen voor morgen, jammer van je laatste run want je had met gemak pole kunnen pakken. Dit gaat een mooie race worden! JIEHA!!!!!!!!
Posts: 584
Je bent wel positief ingesteld. ;) Als McLaren fan hoop ik natuurlijk ook dat Hamilton als eerste over de finish komt. Maar ik vrees dat Vettel als eerst over de finish komt.
Posts: 3
Keep on dreaming!!!!!
Posts: 20
vettel word geen wereldkampioen.
Het dubbeltje blijft niet zijn kant oprollen hoor.
Posts: 3.091
Vettel is al wereldkampioen....
Posts: 2.567
vettel word geen wereldkampioen
Posts: 3
Mika4ever mclaren. LOOSER
Posts: 930
Hoop niet dat 1973 je geboorte jaar is. Want dan is dit wel een heel zielige reactie.
Posts: 3.145
Bedankt voor het lachje! hahaha :))
Posts: 3
Mika4ever Bergkamp4ever Messi4ever Maradonna4ever . I want to live4ever haha kan niet he
Posts: 584
Waarom staat de redactie dit soort reacties toe? De reactie is eerst ook nog gescreend!
Posts: 3.145
Ik snap ook niet dat deze reacties blijven staan, niveau Sweagernigrr / Dominique / S.Vettel ...
Posts: 86
wat is er nou weer mis met mijn niveau Mika?? omdat ik zei dat Lewis zijn brake-test onsportief was?
Posts: 86
+ dat ik jouw nog nooit persoonlijk heb aangevallen, er zielig dat je dat nu wel bij mij doet
ik heb de laatste 2 dagen reacties van dominique en swearangen gezien... en ik vind raar dat ik in het rijtje sta naast hun... hun reacties waren zeer persoonlijk naar jouw gericht met 10000x meer kritiek richting (jouw dus en) Hamilton.
als jij mij vergelijkbaar vind met hun, ben jij een zeer apart persoon
Posts: 3.145
S.Vettel, je hoort niet tot hun niveau ... mijn excuus.
Posts: 2.263
Oo wat worden we weer persoonlijk, als je een naam niet al kunt spellen...? Wat een misselijk mannetje blijf je, gedraag je is naar je leeftijd.
Posts: 893
Beste F1 experts laten we blij met elkaar zijn dat we dezen \"titanen strijd\" mochen mee maken en laten we ons onafhankelijk opstellen.
De beste zal morgen winnen
Mvg,
Charlie Whiting
PS: Waarom duurt het plaatsen van een reactie zo lang , graag zou ik hier voor geinformeerd worden. De Fia is namelijk bezig de F1 meer toegankelijker te maken.
Posts: 191
Zo veel mensen die anti-Vettel zijn, vraag me toch echt af waarom dat zo is. Op het moment rijdt Vettel gewoon erg goed en dat heeft niets met geluk te maken. Als hij wint, dan ligt het aan de auto. Verliest Vettel dan ligt het weer meteen aan hem, want hij kan niet inhalen et cetera. Jammer dat mensen toch moeten reageren en niet gewoon van de spanning genieten, maar dat zal wel weer een idealisme van mijn kant zijn.
Posts: 584
De reden dat ik anti-Vettel ben. Is de zelfde reden waarom ik in het Schumacher tijdperk anti-Schumacher was. Iedereen prijst die jongen de hemel in. Terwijl hij gewoon een dominante auto heeft.
En wat heeft Vettel ons dit jaar nou eigenlijk laten zien? Van pole vertrekken en dan een gat trekken. Oh oh wat is die jongen goed. Zet een Alonso of Hamilton in die auto en die doen precies het zelfde. Vorig jaar is hij terecht wereldkampioen geworden. Hoewel hij toen wel fouten heeft gemaakt, als je kijkt naar Spa en turkeije. Maar dit jaar puur op dominantie van de RBR auto, aan het begin van het seizoen.
Eigenlijk komt het er op neer dat ik anti-Vettel ben puur, omdat de RBR auto zo dominant was aan het begin van het seizoen.
En inderdaad wat heeft Vettel ons dit jaar, nou aan inhaal acties laten zien? HELEMAAL NIETS. Omdat dat niet hoefde. Vorig jaar heeft hij er 2 gemaakt en die gingen mis. Als Hamilton zo\'n fout maakt is hij direct overspannen en te agressief. (Volgens jullie kenners *kuch*)
Overigens herinner ik me eventuele inhaalacties van Vettel die wel goed gingen niet.
En dat Vettel niet kan inhalen hebben we de afgelopen 2 races wel gezien. Misschien is hij het verleerd omdat het de races daarvoor zo naar de overwinning ging.
Posts: 3.091
Misschien moet je voortaan even de races bekijken voordat je beweert dat Vettel helemaal niemand heeft ingehaald. In Australië haalde hij op een kritiek moment Button in. In spanje haalde hij Massa en Button in tijdens z\'n outlap. Ook op een kritiek moment.
Vettel blinkt niet uit in inhalen zoals Hamilton dat doet maar die onzin dat hij niet in kan halen wordt enkel nog gerept door haters...
Verder was de auto van vorig jaar veel dominanter dan de auto van dit jaar. Dit jaar hebben ze nog geen 1 race met een seconde voorsprong pole gepakt. De auto van vorig jaar had alleen veel meer problemen (bij Vettel althans). Dat jij dan zegt dat Vettel\'s voorsprong enkel aan de auto ligt is dus onzin. Zeker als je wel vind dat Vettel vorig jaar verdiend wereldkampioen is geworden.
Dit jaar rijd hij gewoon verstandig en snel als een echte kampioen. Vorig jaar was hij veel te ongeduldig en wilde hij zo snel mogelijk voorbij zijn concurrenten.
Verder is racen niet alleen inhalen. Eén belangrijk onderdeel is kwalificeren. Daarin blinkt Vettel uit, kijk maar hoe vaak hij Webber al met halve tot hele seconden te grazen heeft genomen. En Webber wordt ook een kwalificatie specialist genoemd door de mensen in de paddock.
Posts: 3.145
En BTW, \'Thats what im talking about!\' ... Waar had Vettel het over? Vettel wist voor de Q van start ging dat hij pole zou pakken? :S
Posts: 3.145
Even wat anders:
\"Jenson Button, 31, is in a critical condition after being involved in a serious accident. Jenson was taken to Budapest\'s AEK hospital where he is undergoing medical attention. It\'s unclear what injuries Jenson sustained during the accident at this time.
Jenson\'s team is in contact with the FIA and currently discussing whether he is able to race tomorrow at the Hungaroring.\"
Posts: 2.418
Klinkt niet best. Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt?
Posts: 2.250
Het is een grap. Een stelletje idioten hebben zijn site gehackt en die misselijkmakende boodschap erop gezet. Het is trouwens slecht gemaakt, want als je in kritieke toestand bent blijf je voor langere tijd in het ziekenhuis en is er zelfs geen miniem kansje dat je de volgende dag de oude bent, laat staan een F1-wagen kan besturen.
Posts: 58
Het is niet waar hé: www.jensonbutton.com/#/News/Latest/
Posts: 58
Pfftoch niet, bad joke: blogs.internetauto(...)-youtube/index.html