user icon

Perez liep nekblessure op bij kwalificatie-crash in Canada

  • Gepubliceerd op 22 jun 2022 10:52
  • comments 30
  • Door: Bob Plaizier

Sergio Perez beleefde in Canada een zeer ongelukkig raceweekend. In de kwalificatie begon zijn pech toen hij de fout in ging in de vochtige omstandigheden. De Mexicaan schoof met zijn Red Bull Racing-bolide de bandenstapel in en moest de strijd staken. Hij begon de race vanuit het middenveld en viel al snel uit met versnellingsbakproblemen.

De uitvalbeurt zorgde ervoor dat zijn achterstand op teamgenoot Max Verstappen in het wereldkampioenschap alleen maar is gegroeid. De Mexicaan was bezig met een sterke reeks maar deze kwam dus ten einde in Canada. De crash in de kwalificatie zag er redelijk onschuldig uit maar Perez heeft er toch veel last van.

Nek

Daags na het incident deelt Perez namelijk dat hij er een blessure aan heeft overgehouden. De Mexicaanse Red Bull-coureur heeft veel last van zijn nek. In gesprek met de Mexicaanse tak van Fox Sports spreekt Perez zich uit: "Na een slechte dag is het altijd moeilijk om aan de week te beginnen. Ik ben nog herstellende van mijn crash want ik had een zware verrekking in mijn nek die ik niet voelde."

Oefeningen

Perez kampt met een contractuur maar vertrouwt erop dat hij over anderhalve week gewoon weer in actie kan komen in Silverstone. Hij deelt zijn aangepast schema om te herstellen: "Ik had veel pijn maar over het algemeen gaat het wel goed. Momenteel ben ik geen oefeningen aan het doen in de voorbereiding op de aankomende race. Ik ben alleen bezig met therapie voor mijn nek. Dit om ervoor te zorgen dat ik honderd procent fit ben voor de Grand Prix op Silverstone."

Acteur!!!!!!!! Hij ging zelfs expres zielig doen. Een rondje lopen terwijl de camera op je staat. Je kon ook de scooter pakken. Altijd dat theatrale gedrag voor die camera. Zum kotsen 🤮

  • 3
  • 22 jun 2022 - 11:23

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Dat verklaard wel het nek aan nek gevecht tussen Max en Carlos. Hamilton stond met zijn rug tegen de muur, maar pakte toch een podium.

    • + 0
    • 22 jun 2022 - 10:53
  • Dus die crash heeft hem genekt?

    • + 1
    • 22 jun 2022 - 10:54
    • Nu zit je uit je nek te kletsen.

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 10:56
    • Beter uit je nek l*llen dan uit je l*l nekken ;)

      • + 1
      • 22 jun 2022 - 11:01
    • tegen wie speelt nek eigenlijk zijn eerste wedstrijd?

      • + 1
      • 22 jun 2022 - 11:03
    • Tegen nak?

      • + 1
      • 22 jun 2022 - 11:05
    • Checo heeft daarmee wel een goed resultaat verne(u)kt

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 11:08
    • Aan de andere kant: hij steekt wel zijn nek uit voor het team dit jaar.

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 11:12
    • ThumbsUp

      Posts: 909

      Uiteidelijk ging die toch mooi over zijn nek

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 11:54
    • Hebben jullie nou echt neks beters te doen dan een bull flauwe grapjes uit je huig te rochelen?

      • + 1
      • 22 jun 2022 - 12:00
    • Oud nieuws, dit was Maandag al te lezen op telenekst.

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 12:12
    • @schwansmans;
      Je hoeft ons nou niet ineens met de nek aan te kijken hoor ;)

      • + 1
      • 22 jun 2022 - 12:15
    • Checo zag al aankomen dat Leclerc hem in de nek zou gaan hijgen.

      Eddy.

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 16:09
    • Daarom is het belangrijk dat bij de vrouw de nek én de ademhaling door de neus zéér belangrijk is.

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 17:20
  • "want ik had een zware verrekking in mijn nek die ik niet voelde."
    "Perez kampt met een contractuur maar vertrouwt erop dat hij over anderhalve week gewoon weer in actie kan komen"

    Een contractuur en een verrekking is niet hetzelfde.

    • + 2
    • 22 jun 2022 - 11:04
    • Verrek, je hebt gelijk ;)

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 11:07
    • delange

      Posts: 1.734

      @ J.V je bedoeld vernek, je hebt gelijk;)

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 11:37
    • snailer

      Posts: 9.035

      Het is zelfs het tegenovergestelde dacht ik, Ruth.

      • + 1
      • 22 jun 2022 - 12:25
    • Checo maakt een karikatuur vaan een contractuur...

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 14:17
    • Klopt, contractuur is verkramping.

      Ironisch genoeg kunnen beide onbehandeld wél leiden tot een scheur :)

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 14:52
    • Dan scheurt ie op Silverstone over da baan...

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 15:12
  • Acteur!!!!!!!! Hij ging zelfs expres zielig doen. Een rondje lopen terwijl de camera op je staat. Je kon ook de scooter pakken. Altijd dat theatrale gedrag voor die camera. Zum kotsen 🤮

    • + 3
    • 22 jun 2022 - 11:23
  • nr 76

    Posts: 3.491

    Natuurlijk schandalig dat dit kan. Het wordt tijd dat de FIA hier eens naar gaat kijken.
    Het lijkt mij dat iedereen op de grid nu een extra nekbrace moet dragen, omdat er 1 coureur met nekklachten is....

    • + 2
    • 22 jun 2022 - 11:24
    • Mercedes heeft al een bumper klaarliggen maar op welke rijhoogte is het nog in overleg met de FIA...

      • + 1
      • 22 jun 2022 - 14:27
    • nr 76

      Posts: 3.491

      Ja, die hadden ze al ontwikkeld voordat perez nekklachten kreeg. Ook toevallig.

      • + 2
      • 22 jun 2022 - 14:33
  • delange

    Posts: 1.734

    Wat een aansteller .....echt het gedrag van een dikke nek!

    • + 0
    • 22 jun 2022 - 11:40
  • BoerTeun

    Posts: 418

    "Een zware verrekking die ik niet voelde" verrek dat heb ik ook wel eens maar dan voel ik het niet.

    • + 0
    • 22 jun 2022 - 12:00
    • Er zijn dagen waarop mijn verrekte koeien me met de nek aankijken. Herken jij dat @BoerTeun?

      • + 0
      • 22 jun 2022 - 14:29

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 837
  • Podiums 16
  • Grand Prix 148
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (32)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar