user icon

Latifi snapt tweede straf niet: "Ik wilde hem DRS geven"

  • Gepubliceerd op 13 jun 2022 14:09
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

De Grand Prix van Azerbeidzjan verliep niet volledig naar wens voor Nicholas Latifi. De Canadese Williams-coureur werd al voor de start bestraft nadat één van zijn monteurs te lang op de grid bleef staan. Later in de race ging hij zelf de fout in nadat hij blauwe vlaggen negeerden.

Het foutje van zijn monteur leverde Latifi een stop-and-go penalty op. Het negeren van de blauwe vlaggen zorgden ervoor dat hij een tijdstraf van vijf seconden kreeg, daarnaast kreeg hij ook een extra strafpunt op zijn licentie. Latifi negeerde blauwe vlaggen op het moment dat Pierre Gasly hem op een rondje wilde zetten, de Canadees ging dus niet aan de kant.

Na afloop van de race vond Latifi dat hij niets verkeerd had gedaan. Sterker nog, volgens de Canadees was zijn actie goed bedoeld. Tegenover de internationale media spreekt hij zich uit: "Het duurde misschien wat lang om hem voorbij te laten. Na de race sprak ik met Pierre om hem uit te leggen wat mij plan was en hij was het volledig met mij eens. Ik wilde hem DRS geven. Als ik hem eerder voorbij had gelaten, dan had hij geen DRS en had hij last van mijn vuile lucht in zijn duel met Lewis."

jd2000

Posts: 5.996

Wat een baas die Latifi. Zo behulpzaam. Vorig seizoen Max geholpen en nu Gasly. Een echte gentlemen coureur......

  • 11
  • 13 jun 2022 - 14:23

Reacties (13)

Login om te reageren
  • walteij

    Posts: 1.864

    De geruchten zijn dat Latifi komend weekend meteen zijn laatste Canadese Grand Prix gaat rijden en dat vanaf Silverstone wordt vervangen door Piastri. voor

    • + 0
    • 13 jun 2022 - 14:15
    • walteij

      Posts: 1.864

      Staat er wat vreemd, maar goed. Kans is erg groot dat Latifi volgende week zijn laatste race rijdt en dat Piastri vanaf de Britse GP in de WIlliams mag rijden.

      • + 0
      • 13 jun 2022 - 14:35
    • Dat gaat helemaal niet want dat stoeltje is voor Nyck de Vries

      • + 5
      • 13 jun 2022 - 14:59
    • Patrace

      Posts: 3.276

      Ik denk dat Alpine bereid is meer te betalen voor Piastri dan Mercedes bereid is voor De Vries te betalen. Piastri is de toekomst voor Alpine en dat is De Vries niet voor Mercedes, dus Alpine wil Piastri absoluut niet kwijt.
      Dus ik vrees dat dit stoeltje aan de neus van De Vries voorbij gaat. Ik geef Nyck alleen een kans bij Haas als Schumacher daar vertrekt. Verder zie ik geen mogelijke zitjes voor hem. Alleen als Vettel vertrekt bij Aston Martin, zou er wat beweging kunnen komen op de rijdersmarkt.

      • + 1
      • 13 jun 2022 - 15:07
    • Is Alpine ook bereid meer te betalen dan Latifi zijn pa? Ik denk zo dat het hooguit een gerucht is om meer geld uit de zak van pa Latifi te kloppen.

      Maar ik laat me graaf verrassen hoor. Ow. Als het toch gebeurt zoals je zegt is het geen verrassing meer natuurlijk. Laat maar. Hoop dat je gelijk hebt. Latifi is absoluut niet goed genoeg voor F1. Net als een paar anderen.

      • + 0
      • 13 jun 2022 - 17:09
    • Patrace

      Posts: 3.276

      @Snailer:
      Ik denk dat Williams inmiddels wel klaar is met Latifi. Die jongen is gewoon veel te duur, want zijn crashes hebben een forse impact op de budgetcap en daar kan zijn pa niets aan doen want je kunt gereden schade niet meer vergoeden en binnen de budgetcap blijven. Dus gaat het ten koste van de ontwikkeling van de auto. Plus hij scoort geen punten, wat ook weer zorgt voor minder inkomsten.

      Dus Williams verwacht met Piastri een betere coureur in huis te halen die minder schade rijdt en betere resultaten behaalt. Zoals Albon tot nu toe, zeg maar.

      • + 0
      • 13 jun 2022 - 17:39
  • jd2000

    Posts: 5.996

    Wat een baas die Latifi. Zo behulpzaam. Vorig seizoen Max geholpen en nu Gasly. Een echte gentlemen coureur......

    • + 11
    • 13 jun 2022 - 14:23
    • Hij weet dat hij zijn stoel bij Williams gaat kwijtraken en hij solliciteert openlijk bij Red Bull voor een plekje als 2e coureur bij één van de Bull teams

      • + 2
      • 13 jun 2022 - 15:10
    • Zeker een gentleman. Proberen de race te beïnvloeden. Lukt hem ook nog gewoon.

      • + 0
      • 14 jun 2022 - 11:39
  • shakedown

    Posts: 220

    Niet aan jou te bepalen wie DRS krijgt en wie niet. Blauwe vlagen betekend wegwezen. Ongeacht wie met wie in gevecht is.

    • + 1
    • 13 jun 2022 - 15:03
    • Maar als het gelukt was had ie van Red Bull - na Abu Dhabi - weer een vrachtwagen vol blikjes gekregen...

      • + 0
      • 13 jun 2022 - 19:36
  • Meneer Latifi dacht er weer mee weg te komen, maar dit keer was hij vol in beeld voor negeren van blauwe vlaggen. Betrapt!

    • + 1
    • 13 jun 2022 - 15:05
  • Numnum

    Posts: 4.709

    Die straf komt niet omdat ie één keer probeerde een DRS te geven.
    Dan heb je al meer dan een ronde zitten slapen volgens mij?

    • + 0
    • 13 jun 2022 - 17:25

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 9
  • Podiums 0
  • Grand Prix 61
  • Land CA
  • Geb. datum 29 jun 1995 (27)
  • Geb. plaats Toronto, CA
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar